4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Vraag
Beste antwoord (via Microkid op 03-09-2021 11:00)
YouTube: How to Pour Paint Without Making a Mess - Today's Homeowner with Dan...
Hier even snel een voorbeeld van wat ik bedoel. Super simpel en werkt echt prima.
[ Voor 51% gewijzigd door Saffie_time op 02-09-2021 00:44 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Alle reacties
je 'uitgegoten' bent, maar verder is het toch niet zo moeilijk?
Bakje goed stevig neerzetten (wellicht op een uitgevouwen krant), gewoon niet te bang zijn om te gieten
(het is maar verf, meestal vallen er ook druppen uit de kwast als je aan het schilderen bent).
Met een volle 10 liter emmer is de eerste keer wellicht even wat 'eng' maar
gewoon niet te langzaam/voorzichtig en dan snel weer ophouden...
YouTube: How to Pour Paint Without Making a Mess - Today's Homeowner with Dan...
Hier even snel een voorbeeld van wat ik bedoel. Super simpel en werkt echt prima.
[ Voor 51% gewijzigd door Saffie_time op 02-09-2021 00:44 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
En je verf eerst serieus goed roeren.
[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 01-09-2021 23:25 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zucht...
Ik gebruikte zelf de laatste keer een oude soeplepelMicrokid schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:02:
Zelf dacht ik aan een oude maatbeker en die gebruiken om verf over te schenken, maar wellicht zijn er slimmere manieren?
Maar doordat verf vrij stroperig is moet je zelfs dan wel een beetje uitkijken, maar je kan dan natuurlijk vrij makkelijk de verfbak boven de emmer houden en wat er dan druipt komt of in de emmer of in de verfbak (en mogelijk een beetje langs de rand van de verfbak).
Die oplossing die @Saffie_time noemt ziet er op zich ook wel geinig uit, maar of dat met een 10L emmer (die hebben doorgaans niet zo'n brede rand) net zo makkelijk werkt?
[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 02-09-2021 07:19 ]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Een emmer met zo'n staand roostertje, een goeie roller (die zijn vaak wat duurder maar verven echt fijner) en zo'n telescoopding. Dan gaat het echt razendsnel en knoei je amper.Fiber schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:21:
Geen bakje gebruiken maar zo'n rechthoekige verfemmer met een verfroostertje...
This too shall pass
Gewoon niet bang zijn om te morsen.
alles kan off-topic
In de maat van je roller als dat nog niet duidelijk wasFiber schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:21:
Geen bakje gebruiken maar zo'n rechthoekige verfemmer met een verfroostertje...
Je hebt ook zakken die in je in de emmer kunt doen zodat je een schone emmer houdt / kunt dicht knopen als je even wilt stoppen
[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 02-09-2021 08:43 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
You are NIJL-ed!
Hoe vaker ik je reactie lees, hoe meer alarmbellen er af gaan. Je zit te stangen, toch?Nijl schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:38:
Bakje klaarzetten op de vloer. Grote emmer even daar op zetten en dan met een lange boor een gaatje door de bodem van de 10 liter emmer boren. Zonder knoeien loopt de verf er dan uit.

Dan zou ik eerder de 10 liter emmer op een krukje zetten (hoger dan het bakje), een stuk tuinslang pakken en daar de verf doorheen zuigen, zodat hij daarna uit zichzelf verder looptNijl schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:38:
Bakje klaarzetten op de vloer. Grote emmer even daar op zetten en dan met een lange boor een gaatje door de bodem van de 10 liter emmer boren. Zonder knoeien loopt de verf er dan uit.
Of gewoon niet zo moeilijk doen en de emmer optillen en kantelen tot er verf uit komt

Ik schenk het over zonder te knoeien in plastic wegwerpbeker. dus het lijkt me handig te vermelden in welke bak of waar je het in wilt gieten.Microkid schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:02:
Ik ben wat stucwerk en muren aan het bij-witten en heb daarvoor een 10 liter emmer met verf aangeschaft. Natuurlijk is het onhandig om met een 10 liter emmer te zeulen, dus wil je dat overschenken naar een bakje waarmee je aan de slag gaat. Echter, een 10 liter emmer is best lomp. Mijn vraag is dus: hoe kan je dat zo slim en schoon mogelijk overschenken? Zelf dacht ik aan een oude maatbeker en die gebruiken om verf over te schenken, maar wellicht zijn er slimmere manieren?
Dit is natuurlijk al een stuk groter

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
volle emmer water rustig gecontroleerd in afwasbak gieten bijvoorbeeld.
Bedenk dat de goed geroerde verf dikker is en beter te doseren als je maar goed er boven staat.
Wel is de emmer muurverf dubbel zo zwaar. de kwast waarmee je hoekjes en randen gaat doen, gebruiken om de rand van de emmer schoon te vegen.
En de roller nog niet in de verfbak hebben, want niets is vervelender dan een verzopen verfroller.
gewaarwordingshorizon
Anoniem: 39993
- grote emmer verf goed roeren
- overgieten in zo'n rechthoekige schildersemmer met inzetstuk (die lage bakjes zijn ruk, die gebruik ik alleen als ik met lakverf werk)
- even met een kwast of roller langs de rand van je grote emmer om ervoor te zorgen dat er geen verf meer aan de buitenkant naar beneden loopt
Gelukkig is het maar muurverf. Vochtig doekje en het is weer weg.
Je bent al aan het schilderen, dus je hebt je vloer al gedeeltelijk afgedekt. Kan niet veel misgaan hoor. Ik maak me meestal drukker om het schoonmaken van het spul. Heb nog geen wasbak in de schuur, dus dat doe ik in de badkamer. Die is net nieuw, dus ik heb zeker ruzie als ik dat niet netjes doe.
Inderdaad onhandig, maar als je een emmertje met inzetstuk gebruikt is een verzopen roller zo verholpen. Dat inzetstuk is gewoon een stuk "gaas" met grote gaten erin. Daarmee druk je de verf zo uit de roller de emmer weer in. Na 2 muren zit die roller toch wel vol.beascob schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:43:
[...]
En de roller nog niet in de verfbak hebben, want niets is vervelender dan een verzopen verfroller.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 02-09-2021 11:08 ]
Doorgieten werkt het beste. Te langzaam en het gaat langs de rand en/of druppen.
Maar als ik er 10 minuten over na mag denken, dan zou ik een wegwerpbekertje aan een roerstokje tapen.
Maar koop aub die bakjes en rollers los. Die rollers in die goedkope setjes zijn echt zwaar ruk. De bakjes boeit niet zoveel. Je zou denken ja rollers van 20 euro doen hetzelfde als rollers van 5 euro, maar daar vergis je je in er zit een hoop verschil in de kwaliteit van de rollers en dus de kwaliteit van het resultaat.Hackus schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:30:
[...]
Ik schenk het over zonder te knoeien in plastic wegwerpbeker. dus het lijkt me handig te vermelden in welke bak of waar je het in wilt gieten.
Dit is natuurlijk al een stuk groter![]()
[Afbeelding]
zag je plaatje en moest er ff op reageren, dus niet specifiek op jou gericht
Zucht...
Toen ik gisteren dit topic zag heb ik dit eens opgezocht, want ik wist helemaal niet dat er verfemmers waren met blijkbaar ook wegwerp inzetbakjes (zodat je de emmer niet schoon hoeft te maken?) en losse rekjes met zo'n rooster.. Dat lijkt me wel een stuk handiger dan de rollerbak die ik nu hebAnoniem: 39993 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:05:
[...]
Inderdaad onhandig, maar als je een emmertje met inzetstuk gebruikt is een verzopen roller zo verholpen. Dat inzetstuk is gewoon een stuk "gaas" met grote gaten erin. Daarmee druk je de verf zo uit de roller de emmer weer in. Na 2 muren zit die roller toch wel vol.
Anoniem: 39993
Dat soort dingen ontdek ik ook meestal vrij laat hoor. Ik heb ook jaren met de verkeerde spullen gekloot en verkeerd bezuinigd op gereedschap en materiaal. Paar weken geleden een cirkelzaag (inval zaag?) gekocht omdat ik dat gekloot met de decoupeerzaag helemaal zat was. Had ik 10 jaar eerder moeten doen.Oon schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 04:55:
[...]
Toen ik gisteren dit topic zag heb ik dit eens opgezocht, want ik wist helemaal niet dat er verfemmers waren met blijkbaar ook wegwerp inzetbakjes (zodat je de emmer niet schoon hoeft te maken?) en losse rekjes met zo'n rooster.. Dat lijkt me wel een stuk handiger dan de rollerbak die ik nu heb
Men neme een A4'tje van dik papier en vouwt dat overlangs in het midden, en dan tape je die vast aan de pot. Voordat die doorweekt is, duurt het eventjes.ElectricHead schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:24:
Je zou een trechter met een grote opening kunnen gebruiken, maar is onhandig. Die oplossing met dat tape aan de rand vind ik inderdaad nog een goede. Geen idee inderdaad of dat ook zou werken bij een gewone 10 ltr. plastic emmer muurverf. Muurverf is nogal dik van zichzelf en zwaar.
Als je A3 of A2 vellen hebt, kan je ook een trechter van papier maken.
Ik heb deze methode genomen en dat werkt inderdaad prima. Makkelijk schenken zonder knoeien. Tape weghalen, pot ook nog schoonSaffie_time schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:12:
Een soort gootje in een v vorm maken van tape op de rand. Tape kan je verwijderen en weggooien en zorgt voor een manier dat je kan 'mikken'.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ideaal, ik ga dit de volgende keer ook maar doen denk ikMicrokid schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:01:
[...]
Ik heb deze methode genomen en dat werkt inderdaad prima. Makkelijk schenken zonder knoeien. Tape weghalen, pot ook nog schoon
Wat ik vaak zie is dat vaak langs het roerstokje gegoten wordt als je die aan de rand zet, maar daar zijn 10 liter emmers vaak te zwaar voor. Op die manier stroomt de verf langs het roerstokje en gaat het minder snel druipen aan de rand.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
bv. https://www.amazon.nl/Wiederverwendbare-Plastikspritze-Kapazit%C3%A4t-Industrie-Haustierf%C3%BCtterung/dp/B08JSP5W4T/ref=pd_lpo_2?pd_rd_i=B08JSP5W4T&psc=1
Voor waterverf kan je ze nadien meteen met water reinigen.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:14
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dit topic is gesloten.