Ik heb een oud Telfort DSL abonnement van KPN vandaag heeft KPN de settings van de DSL lijn omgezet. Via de experiabox werkt alles. Ik wil echter graag mijn Fritzbox 7390 (met de laatste firmware 06.86) gebruiken. Het lukt mij echter niet om deze opnieuw verbonden te krijgen. Als ik automatische een nieuwe connectie laat dan komt de DSl verbinding gewoon tot stand. met user "Internet" pw "Internet". Ik krijg ook een ip adres 10.100.xxx.xxx Maar helaas geen verbinding met internet. Windows geeft bij diagnose de volgende melding: "The DNS server is not responding"
Ik heb wel deze settings gevonden van https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm
Ik heb ADSL2
Internet
Internet PPPoA via ATM PVC 8/48 vcmux. IPv4 adres en DNS via PPPoA. IPv6 prefix en DNS via DHCPv6-PD in PPP interface.
PPP authenticatie PAP en gebruikers naam en wachtwoord moeten ingevuld zijn (een waarde is belangrijk, bijvoorbeeld internet/internet).
Maximale pakket grote (MTU) 1500 bytes.
IPv4 adres + DNS servers via PPP verkrijgen
IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPP). Een adres gebruiken uit reeks voor router.
Maar ik weet niet precies hoe ik dat moet invullen op mijn Fritzbox 7390. Wie weet raad?
Toevoeging:
Met de experiabox krijg ik ipadres 77.169.xxx.xxx. In een heel andere range dus. Gaat dit wel goed met het ipadres?
Ik heb wel deze settings gevonden van https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm
Ik heb ADSL2
Internet
Internet PPPoA via ATM PVC 8/48 vcmux. IPv4 adres en DNS via PPPoA. IPv6 prefix en DNS via DHCPv6-PD in PPP interface.
PPP authenticatie PAP en gebruikers naam en wachtwoord moeten ingevuld zijn (een waarde is belangrijk, bijvoorbeeld internet/internet).
Maximale pakket grote (MTU) 1500 bytes.
IPv4 adres + DNS servers via PPP verkrijgen
IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPP). Een adres gebruiken uit reeks voor router.
Maar ik weet niet precies hoe ik dat moet invullen op mijn Fritzbox 7390. Wie weet raad?
Toevoeging:
Met de experiabox krijg ik ipadres 77.169.xxx.xxx. In een heel andere range dus. Gaat dit wel goed met het ipadres?
[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 02-09-2021 11:33 ]