VLC geeft false colors in fullscreen modus

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-08 12:17
Mijn vraag
...Ik gebruik VLC voor het afspelen van videos in een tentoonstelling dwz in een loop.
Ik wil daarom fullscreen gebruiken en geen menu balken in beeld. Maar op het moment dat de video full screen gaat krijg ik false colors dwz groen wordt blauw etc. Als ik een minimaal interface gebruik is dat effect weg ....

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Gebruik een kleine PC geschikt voor Windows 10 64b en ditto variant VLC (laatste versie) en met de juiste aansluiting voor het scherm.
Bij gebruik met een standaard PC beeldscherm geen probleem net als bij een ouder type TV met HDMI. Maar bij een recente TV gaat het mis in full screen mode.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Geprobeerd OpenGL te gebruiken maar dat helpt niet.

Beste antwoord (via F_J_K op 06-09-2021 11:24)

• Jbro
Oplossing gevonden:
- filmpje draait met een resolutie van 1920 x 1080 en framerate van 60/s
- resolutie naar beneden bijgesteld 1600 x 900 en probleem is over
Andere mogelijk was de framerate terug te schroeven ....
Kennelijk kan een TV van een jaar oud de combinatie van resolutie en framerate niet aan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Aangezien het niet om Windows zelf gaat, maar om Client Software verplaats ik hem naar CSA

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jbro
Oplossing gevonden:
- filmpje draait met een resolutie van 1920 x 1080 en framerate van 60/s
- resolutie naar beneden bijgesteld 1600 x 900 en probleem is over
Andere mogelijk was de framerate terug te schroeven ....
Kennelijk kan een TV van een jaar oud de combinatie van resolutie en framerate niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is dat een oplossing??

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jbro
Als de combinatie van resolutie en framerate zorgt voor false color en trouwens na verloop van tijd op zwart gaat, dan zul je moeten zoeken naar een oplossing. Heel veel van de video instellingen van VLC geprobeerd. Die hielpen niet. Dan moet je op zoek naar iets anders.
Kwam er achter dat de TV de oorspronkelijk combinatie niet aankan. Dan zul je iets moeten doen aan de data stroom naar de TV. In dit geval gaf de verlaagde resolutie wel het goede resultaat. Natuurlijk kun je ook iets aan de frame rate doen van de film .......
Als iets niet naar behoren werkt, dan is het kizen van een andere instelling wel degelijk een oplossing.