Ik zit al een tijdje te denken om voor privégebruik een laptop te kopen. Ik wil er voornamelijk desktopwerk op doen en de enige game die ik erop wil spelen zal waarschijnlijk Football Manager zijn. Echt gamen doe ik op m'n Xbox (#consolemasterrace natuurlijk
)
In het verleden heb ik een paar Surface Pro's daarvoor gebruikt en deze zijn beide defect geraakt en ik vermoed door het overmatig gebruik van dit spel. Dit spel leunt veel op CPU en ook wel GPU waardoor een goede ventilatie denk ik belangrijk is.
Zakelijk gebruik ik een Dell XPS15 en die heeft het met een enkele VM al moeilijk (de ventilatiekanalen zitten aan de onderkant... why??
) dus die gebruik ik daar liever ook niet voor want bij enige inspanning begint dat ding al flink te loeien.
Het merk maakt me niet zoveel uit, maar een goede ventilatie lijkt me belangrijk in deze. Aan wat voor laptops moet ik dan denken? Specs liefst minimaal core i5 en bij voorkeur 16GB. Van videokaarten heb ik geen enkel verstand (zie console hierboven
) maar ik denk niet dat FM heel veel nodig heeft.
Budget denk zo rond de 800 euro.
Ben benieuwd waar jullie mee komen
In het verleden heb ik een paar Surface Pro's daarvoor gebruikt en deze zijn beide defect geraakt en ik vermoed door het overmatig gebruik van dit spel. Dit spel leunt veel op CPU en ook wel GPU waardoor een goede ventilatie denk ik belangrijk is.
Zakelijk gebruik ik een Dell XPS15 en die heeft het met een enkele VM al moeilijk (de ventilatiekanalen zitten aan de onderkant... why??
Het merk maakt me niet zoveel uit, maar een goede ventilatie lijkt me belangrijk in deze. Aan wat voor laptops moet ik dan denken? Specs liefst minimaal core i5 en bij voorkeur 16GB. Van videokaarten heb ik geen enkel verstand (zie console hierboven
Budget denk zo rond de 800 euro.
Ben benieuwd waar jullie mee komen
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC