Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De desktop is voornamelijk om te gamen, maar daarnaast ook voor enkele render programma's zoals Lumion.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief videokaart rond de 700/800 euro, maar geen harde maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Fractal Design Define R4 Pearl Black
Samsung 850 EVO 250GB
Samsung 970 EVO 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ervan uitgaande dat ik een GPU kan bemachtigen wil ik in eerste instantie voor een AMD Radeon RX 6700 XT gaan en deze later eventueel upgrade naar een RTX 3070 oid.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb hiervoor altijd Intel processoren gehad maar naar mijn inziens is in deze prijsklasse de AMD flink in het voordeel. Als dit niet helemaal klopt hoor ik dat natuurlijk graag
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-
Ga je overklokken?
Staat (nog?) niet op de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik merk dat ik zelf geen knoop kan doorhakken m.b.t. het moederbord en de CPU-koeler. Naar mijn idee zijn er zoveel soorten en types dat ik geen idee heb wat nou de juiste keuze is. Mijn uitgangspunt is in ieder geval de processor geweest. Ik zou graag van jullie horen of jullie mij andere producten adviseren dan er nu in mijn wenslijst staan. De twijfel geldt overigens ook voor de RAM.
De desktop is voornamelijk om te gamen, maar daarnaast ook voor enkele render programma's zoals Lumion.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief videokaart rond de 700/800 euro, maar geen harde maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Fractal Design Define R4 Pearl Black
Samsung 850 EVO 250GB
Samsung 970 EVO 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ervan uitgaande dat ik een GPU kan bemachtigen wil ik in eerste instantie voor een AMD Radeon RX 6700 XT gaan en deze later eventueel upgrade naar een RTX 3070 oid.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 182,15 | € 182,15 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 111,75 | € 111,75 |
| Totaal | € 722,90 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb hiervoor altijd Intel processoren gehad maar naar mijn inziens is in deze prijsklasse de AMD flink in het voordeel. Als dit niet helemaal klopt hoor ik dat natuurlijk graag
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-
Ga je overklokken?
Staat (nog?) niet op de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik merk dat ik zelf geen knoop kan doorhakken m.b.t. het moederbord en de CPU-koeler. Naar mijn idee zijn er zoveel soorten en types dat ik geen idee heb wat nou de juiste keuze is. Mijn uitgangspunt is in ieder geval de processor geweest. Ik zou graag van jullie horen of jullie mij andere producten adviseren dan er nu in mijn wenslijst staan. De twijfel geldt overigens ook voor de RAM.