Micrososft 365 Sharepoint intranet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The Scorpios
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-08 01:49
We hebben als vrijwilligersorganisatie de beschikking over het uitgebreide MS 365 Business Premium pakket. Inclusief sharepoint dus.

We overwegen om de intranet mogelijkheden te gebruiken voor onderlinge uitwisseling van kennis en ervaring.
Maar onze meeste gebruikers hebben wel een e-mailadres uit dit pakket maar licentie MS365 basic (dus alleen de online mogelijkehden)

Kunnen zij dan wel gebruik maken van sharepoint en bijv intranet of infowiki? Ik kan hier niets over vinden en verdwaal steeds in alle informatie. Kan het? En wat zijn event. aandachtspunten?

Ik ben als Eenoog de koningin der Blinden binnen onze organisatie en ze noemen mij de ICT-er.....en jullie hebben me al vaak op de goede weg gezet.

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:19
De vraag is vooral wat is je doel, wie moeten er allemaal bij kunnen en hoe beheersbaar moet het zijn?

Vooral dat moet je in je gedachten hebben, daarna kan je kijken wat je ervoor nodig hebt.

• The Scorpios
In eerste instantie denken we aan een intranetsite die we naar behoefe aanvullen met actuele informatie.
Die moet te lezen zijn voor allle medewerkers, ongeacht welke licentie ze gebruiken. Daarnaast willen we er een overzicht neer zetten met hulpvragen die te lezen zijn en waar men op kan reageren via email naar een coördinator (die heeft alle rechten) Daarnaast denken we aan FAQ met veelvoorkomende vragen en antwoorden, te maken door coördinatoren. Deze zal opgebouwd worden door de vragen die ingediend moeten kunnen worden en waar anderen een reactie op geven. Soort forum

En een agenda met de mogelijkheid je aan te melden voor een bepaalde bijeenkomst.
En we willen onze maandelijke rapportage toegankelijk maken.

Maar dat is voor later, eerst moeten we zeker weten dat het kan. Anders werken we een heel plan uit, inventariseren wensen en zoeken mensen om het op te zetten in stapjes en dan......

En hoe houden we het beheersbaar...
Veel vragen omdat het allemaal nieuw is. Dus onze eerste zorg is, hoe kunnen de vrijwilligers erbij op sharepoint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Sharepoint is gewoon inbegrepen in de Business basic licentie dus binnen Sharepoint kan je gewoon de users uitnodigen binnen je rechten matrix. Een intranet site via sharepoint maken is niet extreem moeilijk maar je moet wel weten wat je doet. (Gebruik bijvoorbeeld geen mappen maar gebruik de metadata)

Voor rechten zou ik i.i.g Microsoft 365 groups gebruiken uit je Azure AD en deze koppelen aan je sharepoint pagina’s

Begin maar eens met het lezen van deze doc’s pagina’s
https://docs.microsoft.co...lligent-internet-overview

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 02-09-2021 21:19 ]

Cloud ☁️

• The Scorpios
dank je voor leestip. we gaan ons er in verdiepen.