Toon posts:

Casema bug met Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een k*t probleem... telkens als ik inlog krijg ik van de server een dynamisch IP. Die wordt automatisch toegevoegd in m'n 2de Local Area Connection (NTS Enternet P.P.P.o.E Adapter, 1ste is m'n netwerk kaart). Is ook de bedoeling... maar... ik kan niet surfen. Moet ik dan naar 2de Local Area Connection (TCP/IP) om de IP handmatig over te copien of op Obtain IP zetten om effect te krijgen... en dit moet ik soms 4~6 achter elkaar doen in een keer om effect te krijgen. Plzzz is er een oplossing voor? Ik denk gewoon dat het een vette bug is :( :'( Ik werk op Windows 2000

Thnx!

Verwijderd

Wat een vaag probleem. Om te beginnen zou ik het antwoord niet weten, maar ik kan wel de theorie erbij pakken:
Ten eerste zou je gewoon internet moeten hebben omdat het signaal van Casema op jouw computer binnenkomt (tenzij je bedoelt dat alleen andere computers in je LAN geen internet hebben?!). Je tweede netwerkkaart voor je LAN heeft hier dus niets mee te maken, en ook mag het niet uitmaken dat Casema dynamisch IP-adressen uitdeelt.
Daarnaast lijkt het meer een probleem van internet sharing. Wat voor programma gebruik je hiervoor (MS Internet Sharing, WinRoute, iets anders)? Probeer vanaf je comp eens te pingen naar buiten. Misschien werkt dat wel en dan heb je dus wel een verbinding.

En misschien zit ik er helemaal naast... :?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! FF bij vullen van info... ik heb 1 netwerk kaart.. daar is ie aangesloten op m'n modem... de 1ste Local Area Connection is mn download en de 2de is m'n upload (zo werkt het) de PPPoep (whatever) is software prog van NTS (misschien wel eens van gehoord) maar de bug ligt in de 2De local Area connection. In de begin kan ik niet pingen.. pas alleen als ik iets (dus obtain of IP copien) veranderd aan die TCP/IP van 2De local Area connection dan kan ik wel surfen. Zelfs als m'n firewall uit staat doet ie nog niet. Weet toevallig iemand misschien of er software bestaat waarmee je makkelijker kan inloggen op Win2000? want de wanadoo Cd bevat alleen maar de Win95/98/Me drivers

Greetz

Verwijderd

ŽeindelijkŽ iemand met hetzelfde probleem.

na een jaar met ME te hebben gebaggerd ben ik toch maar over gegaan op 2000.ik heb dan ook exact hetzelfde probleem als jou.

dit is mijn hoopje ellende:
de enternet software maakt wel degelijk verbinding met casema en ontvangt ook een ip.en daar stopt het.in plaats van dat de ip en gateway worden doorgegeven aan het win2000 pppoe-verhaal gebeurt er niks.de dhcp client van win2000 pikt gewoon de ip niet op en staat dus te zoeken naar niet bestaande ip(0.0.0.0),dit is te zien in het progje ipconfig.
stel ik handmatig de ip en gateway(zijn hetzelfde) in dan draait alles naar behoren.log ik uit en weer in,dan gaat alles weer fout en moet ik het weer opnieuw instellen.niks wat ik verander schijnt echt invloed te hebben op het geheel.

win2000 ziet dus de link tussen de enternet client en zijn eigen pppoe visie niet.

iets voor de guruŽs?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07

Tourniquet

Hiya, fellas!

Probeer eens een nieuwere versie van de Enternet software (o.a. te vinden op http://home.wanadoo.nl/wanadoofaq ), of gebruik een andere PPPoE client, zoals RasPPPoE.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

de nieuwe versie van enternet is net zo FY.
ik heb raspppoe geprobeerd na dit ergens hier te hebben gelezen en dat werkt tot nu toe prima.
het enigste nadeel is alleen dat als wanadoo ooit zŽn servernaam verandert ik dit ook zal moeten doen in mŽn instellingen

Verwijderd

stupid ass me->na dit ergens te hebben gelezen moet natuurlijk zijn:

thanx tourniquet!!!!!!
hij doet Žt bij mij

strypak belooft voortaan zŽn posts beter te organiseren

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm jezus... ik ga het proberen.. Thnx! Maar waar kan ik die RAPPPoes (ofzo) downloaden? :? ook van casema?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op maandag 20 augustus 2001 21:05 schreef SilverAkira het volgende:
Hmmm jezus... ik ga het proberen.. Thnx! Maar waar kan ik die RAPPPoes (ofzo) downloaden? :? ook van casema?
Ook op http://home.wanadoo.nl/wanadoofaq. Kijk bij Com21/Software

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Hoi hoi,

Probleem ook gehad onder w2k. Draai nu op Enternet 1.60, maar kon daar in eerste instantie niet altijd meteen verbinding mee krijgen. Een update was dus geen oplossing voor het probleem. Bleek in de instellingen te zitten. Ik heb het volgende gedaan en nu gaat het vlekkenloos:

Klik een keer op My network places en ga naar properties.

Selecteer hier je netwerkkaart (dus niet je PPPoE Adapter) -> properties, selecteer TCP/IP -> properties.

In dit scherm staan verschillende instellingen met betrekkingen tot je netwerkverbinding.

Op je netwerkkaart geef je een statisch IP adres b.v. 192.168.0.100 en bij subnetmask 255.255.255.0 (wordt vanzelf ingevuld)

Bij 'gateway' vul je in 212.64.24.1
Bij 'use the following DNS servers' vul je in bij prefered 195.96.96.97 en alternate 195.96.96.33

Groet

Verwijderd

heren/dames,

Ik heb sind heel kort ook COM21 van Casema en loop met Windows2000 tegen precies dezelfde problemen aan. Nu heb ik gevolgd wat er stond maar het wilde nog niet werken. Nu heb ik nog NTS versie 1.40 dus wellicht dat dat het is. Nu heb ik twee vraagjes...
- Waar kan ik de nieuwste versie downloaden van NTS
- Werkt dit ook in combinatie met ICS (Internet Connection Sharing) of moet dat anders worden opgelost??

b.v.d.

Edwin

Verwijderd

beste aqua,

na Žt invullen van jouw instellingen krijg ik alleen maar nog meer foutmeldingen over een Žcannot find tapŽ en Žcannot find local mac or ip adressŽ probleempje.jouw instellingen blijken bij bij dus niet te werken.
zou dit zitten in Žt ip-adress wat we de netwerkkaart toewijzen?

thnx namens alle hopeloze win2k-enternet gebruikers(ik gebruijk overigens enternet 300,de nieuwe versie)
Pagina: 1