Crit'air sticker Frankrijk / Parijs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:27
Mijn vraag

Ik ga binnenkort naar Parijs. Van zaterdag op zondag.
Nu twijfel ik of zo'n Crit'Air sticker nodig is. Ik heb een 2021 benzine auto met Cat6. Dus zou sticker met indicatie 1 hebben

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
op de verschillende websites staat dat voor Parijs de sticker op werkdagen verplicht is. Het is mij nou niet geheel duidelijk of dat je dus in het weekend zonder sticker Parijs in kan.

De reden dat ik het vraag is dat wij zeer snel naar Parijs gaan en het nogal scheelt in prijs om via de Franse instantie de sticker te bestellen en hem binnen. 10 dagen krijgt of dat je hem via een Vito besteld en vaak binnen 3 dagen hebt maar het 4 dubbele betaald.
Logisch natuurlijk maar toch

Beste antwoord (via p.d.akkerman op 31-08-2021 22:33)

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-05 23:18
Naar mijn weten heb je het niet nodig in het weekend en in de avonden.

Verder krijg je nadat je de crit'air heb gekocht een mail met daarin de factuur met de tekst:

"In the wait , this invoice allows you to prove your approach and the classification of your vehicle."

Als je deze uitprint en achter je ruit zet gaan ze denk ik niet moeilijk doen. Ik had het een jaar geleden ook zo gedaan en niemand heeft er naar gevraagd.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-05 23:18

Verder krijg je nadat je de crit'air heb gekocht een mail met daarin de factuur met de tekst:

"In the wait , this invoice allows you to prove your approach and the classification of your vehicle."

Als je deze uitprint en achter je ruit zet gaan ze denk ik niet moeilijk doen. Ik had het een jaar geleden ook zo gedaan en niemand heeft er naar gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Even zonder dat ik weet of je hem wel of niet nodig hebt: Als je hem via de officiële site bestelt, krijg je een factuur en daarop staat dat je die als bewijs kan gebruiken zolang je de stikker nog niet in huis hebt.
Dus je kan die stikker daar bestellen, factuur uitprinten en gaan!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:45
idd. Voor die 4 EUR gewoon aanvragen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:27
Top. Dankjewel.
Zoals jullie zeggen gewoon bestellen en de factuur als bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 20:35
Ik zie sowieso de regel:
De ringweg (périphérique) zelf en de bossen van Vincennes en Boulogne zijn sinds 1 juli 2019 op alle tijden verboden voor niet-geclassificeerde voertuigen en Crit’Air 5.
Wellicht te simpel gedacht, maar volgens mij is geen sticker niet geclassificeerd en mag je daar dan dus ook niet rijden. Inderdaad bestellen dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 31-08-2021 22:43 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-05 17:07
pl0xs schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:03:

Wellicht ten overvloede maar ik kan dit verhaal bevestigen, precies zo gedaan.
Pagina: 1