Pathfinder: Wrath of the Righteous

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnfEYeLMCKFHgbB3qU9VV34H4go=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2bUpKqEeGoCDGTu3wrkfFpsk.jpg?f=user_large
Embark on a journey to a realm overrun by demons in a new epic RPG from the creators of the critically acclaimed Pathfinder: Kingmaker. Explore the nature of good and evil, learn the true cost of power, and rise as a Mythic Hero capable of deeds beyond mortal expectations.
Discover the Story
Your path will lead you to the Worldwound, where the opening of a rift to the Abyss has unleashed all-consuming terror across the land. For over a century, the neighboring nations have fought fearlessly, trying to drive the enemy back — but to little avail.

Now, you have the chance to put an end to this conflict, but the path to salvation is far from clear-cut. Will you become a shining angel, backed by noble paladins? Or a powerful necromancer with hordes of immortal undead in your thrall? Or something else entirely? Lead your army and challenge mighty demon lords. Your crusade will set in motion a chain of events that will leave you — and the world itself — forever changed.

PLAY YOUR HERO, YOUR WAY
Create any character imaginable with the flexibility, richness, and depth of the Pathfinder First Edition ruleset. Choose from 25 classes, 12 character races, and more than a thousand spells, feats, and abilities to suit your personal playstyle.

A NEW WAY TO FIGHT
Enjoy two combat modes as you slay your enemies – real-time with pause or turn-based. Switch between them on the fly, so you can always take things as slowly — or as quickly — as you like. The unique Pathfinder ruleset also allows you to perform advanced combat maneuvers, like mounted combat. Use them wisely!

CHOOSE YOUR PATH
Explore nine unique Mythic Paths: obtain extraordinary abilities and shape everything that comes next. Your decisions might transform you into a celestial Angel, a raging Demon, a powerful Lich, a cunning Trickster, an otherworldly Aeon, a rebellious Azata, a wise Gold Dragon, an insatiable Swarm That Walks — or remain mortal and walk the arduous path toward becoming a living Legend.

https://wrath.owlcatgames.com/

PC release date
September 2, 2021
Xbox One and PlayStation 4 releases
March 1, 2022

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
gereserveerd

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-06 15:53
Ik denk dat ik deze oversla. Ik heb Kingmaker wel geprobeerd maar voor een niet PF1 speler was het toch niet helemaal wat ik zocht. De mechanics zijn in dit deel weer gebaseerd op Pathfinder 1, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40
Ziet er goed uit! en @ErikT738, ik hoop op de meest huidige versie.. anders zetten ze zichzelf met 2-0 achter. Dan krijg je mensen die het willen spelen "Ja maar deze regels zijn totaal anders"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik heb een kleine 200 uur of zo in deel 1 zitten en wil deze game eens echt helemaal blind in gaan.
Had zelfs een pre-order gedaan en dat doe ik uit principe eigenlijk nooit :)

Door omstandigheden kan ik pas dit weekend beginnen maar ik kan niet wachten.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:31

^^0nMe

Got Babana's?

Ik heb nog mijn twijfels bij WOTR, met name door het macro-gedeelte (leiden van je legers + evt bevoorrading/logistiek?).

Heb flink wat wat uren zitten in PF: Kingmaker zitten en ben daar ook blind ingegaan. Het combat-gedeelte is meesterlijk met oneindig veel classes/opties en je kunt op de standaard moeilijkheidsgraad prima 'fouten' met je builds maken. Waar ik wel langzaam op stuk liep was het missen van
spoiler:
Jubilost, aangezien ik die map al had bezocht voordat je hem daar kon aantreffen
, waardoor je qua financieel kingdom management in de knel raakt. Ook waren de meeste bouwprojecten op het eerste gezicht nogal dubieus qua terugverdientijd en ROI, wat bleek te kloppen toen ik naderhand wat guides had opgezocht...

Ik kan me voorstellen dat er straks bij legermanagement ook weer allerlei eigenaardigheden zijn en dat je belangrijke commandanten of adviseurs gaat missen.
Ik wacht wel tot er spelers zijn die hun ervaringen delen met blind erin stappen en het einde heelhuids halen ;)
Ondertussen heb ik nog een giga backlog met Wastelands 3, Troubleshooter, PF restart, Yakuza: Like a Dragon, Solasta enz. Wat dat betreft zijn we wel verwend de laatste jaren.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:28
Ik wil zo dit spel zo graag proberen om een nieuwe DoS2 fix te krijgen. Maar ben bang dat ik net als deel 1 ga uitvallen door de ruleset die ik niet snap en te ingewikkeld vind.
Is dit spel n beetje te begrijpen als leek en daarmee bedoel ik: dat je duidelijk kan zien of je aanval schade zal aanrichting of dat bepaalde gear een improvement is van je huidige geequipte gear d.m.v. Rode/groene tekst? Of is is alles wederom in vreemde dice roll achtige stats omschreven en echt alleen te begrijpen wanneer je de speciale Pathfinder ruleset begrijpt?

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Frez schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:33:
Ik wil zo dit spel zo graag proberen om een nieuwe DoS2 fix te krijgen. Maar ben bang dat ik net als deel 1 ga uitvallen door de ruleset die ik niet snap en te ingewikkeld vind.
Is dit spel n beetje te begrijpen als leek en daarmee bedoel ik: dat je duidelijk kan zien of je aanval schade zal aanrichting of dat bepaalde gear een improvement is van je huidige geequipte gear d.m.v. Rode/groene tekst? Of is is alles wederom in vreemde dice roll achtige stats omschreven en echt alleen te begrijpen wanneer je de speciale Pathfinder ruleset begrijpt?
Het is niet zo eenvoudig als rode en groene tekst. Wel is de uitleg aan het begin van het spel veel beter dan het was in kingmaker. Het gaat wel met dicerolls, en daarmee heb je gewoon een stukjeRNG ingebouwd.
Korte uitleg dicerolls: veel acties (bijvoorbeeld het overkomen van spell resistance) hebben een difficulty die je moet halen. Bijvoorbeeld 10. Dan moet je 10 halen om schade te kunnen doen. HIervoor heb je dan verschillende dobbelstenen.
Een dobbelsteen roll ziet er als volgt uit: 1d6 betekent 1 keer gooien met een zeskantige dobbelsteen.
2d8 betekend dan dus 2 keer gooien me een 8-kantige dobbelsteen. De resultaten daarvan tel je op. Je kunt dan dus een score halen van 2 t/m 16. in bovenstaand voorbeeld zou je dus bijv 10 of hoger halen om damage te kunnen doen. En natuurlijk zorgt je uitrusting en class voor bonussen hierin

Het kan wel handig zijn om een aantal (build)guides te volgen op youtube te krijgen een gevoel te krijgen voor wat belangrijk is. Daarnaast zijn de difficulty instellingen heel uitgebreid. Ik zou sowieso niet boven easy beginnen met spelen als de ruleset nog niet goed kent. Zelfs met easy zullen er genoeg uitdagende gevechten zijn. Core is zo veel mogelijk naar de pen en paper ervaring, en unfair is zelfs voor de meest elite speler die alles minmaxt en de ruleset kan dromen een enorme uitdaging
Wrath of the righteous kost wat investering, maar dan opent zich wel een enorme wereld voor je met gigantische replayability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:28
Bensel15 schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:14:
[...]

Het is niet zo eenvoudig als rode en groene tekst. Wel is de uitleg aan het begin van het spel veel beter dan het was in kingmaker. Het gaat wel met dicerolls, en daarmee heb je gewoon een stukjeRNG ingebouwd.
Korte uitleg dicerolls: veel acties (bijvoorbeeld het overkomen van spell resistance) hebben een difficulty die je moet halen. Bijvoorbeeld 10. Dan moet je 10 halen om schade te kunnen doen. HIervoor heb je dan verschillende dobbelstenen.
Een dobbelsteen roll ziet er als volgt uit: 1d6 betekent 1 keer gooien met een zeskantige dobbelsteen.
2d8 betekend dan dus 2 keer gooien me een 8-kantige dobbelsteen. De resultaten daarvan tel je op. Je kunt dan dus een score halen van 2 t/m 16. in bovenstaand voorbeeld zou je dus bijv 10 of hoger halen om damage te kunnen doen. En natuurlijk zorgt je uitrusting en class voor bonussen hierin

Het kan wel handig zijn om een aantal (build)guides te volgen op youtube te krijgen een gevoel te krijgen voor wat belangrijk is. Daarnaast zijn de difficulty instellingen heel uitgebreid. Ik zou sowieso niet boven easy beginnen met spelen als de ruleset nog niet goed kent. Zelfs met easy zullen er genoeg uitdagende gevechten zijn. Core is zo veel mogelijk naar de pen en paper ervaring, en unfair is zelfs voor de meest elite speler die alles minmaxt en de ruleset kan dromen een enorme uitdaging
Wrath of the righteous kost wat investering, maar dan opent zich wel een enorme wereld voor je met gigantische replayability.
Bedankt voor de uitleg. Dat waardeer ik.
Ik ben wel voornemens de investering te leveren en me erin te gaan verdiepen.
Maar kan ik een zelfde diepgang en avonturen verwacht als in Divinity Original sin 2?

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Dit weekend mijn eerste stapjes gezet in deze game maar OMG wat een hoeveelheid
keuzes aan classes zeg 8)7
Er was niet direct een class die er uit sprong voor mij dus uiteindelijk heb ik 10 tot 15 classes geprobeerd en de tutorial maar gaan spelen. Koste wel HEEL veel uurtjes :)

Uiteindelijk 2 tot 3 classes gevonden die mij enorm aanspreken. 1 voor een Evil playtrough en de twee andere voor een good playthrough.
Nu alleen bepalen met welke ik ga starten :+

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingleon2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik heb ook mijn 1e uren erin zitten. Ik vind de keuzes enorm overweldigend. Gelukkig kan je de difficulty aanpassen. Volgens mij heb ik nog niet echt spells hoeven te gebruiken en gaat alles redelijk vlot neer op standaard aanvallen. Het verhaal valt me tot nu toe nog niet tegen. Alhoewel het een enorm groot verhaal is. Er zijn wel enorm veel namen en gebeurtenissen. Zoveel dat je niet alles kunt onthouden. De compaignins vind ik tot nu toe wel erg leuk. Met name Ember Ze heeft mijn hart een beetje gestolen. Al met al een leuke game. Wel hadden ze voor nieuwkomers het hele systeem wat beter uit kunnen leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik ben begonnen met een lichte evil playthrough met een Cruoromancer.
Ik speel altijd de good guy en daarom is dit wel eens ontzettend leuk.
De begin levels zijn een ramp eerlijk gezegd maar ik ga ervan uit dat een wizard later een stuk sterker wordt :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 09:49
Iusedto schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:26:
Ik ben begonnen met een lichte evil playthrough met een Cruoromancer.
Ik speel altijd de good guy en daarom is dit wel eens ontzettend leuk.
De begin levels zijn een ramp eerlijk gezegd maar ik ga ervan uit dat een wizard later een stuk sterker wordt :)
Ja die eerste caster levels zijn verschrikkelijk vergeleken Melee/ranged die alles slopen. Zit jij met je cantrips 1 tot 3 damage te doen omdat je 3 spells slots al op zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 16:00

-SaveMe-

-klik-

Ben met de Enhanced Edition op de Playstation 5 begonnen. Beetje verbaasd hoe leeg dit topic is, is toch wel een dijk van een cRPG.

Ik ga me er de komende tijd prima mee vermaken, dat is zeker ... :Y

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrand0n
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-05 14:53
Heb de enhanced edition gehaald op de PC - difficulty meteen op story gezet want door de enorme keuze aan classes en alle regels begon het bij mij wat te duizelen. Ik vind het verhaal tof en wil zien hoe dit verder gaat, maar ga mezelf niet kwellen door de lastige combat.

Ik heb er tot nu toe veel plezier van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 09:49
Brrand0n schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:26:
Heb de enhanced edition gehaald op de PC - difficulty meteen op story gezet want door de enorme keuze aan classes en alle regels begon het bij mij wat te duizelen. Ik vind het verhaal tof en wil zien hoe dit verder gaat, maar ga mezelf niet kwellen door de lastige combat.

Ik heb er tot nu toe veel plezier van!
Ja niks mis mee, de leercurve van alle classes en hoe je dingen kan mixxen is behoorlijk hoog. Hoge kans dat je zonder een guide of kennis van het systeem wat suboptimale keuzes maakt die later behoorlijk pijn kunnen doen in de hogere moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-06 16:59
Ik ben na DOS2 wel toe aan iets nieuws. Zijn er mensen die hem op de PS5 spelen? Ben vooral benieuwd of een beetje releaxt speelt

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerW
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 01:28
Geweldig spel. Ik ben er nu twee weken mee bezig (zit in Act 2) en vermaak me er prima mee. De vorige game heb ik een paar jaar geleden uitgespeeld en vond ik ook erg goed. Zeker een waardige spirituele opvolger van Baldur's Gate 2.

Kingmaker vond ik trouwens wel een stuk moeilijker, zeker in het begin. Wrath of the Righteous speel ik - net als Kingmaker - ook op normal difficulty, maar tot nu toe is het wel een tikkeltje makkelijk. Voordeel van normal difficulty is wel dat je je builds niet per se hoeft te min-maxen. Ik heb al mijn companions op auto-level gezet, dat scheelt weer het raadplegen van een buildguide.

Op naar Drezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Owlcat Games Adds 3rd Party Appsflyer User Tracking to Pathfinder: Wrath of the Righteous, Removes It Just a Day Later Due to Negative Community Feedback [Steam Post]

Staat de EU-wetgeving deze tracking-app toe?
Pagina: 1