Vraag

• Foals
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Hoi Tweakers,

Het liefst zou ik dit in het corona subforum plaatsen maar ik ben niet zo'n actieveling, lees alleen graag met jullie mee omtrent bepaalde onderwerpen.

Nu stuit ik bij mijn werkgever op een bijzonder probleem en ik ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs op weet te zeggen. Sinds het coronavirus is het natuurlijk logischer dat er enkele thuiswerkdagen zijn. Echter werk ik in de zorg (GGZ) en is er bij ons in het gebouw al meer dan twee jaar sprake van een kamertekort. Nu wordt dit argument gebruikt om mensen bijvoorbeeld op een dinsdag te vragen thuis te werken, maar mag dit wel? Is de werkgever niet verplicht om voldoende huisvesting te bieden?

Hoor graag, groet!

Beste antwoord (via Foals op 02-09-2021 10:00)

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Werkgever mag je niet verplichten om thuis te werken, maar er wordt wel flexibiliteit gevraagd van de werknemer.

Als je op verzoek van de werkgever thuis moet werken, moet de werkgever middelen bieden voor een goede werkplek. ( Arbo )

Hier een interessant stukje:

Klik

[ Voor 22% gewijzigd door corporalnl op 02-09-2021 09:38 ]

Alle reacties

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

bonzz.netninja

Niente baffi

In principe is werkgever verplicht om je in staat te stellen je werk op een goede en veilige manier te doen, en daarvoor alle faciliteiten aan te bieden die daarvoor nodig zijn.

Vragen om thuis te werken mag natuurlijk, verplichten niet zou ik zeggen. Tevens is ook een goed argument dat als jij thuis geen veilige (denk ook aan gezonde) werkplek hebt, de werkgever dat ook moet gaan regelen voor je. Wij kijgen faciliteiten bijvoorbeeld om een sta bureau aan te schaffen en een bureaustoel.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Wil je liever niet thuis werken, of wat is het eigenlijke achterliggende probleem? Ik zou het meer bij jezelf houden in eventueel contact met de werkgever dan met verplichtingen gaan strooien naar een werkgever.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Werkgever mag je niet verplichten om thuis te werken, maar er wordt wel flexibiliteit gevraagd van de werknemer.

Als je op verzoek van de werkgever thuis moet werken, moet de werkgever middelen bieden voor een goede werkplek. ( Arbo )

Hier een interessant stukje:

Klik

[ Voor 22% gewijzigd door corporalnl op 02-09-2021 09:38 ]

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22
Bij een multinational waar ik in opdracht ben kregen alle interne medewerkers een budget om hun werkplek thuis in te richten. DIt was een bedrag van rond de 1500 euro wat voldoende was om een degelijk bureau, stoel en eventueel beeldscherm te kopen.
Dat lijkt me een degelijk voorstel als ze willen dat ze thuis willen werken.

Eigenlijk wat @corporalnl aangeeft.

• Foals
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Dank voor jullie snelle reacties!

Thuiswerken bij een sector als de GGZ zie ik als verloedering van de kwaliteit van mijn vak dus het liefst zo min mogelijk. Ik ben echter benieuwd of dit een gegrond argument mag zijn om mensen thuis te laten werken. Als corona er niet was geweest, mag je dit dan van werknemers vragen?

Uiteraard houd ik het bij mijzelf en ik heb geen conflict of enige frustratie naar mijn werkgever maar het is echter nieuwsgierigheid hoe dit zit qua regelgeving, met name omdat de flexibiliteit nu wordt gevraagd en daarmee bepaalde grenzen worden opgerekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Foals op 02-09-2021 09:47 ]

Pagina: 1