Waarom elke dag Hue Lily lamp resetten en opnieuw toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-72
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-10-2021
Hallo, ik heb een vraag. Wij hebben in totaal 17 lampen van Hue. Daarvan zijn 12 lampen buitenlampen. Twee van deze lampen, Hue Lily, moet ik elke dag resetten en opnieuw aanmelden in de Hue app. Als ze dan aan staan en vervolgens weer worden uitgeschakeld, zijn deze lampen in de Hue app weer niet bereikbaar. Ik moet ze elke dag resetten en opnieuw toevoegen aan mijn systeem en daar ben ik nu wel een beetje klaar mee, omdat ik ze ook telkens opnieuw toe moet voegen in zones en scenes, elke dag weer. Deze twee lampen zitten met z’n tweeën op een apart buitenstopcontact aangesloten, ik heb al geprobeerd om ze op een ander stopcontact aan te sluiten, maar met hetzelfde resultaat. De lampen zijn niet meer bereikbaar in Hue en ik moet ze weer opnieuw gaan resetten en toevoegen. Dat, terwijl juist deze lampen het dichtst bij de Bridge geplaatst zijn, want lampen 15 meter verderop doen het wel. Hebben jullie een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Een kwestie van resetten door de stekker erin en eruit te halen helpt niet, de lampen gaan niet meer aan totdat ik ze telkens weer opnieuw heb aangemeld. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik hoop dat jullie tips of ideeën hebben. Groet, Paul
...

Ik gebruik de laatste versie van de Hue app op mijn iPhone. Ik maak ook gebruik van routines, waar de betreffende lampen ook in staan. Maar de lampen reageren vervolgens ook niet op de ingestelde routines.
...

Heb al vaak de lampen gereset door de stroom er af te halen en de lampen te verwijderen uit mijn Hue app en vervolgens opnieuw (als nieuwe lamp) toe te voegen aan Hue. Maar een dag later staan bovenstaande lampen weer op 'niet bereikbaar'.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDunnio
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:24
Enige wat ik kan verzinnen met alle uitsluitingen die je geeft is dat er in de zigbee mesh wat mis gaat.

Is er een lamp/stekker die tussen je hub en deze lampen zit die van de stroom gaat? Of een ander merk ertussen die niet goed werkt als router binnen de Hue Zigbee?

Overigens vreemd dat ze compleet van het netwerk vallen. Ik heb een aantal lampen die uit gaan met een fysieke schakelaar en gewoon weer online komen in de ochtend na een nacht te hebben uit gestaan.

Een aantal suggesties:
- zigbee kanaal veranderen
- teveel lampen op dezelfde hub? Of teveel scenes? Misschien dat hij het daardoor niet kan onthouden en elke keer "op schoont"/vergeet
- de lampen opnieuw pairen op serienummer
- de lampen pairen dichtbij de hub en daar een aantal dagen houden

Dit is niet de ervaring die ik heb met hue, ik houd juist de hue hub omdat hij zo betrouwbaar is.

Edit: ander idee/vraag. Als dit de lampen zijn die het dichtste bij de hub staan, zit er dan echt niks anders tussen? Dan zou ik de hub verplaatsen en kan het zijn dat de lily lampen een minder goede antenne hebben dan de overige lampen (over die andere hoger hangen bv) en dat je lily de hub niet kan bereiken. Dan moet je er juist een device tussen hangen of de hub verplaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door JDunnio op 01-09-2021 09:33 ]

• paul-72
Hallo JDinnio,

Dank voor jouw reply!

Helaas zit de oplossing er nog niet tussen...
De lampen zijn allemaal van Hue en er zitten geen schakelaard of dimmers o.i.d. tussen.
Ik heb alle vier de Zigbee kanalen geprobeerd, maar lost het probleem helaas niet op.
De lampen pairen op serienummer heb ik ook al een aantal keren gedaan.
We hebben meerdere Lily lampen in de overkapping en die doen het wel.

Enige wat ik me nog kan bedenken en ga proberen is om mijn routines te verwijderen en opnieuw in te stellen. Want het valt me op, dat als ik de lampen opnieuw koppel, ik ze wel gewoon aan en uit kan zetten met de hue app en google voice bediening via de sonos. Maar 's avonds gaan de lampen automatisch aan op een ingesteld tijdstip, en dan doen ze het niet en vanaf dan zijn ze niet meer bereikbaar. Misschien gaat daar iets fout...

I'll keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-72
Ondertussen geprobeerd om al mijn routines uit de app te verwijderen en alles in de app opnieuw in te stellen, helaas zonder resultaat.

Ook de hue lily lampen zelf krijg ik niet meer gereset en worden niet meer herkend in de app, ook niet op serienummer. Normaal, als je meer dan een minuut de stroom er af haalt, gaan de lampen weer op wit branden als je ze weer in het stopcontact doet, nu doen de lampen dus helemaal niets meer. Ook de bekabeling heb ik gechecked (verwisseld met andere kabels) maar helaas zonder resultaat.

Zou de startset van Lily dan defect zijn? Wellicht dat de adapter geen stroom meer krijgt?

Ik weet ondertussen helaas geen andere oplossing meer...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paul-72
Nou, de oplossing is gevonden...

Ik heb de helpdesk van Philips nogmaals benaderd en zij hebben mij gevraagd de startset van de Philips Hue Lily spot aan hen op te sturen. Daaruit bleek dat er een defect was in de voeding en inmiddels is de startset volledig onder garantie van Philips vervangen.

Heb de nieuwe startset geinstalleerd en alles werkt weer naar behoren.

Er blijken meer problemen te zijn met de voedingen van de bitenlampen van Philips en zij hebben een vervangingsprogramma opgezet voor mensen die ook problemen ondervinden.

Kijk hiervoor op: https://www.philips-hue.c...port/outdoor-power-supply

Dankjewel voor de reacties die ik mocht ontvangen!

Met vriendelijke groet, Paul