Laptop voor Studie & Prive - Welke van de 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Floortje2002
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-03-2024
Hoi iedereen!

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor studie en privé gebruik. Via de Universiteit kan ik een HP Zbook Power G7 krijgen voor € 1360. Na wat rond te kijken vond ik ook een ASUS voor ongeveer dezelfde prijs, en op eerste zicht lijken ze redelijk dezelfde specs te hebben. Dus mijn vraag is, wat zijn de voor en nadelen voor de modellen en welke wordt er aangeraden, of is er nog een betere optie dan die 2 voor rond de zelfde prijs (max 1500).

De eisen van de opleiding
  • Geschikt voor Windows 10 (64-bits)
  • Een multicore (quadcore) processor
  • Een discrete (dedicated) grafische kaart
  • 6 GB RAM (aanbevolen 32 GB)
  • 512 GB opslag (aanbevolen 1 TB)
  • 15” Full HD scherm (1920 x 1080)
Wat ga je met je laptop doen?
Studie Technische Informatica,
Gaming
Algemeen gebruik (Video Streaming, Financiën etc.)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat mee naar de campus & LAN-parties.

#CategoryProductPrijs
1LaptopsASUS ROG Strix G15 G513QM-HN064T€ 1.379,-
1LaptopsHP ZBook Power G7 (1J3Y2EA)1.847,67 1360,00

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.

p.s. Ligt het aan mij of zou de HP laptop voor originele prijs niet echt een goede deal geweest zijn

Beste antwoord (via Floortje2002 op 02-09-2021 19:35)

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:00
Inderdaad, koop de ZBook. De bouwkwaliteit van die dingen is fenomenaal. Als je zo'n plastic gamelaptop elke dag meesleept, scheuren na een jaar of 2 de scharnieren uit de behuizing. Ik heb zelf een computerzaak en heb genoeg van die reparaties uitgevoerd.

Ik heb zelf toen ik met mijn studie begon ook de uni-laptop gekocht, destijds de HP EliteBook 8560w (verre voorouder van de ZBook). Dat ding heeft 9 jaar zwaar gebruik overleefd.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-10 11:31
De laptops van het University programma zijn al in tal van topics besproken.
Zoek even op dit forum en je kunt ze vinden.

Kort gezegd: nee deze laptops lijken niet op elkaar. (Met name de videokaart en chasis)
Kom op, met je studie informatica kan je toch wel de verschillen googlen.

De korting op de zbook is zeker groot en ga je nergens anders vinden.
Nee ook de originele prijs van de zbook is niet te hoog

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:00
Inderdaad, koop de ZBook. De bouwkwaliteit van die dingen is fenomenaal. Als je zo'n plastic gamelaptop elke dag meesleept, scheuren na een jaar of 2 de scharnieren uit de behuizing. Ik heb zelf een computerzaak en heb genoeg van die reparaties uitgevoerd.

Ik heb zelf toen ik met mijn studie begon ook de uni-laptop gekocht, destijds de HP EliteBook 8560w (verre voorouder van de ZBook). Dat ding heeft 9 jaar zwaar gebruik overleefd.