Nieuwe laptop.......welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-08 15:48
Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb al wel flink rondgekeken en al wel enigszins helder wat enkele voorwaarden moeten zijn. Jullie hulp en advies wordt gewaardeerd

Om richting te geven.....zoiets als onderstaande komt in de richting. Ik mis alleen hier thonderbold 3

Wat ga je met je laptop doen?
Office gebruik
programmeren( roms op smartphone zetten e.d.)
video kijken
foto/video bewerken
gamen (Ik heb game pass ultimate op mijn Xbox series x en wil spellen ( Gestreamd) kunnen spelen

Specs die ik al weet:
14 tot 15,6 inch
Qwerty
16 GB (voorkeur 2x8)
Minstens Intel 7 of ryzen 5 of 7
Usbc aansluiting voor 2e monitor
Webcam
Num toetsenbord
Windows
SSD

Wat is je budget? 750 tot max 950

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar binnenshuis wel veel te verplaatsen tussen zolder en woonkamer

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn hele huis is van Xiaomi :-), ik sluit geen enkel merk uit en ik durf ook via Ali e.d. te kopen. Goede prijs Kwaliteit verhouding is zeer belangrijk.
Ik heb in het vooronderzoek gezien dat 16 of 32gb vereist is. Ik twijfel over de grafische kaart aangezien ik kan " streamen" ( game pass ultimate) maar weet niet zeker of ik bijvoorbeeld ook " apex" kan streamen of dat die gedownload moet worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Met dat budget is een 3050 of 3050ti gpu wel het maximaal haalbare. Daarmee zul je best prima kunnen streamen, maar verwacht geen high/ultra settings.
Er is vast zat te vinden als je hier op filtert in de Pricewatch. Zoals de Lenovo Legion 5.
Anders is dit ook nog een optie: https://www.dell.com/nl-n...blets/sr/laptops/g-series
Zelf een reepje van 8gb ram bijprikken dan blijf je net binnen je budget.
Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2021 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-08 15:48
Thnx, ik ben uiteindelijk voor de Lenovo IdeaPad 5 pro gegaan ( Ryzen 7) Iets boven budget......maar wel voldoende voor de komende jaren. Thnx voor de hulp!