Systeemkeuze | Photoshop, Illustrator, Office en "gamen"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrLuke
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-07 20:55
Gegroet lezers, welkom op mijn eerste vraagstuk! Hopelijk kunnen jullie mij voorzien van passend advies.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem. Het systeem moet gaan dienen voor tekenen met Photoshop, Adobe Illustrator en standaard "Office-gebruik". Bijkomend dat ik af en toe wel eens een potje Call of Duty Warzone wil spelen of een rondje Diablo 3. Dit hoeft niet in 144hz of 4k, maar gewone medium-high settings zou fijn zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1400 en €1600 euro's.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een LG 35WN75C thuis staan waar ik nu mijn laptop op aan sluit met USB-C. Dit scherm heeft ook Display en HDMI, dus dat komt wel goed. Deze neem ik mee, evenals mijn toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Advies n.a.v. mijn keuze. ;-)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen / niet te veel RGB. Ik ben geen liefhebber van een kermis op / onder mijn bureau. Indien beschikbaar in mijn budget een kleine tower. Geen must.

Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf op een Dell XPS Tower uitgekomen, ook op advies van collega's. Echter weet ik niet of deze specificaties voldoen aan mijn bovengenoemde wensen (niet voldoende affiniteit met computers). Ik zou graag willen weten of dit een passende keus is, of dat jullie mede-Tweakers wat anders adviseren na het lezen van mijn wensen.

11e generatie Intel® Core™ i7-11700K processor(4 cores, 16 MB cache, 3,4 GHz tot 5,0 GHz)

Windows 10 Home (64-bits), Engels, Nederlands, Frans, Duits, Italiaans

NVIDIA® GeForce® RTX 3070™ 8 GB GDDR6

16GB, 8 G x 2, DDR4, 2933MHz

1 TB M.2 PCIe NVMe SSD + 2 TB SATA (7200 rpm)

Alvast bedankt voor het meedenken. :D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrLuke
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-07 20:55
Deze HP Omen spreekt me ook erg aan overigens. Iets buiten mijn budget maar strak design. Volgens CoolBlue voldoet deze aan mijn wensen.