(hout) mieren in houten krappaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
Ik heb via marktplaats een natuurlijke krabpaal gekocht.
Leuk eens wat anders dan die standaard palen.
Helaas blij thuiskomst blijkt dat wat wat houtrot in zit. Dit heb zoveel mogelijk weggehaald en opgevuld met speciaal spul.

Nu heb ik al 4 keer een miertje geplet die in de op de paal liep.
Lijkt mij geen toeval meer en ik denk dat er meer zitten.
Ik ben nu eigelijk een beetje huiverig om die paal zo te laten staan.
Gaan die beestjes in mijn houten vloer zitten (gelukkig is de rest van beton)?

Toch wat gif gebruiken tegen mieren of ding gewoon weg mieteren? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgNVUqS_xc8Rmsj6yAQmb8TPEhA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cP9FhoncQSjxdYzt3mafhJSn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diH4-yy5fUvAhoDwGEIthy7b310=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RM2aj8b42Ay7cxvvnt2fgTdq.jpg?f=fotoalbum_large

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik zou zelf geen gif gebruiken op iets waar mijn kat bij kan. Mooie krabpaal, maar als die vol met mieren zit zou ik hem weg mieteren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als er geen koningin bij zit hoef je je om die paar mieren niet druk te maken. Die zijn zo dood en zullen zich sowieso niet voortplanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk eerder dat het geen mieren zijn maar boktor is. Ik zie een houten vloer, en die vinden ze ook lekker met als alles anders wat van hout is in huis.
Mijn advies: weg dat ding, naar buiten er mee en eigenlijk direct naar de milieustraat. En de verkoper benaderen voor een nieuwe.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
The Eagle schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:05:
Ik denk eerder dat het geen mieren zijn maar boktor is. Ik zie een houten vloer, en die vinden ze ook lekker met als alles anders wat van hout is in huis.
Mijn advies: weg dat ding, naar buiten er mee en eigenlijk direct naar de milieustraat. En de verkoper benaderen voor een nieuwe.
Nee het zijn echt miertjes. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMahQzLt1C4vcI3ZNj6ihbwrXHo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yLSJgquZevIe4JJp23QuTaxI.jpg?f=user_large

Deze zijn het.
Heel stevig want je krijgt ze bijna niet plat gedrukt.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:40
Inpakken in plastic en een paar weken bij iemand in de kist vriezer leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
emnich schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:03:
Als er geen koningin bij zit hoef je je om die paar mieren niet druk te maken. Die zijn zo dood en zullen zich sowieso niet voortplanten...
Hoe kom ik daar achter?
Gewoon even aankijken?
Woody179 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:17:
Inpakken in plastic en een paar weken bij iemand in de kist vriezer leggen?
Daar is die echt te groot voor denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:47
Het is niet zo dat mieren rot veroorzaken maar gebruik maken van rottend of verrot hout voor hun huisvesting. Dat is lekker zacht en kunnen ze makkelijker bewerken en verder uithollen.
In onze de tuin stond een schuur waarvan een grote paal was verrot en daarna verder uitgehold was door mieren. Daar kwam ik achter nadat ik de schuur had gesloopt. Toen de paal in het zonnetje op de container lag zochten de mieren een ander onderkomen en hadden onze woonkamer daar voor uitgekozen.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47

Theo

moederbord

Helaas heb ik iets te veel ervaringen met mieren in huis, en dan vooral de boommier die je nu ook hebt. Pak het niet half aan maar doe het gelijk goed; mocht een koningin zich gaan verspreiden dan heb je echt problemen gezien deze ook graag nestelen in isolatiemateriaal en in houten balken.Beide zaken waar je niet bijkomt zonder heel veel hak en breekwerk met dito kosten. Mijn advies:

- Haal wat mierengel. Deze tubetjes van 5 gram zijn 15 euro per stuk, en dit is ook het verdelgingspul wat een professional gebruikt (die gebruiken geen HG, huismiddeltjes of meuk van de bouwmarkt)
- Leg een aantal druppels op de houten 'plakken' neer en op andere plekken waar je ze hebt zien lopen.
- Leg ook wat druppels op de onderste houten 'plak' zodat de mieren niet de paal kunnen verlaten zonder langs deze druppels te komen.
- Optioneel: Zet de paal in een brede bak met een beetje water (wasmachinebak, zwembadje) zodat de mieren de paal niet kunnen verlaten. De paal zal dan even ergens ander moeten staan dan in de huiskamer. Zet de paal niet buiten neer! Mierengel werkt extreem goed tegen mieren, maar helaas ook tegen bijen...
- De mieren zullen het gif meenemen naar het nest en daar delen met de kolonie en de koningin. En zoals de Red Hot Chillipeppers ooit zongen "You have to kill the queen and then you've made it" is het de koningin die weg moet. Na een week is het echt wel gedaan met de mieren
- Bonus; Spoel de paal daarna nog even af met een paar liter kokend water (niet warm, echt kokend). Niet alleen om de restjes van het gif weg te krijgen,maar ook om de eventuele overlevers te elimineren.

7400 Wp op het dak

Pagina: 1