Purpistool, schoonmaken en weer gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:50
Regelmatig gebruik ik een pur-pistool uiteraard in i.c.m. bussen purschuim. Na gebruik maak ik het pistool schoon met bussen pur-pistool-reiniger en nu ook met aceton. Maar na verloop van tijd of, al ik het pistool wat langer niet gebruik gaat het toch verstoppen en kan ik een nieuwe kopen.

Ik heb ook al geprobeerd de pistolen te demonteren om beter schoon te kunnen maken maar meestal werkt het pistool dan helemaal niet meer of lekt het ergens. Het gevolg is dat ik al meerdere keren een nieuwe heb gekocht en helaas zijn die dingen niet heel goedkoop. Wegwerpspuitjes heb ik ook geprobeerd maar, die werken niet zo goed.

Heeft iemand de gouden tip?

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Beste antwoord (via factor15 op 05-09-2021 19:17)

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:35

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Nooit los halen, altijd een volle bus eraan. Rechtop weg bergen en evt naald dicht draaien geeft bij mij echt geen problemen, ook niet bij 2 maanden niet gebruiken. Wel altijd even doorspuiten na verwisselen fles.

Met reiniger is allemaal gedoe, ik doe het niet meer, meer verstopping dan gewoon wegzetten. En voor de prijs van zo'n bus reiniger en het gedoe koop ik wel een nieuw pistool op reserve (want das altijd handig, hij zit namelijk altijd verstopt als het niet uit komt...)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04 23:41
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Hier al naar gekeken? Staan genoeg tips om hem schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
@corporalnl Dankjewel, ja dat is precies wat ik allemaal doe inclusief doekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 18:29

Echt niet.

Gewoon niet.

De oude bus pas er af halen wanneer je een nieuwe gaat plaatsen. De pur hardt uit wanneer het in contact komt met lucht, dus verwijderen is riskant.

Na het wisselen wel even wat spuiten, want de pur in het pistool is dan in contact geweest met lucht.
Zo kan je eigenlijk ook wel zonder pur reiniger af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:43
Wat @Echt niet. zegt. En dan ook na het spuiten telkens het pistool dicht draaien, dan sluit de naald goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
@Echt niet. @decipherer Dat dichtdraaien heb ik niet gedaan. Dankjewel en hopelijk gaat het pistool nu langer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:30
Wat ik doe is het pistool ook dichtdraaien met de bus zelf er nog op, dan heb ik er eigenlijk geen problemen tot nu toe. Eerst haalde ik nog wel eens de pur bus eraf, nozzle van de purbus schoonspuiten met reiniger en dan ook het pistool zelf met reiniger doorspuiten en "vol" met reiniger wegzetten. Ben ik wel mee gestopt want is onhandig en je bent toch een pistool met aceton aan het wegleggen. Als iemand niets vermoedend dat pistool pakt en de trekker overhaalt spuit er aceton troep uit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:35

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Nooit los halen, altijd een volle bus eraan. Rechtop weg bergen en evt naald dicht draaien geeft bij mij echt geen problemen, ook niet bij 2 maanden niet gebruiken. Wel altijd even doorspuiten na verwisselen fles.

Met reiniger is allemaal gedoe, ik doe het niet meer, meer verstopping dan gewoon wegzetten. En voor de prijs van zo'n bus reiniger en het gedoe koop ik wel een nieuw pistool op reserve (want das altijd handig, hij zit namelijk altijd verstopt als het niet uit komt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:02
Tot nu toe zet ik het pistool vol met aceton weg en geen problemen, maar jullie tips onthoud ik zeker zodra ik dezelfde problemen krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
Allen bedankt. Ik heb het inderdaad gedaan als @Echt niet. , @Lollercopter en @deWit zeggen gedaan. Dus purbus laten zitten, nozzle schoongemaakt met aceton, pistool dichtgedraaid en rechtop weggezet. Bij het nieuwe pistool zat een rubber dop en die heb ik er nog op gedaan. Na een paar dagen kon ik zonder probleem verder.

Pagina: 1