Nieuwe pc, feedback welkom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerodev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03 10:03

jerodev

TableTopFinder

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal Windows draaien voor gaming, productivity en dagdagelijkse dingen. Daarnaast heb ik Linux nodig voor mijn werk dus heb ik een handvol Linux vm's die ik dagelijks zal gebruiken voor development en testen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor de pc is €2000, maar kan hoger indien nodig.

Dit is exclusief GPU, die komt er ook sowieso nog bij, maar wordt niet binnen dit budget gerekend. Tips voor een GPU bij dit systeem zijn echter meer dan welkom. In de toekomst zou ik overgaan naar een dubbele (mogelijks driedubbele) 1440p monitor setup. Ik was zelf al aan het kijken naar een 3070ti, wat op zich momenteel natuurlijk wel €1000 kost...

Ik koop alles in onderdelen en steek het systeem zelf samen, er moet dus geen rekening gehouden worden met extra kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randaparatuur neem ik mee van mijn vorig systeem, deze aankoop is enkel de pc zelf.

De m.2 ssd uit mijn huidige pc neem ik mee, dus graag een moederbord met twee m.2 slots.
Daarnaast neem ik mijn GTX 1060 uit mijn huidige pc ook mee tot wanneer ik een nieuwe GPU koop.

Ga je overklokken?
Niet in eerste instantie, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben.

Wat verwacht je van ons?
Feedback over mijn keuzes. Het is even geleden dat ik een pc gekocht heb, dus weet niet meer goed wat allemaal "in" is. Vooral moederbord is iets waar ik niet zo goed van weet waar ik op moet letten.

---

Ik heb reeds een build gemaakt, maar had dus graag van jullie feedback gehad over zaken die ik misschien best anders doe.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5950X Boxed€ 749,-€ 749,-
1MoederbordenGigabyte X570S Aorus Pro AX€ 309,-€ 309,-
1BehuizingenFractal Design Meshify 2 Clear Tempered Glass€ 134,90€ 134,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K16G36C16U4B (x2)€ 193,14€ 386,28
1Voedingenbe quiet! DARK POWER 12 750W€ 189,-€ 189,-
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 1TB€ 160,50€ 160,50
Totaal€ 1.998,58

Deze samenstelling is misschien wat overkill, maar ik had graag gehad dat de pc weer enkele jaartjes meegaat. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:21
Waarschijnlijk is een pricewatch: AMD Ryzen 9 5900X Boxed meer dan voldoende. Dat is al een bijzonder sterk werkpaard.

Moederbord is veel te duur. Gemaakt voor enthousiastelingen. Pak liever de pricewatch: MSI MAG B550 Tomahawk of pricewatch: Gigabyte Aorus B550 ELITE V2. Gaat net zo lang mee.

Voeding kan naar pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart. Gaat wederom net zo lang mee.

Met bovenstaande besparingen heb je al 500 euro voor de videokaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-05 13:38
Deze voeding is ook dikke prima en veel goedkoper pricewatch: Corsair RM750 (2019)