Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 11:48
Hallo, ik ben al van 2015 groot fan van dit type router, puur omdat ik veel domotica gebruik in en om mijn huis waar ik het gastennetwerk voor misbruik?
In 2015 kocht ik de ASUS RT-AC5300 deze heb ik in 2017 op zolder geplaatst als AP waar mijn zoon erg gelukkig van werd en nogmaals een erbij gekocht!
In 2019 kocht ik de GT-AX11000 niet echt omdat het nodig was, maar puur omdat de nieuwsgierigheid dwingt bij deze ouwe techneut, so far, so good!
Ik heb een behoorlijke grote groepenkast waar deze router netjes in staat met meer dan genoeg koeling, zeer fraai al zeg ik het zelf. Van het weekend moest ik alles leeg halen i.v.m. het plaatsen van een nieuwe UPS.
Dus had alles leeg gehaald en een paar antennes hingen direct naar beneden bij het optillen, kwestie van even vast draaien en klaar, tenminste dit dacht ik. want toen ik de tweede antenne wilde vast draaien viel het kunststofdopje op de grond en het metalendopje met schroefdraad zo mijn meterkast in en is compleet onvindbaar ;w
Nadat ik heel de buurt had opgetrommeld om te helpen zoeken om dit smaragd te kunnen vinden en overal diverse ledlampen beschikbaar waren gesteld waar je blind van kan worden, kwam de theorie na 30 minuten zoeken dat dit metalen busje met schroefdraad via de waterleiding mijn kruipruimte in gestuiterd kon zijn! Mijn zoon trok samen met mijn buurman het kruipluik ophoog en sprongen zonder enige aarzelen de kruipruimte in! Daar kwamen ze van alles tegen behalve dit onmisbare busje met schroefdraad :N
Jich! wat een pech, maar mijn zoon gaf niet op met zijn smartvriendje had hij het nummer van ASUS support gevonden en zei Pap gewoon bellen en een nieuwe bestellen want we zijn nu al 1.5 uur bezig geweest! En mijn buurman begon al over een nieuw biertje te klagen.

Dus bellen!, Kreeg een zeer sympathieke Asus medewerker aan de lijn, en na het aanhoren van mijn trieste verhaal had hij geen goed nieuws voor mij. ASUS kon deze antennes niet leveren omdat ze er simpelweg niet zijn. Ik was compleet verbijsterd, we spreken over het topsegment van ASUS en losse onderdelen die wel aangeleverd worden en men zelf moet monteren, maar niet los leverbaar 8)7
Helaas, meneer was zijn antwoord: Hij kon wel goed bedoeld als tip meegeven op Ebay te kijken of Amazon voor een losse antenne deze zouden ook gewoon passen en werken.

Toen ik aangaf dat buiten het feit deze antenne niet zomaar een zilver of koper sprietje is en ik alles gewoon compleet en origineel wil houden omdat je niet wil knoeien met antennes, dan gebeuren er heel vaak vreemde dingen die in het meeste geval een router niet ten goede komen. (ook al denken sommige mensen van wel)
Helaas hij kon mij niet verder helpen, Heb die avond heel het internet afgespeurd en kwam er snel achter dat ik niet de enige was met dit probleem bij deze router, er zijn veel meer slachtoffers zeg maar !
Waarom is het onmogelijk dat bij z’n top product geen losse antennes leverbaar zijn, buiten het feit dat tweedehands op Ebay voor z’n +/- €40,- een tweedehands kunt kopen, een levende handel van vraag en aanbod! Omdat ik alles origineel wil houden heb ik dit dan ook maar gedaan en hoop over 5 weken hem binnen te hebben. Ik vraag mij af of er meer mensen deze ervaring hebben met Asus want ik vind dit werkelijk ongekend teleurstellend. Deze Router is beter dan een diesel zeker i.c.m. Merlin firmware maakt deze router zo ontzettend goed je zou er verliefd op kunnen worden ^)
Eenmaal gestart hoef je hem buiten een firmware update nooit te herstarten of wat dan ook.

Ik wil dit verhaal toch graag met jullie delen O-)