Disable IMAP sync Outlook.com

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 13:21
Gegroet,

Ik zie in het beveiligingsoverzicht van mijn outlook.com account (Microsoft 365 Family) dat men probeert in te loggen via het IMAP protocol.

Na wat te hebben gezocht op het internet, zag ik dat je de IMAP synchronisatie met een particulier abonnement niet kunt uitschakelen.

Verder las ik dat als je MFA hebt aanstaan voor je Microsoft account (wat bij mij het geval is), dat je dan enkel maar kunt inloggen met een app passwoord hebt gegenereerd.

Als ik geen app paswoord heb gegenereerd, mag ik hieruit dan afleiden dat ze niet via IMAP kunnen inloggen (en ik dus eigenlijk safe zit)?

Ik vind dit nergens expliciet terug.

Duizendmaal dank voor degene die hier het antwoord op weet :) !

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als het app wachtwoord lang genoeg is, is de kans nihil.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewBlood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 20:42
Outlook.com werkt toch op het IMAP protocol? Dus het is normaal dat je melding krijgt dat men probeert in te loggen via IMAP.

+ Het kan bijvoorbeeld zijn dat uw mailprogramma of andere software toegang vraagt aan Microsoft/IMAP.
Dus het is niet bepaald iets bedreigend of kwaadaardig?

Maar zoals @DJMaze zegt, stel gewoon een goed wachtwoord & MFA in en dan ben je 'veilig'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
Bedankt voor de reacties!

Het probleem is dat ik aanmeldingen krijg van over de hele wereld, van verschillende continenten. Dus ik denk niet dat het afkomstig is van mijn mailapplicatie.

Ik had gezien bij Gmail dat je imap sync kunt uitzetten en bij professionele versie van office365 zou dit ook kunnen, maar bij de betalende ‘family versie’ van office365 lijkt dit niet te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

Zijn dat allemaal succesvolle logins? Ik zou in ieder geval beginnen met je wachtwoord veranderen en te kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
Nee, de synchronisaties mislukken allemaal. En voor zover ik correct redeneer kan je alleen maar met een app paswoord aanmelden als je mfa hebt aanstaan.

Dus mijn redenering was dat als ik geen specifiek app paswoord heb aangemaakt, het ook niet mogelijk is om aan te melden. Maar dit wou ik even checken hier op het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:59
Soneraxx schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:03:
Nee, de synchronisaties mislukken allemaal. En voor zover ik correct redeneer kan je alleen maar met een app paswoord aanmelden als je mfa hebt aanstaan.

Dus mijn redenering was dat als ik geen specifiek app paswoord heb aangemaakt, het ook niet mogelijk is om aan te melden. Maar dit wou ik even checken hier op het forum :)
Lijkt mij sterk dat je alleen kan aanmelden met een app paswoord. Microsoft zet zwaar in op modernauthentication en is basic Authenticaton aan het uitfaseren net als die app passworden. App passworden zou ik dan ook niet gebruiken!

Cloud ☁️

Pagina: 1