Toon posts:

Dragon Orb 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus zon beest weten te bemachtigen en een Boeing 747 is er niets bij.....maar daar gaat het niet om. Er zit dus zon swart laagje op het koperen gedeelte. Wanneer je keolpasta gebruikt....is het dan beter om dit laagje eraf te schrapen. Op gideontech hebben ze dat wel gedaan, maar het is wel iets voor de geleiding.

Weet iemand een antwoord?

Bvd

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ja moet je eraf halen

anders isoleert het volgens mij ook nog :?

Verwijderd

Topicstarter
momenteel is ie met dit warme weer 40 graden na een uur of 3 gebruik........niet echt veel lijkt me.

Het gaat hier trouwens om een TB 1,33 GHz

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Ik heb hier een TB1400 met schoongemaakte ORB3 7000RPM draaien op 55 graden...

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

je moet het juist niet erafhalen. Dat zwart is om de uitstraalsnelheid van de warmte te verhogen. Lees dat stukje over hoe heatsinkies werken maar eens, staat dat allemaal uitgelegd. Dat zwartje laagje is er met een of ander procede zo opgezet dat het ontzettend dun is. Het is dus niet te vergelijken met een laagje zwarte verf.

edit:

oh, je bedoelt zo'n pad? als je het eraf wil halen wel arctic silver gebruiken anders kun je het net zo goed erop laten zitten

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op zondag 19 augustus 2001 17:07 schreef rAcEr het volgende:
Ik heb hier een TB1400 met schoongemaakte ORB3 7000RPM draaien op 55 graden...
Misschien had je beter niet kunnen schoonmaken, of je orb zit er niet goed op, of de temptests liegen over de temperatuur die je zou moeten hebben. Volgens de reviews moet de temperatuur onder de 40 graden liggen, 43 stressed! >:)

http://www.overclockersonline.com/?page=articles&num=87&pnum=5

MechWarrior || Monsters Game

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 20:21
ik heb laatst ook zo'n dragonorb 3 gekocht, maar ik vond die een beetje teveel herrie maken dus ik heb m maar op 7 volt laten draaien.............nu hoor ik m niet meer

resultaten:

Tbird 1200 > 52 graden stressed @ 7 volt
Tbird 1200 > 46 graden stressed @ 12 volt

die paar graden had ik er wel voor over

• InSPiRE
Op zondag 19 augustus 2001 17:12 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Misschien had je beter niet kunnen schoonmaken, of je orb zit er niet goed op, of de temptests liegen over de temperatuur die je zou moeten hebben. Volgens de reviews moet de temperatuur onder de 40 graden liggen, 43 stressed! >:)

Geen idee verder, maar bij Venema Computers hebben ze op zeer professionele wijze voor mij de TB op me plank geinstalleerd met daarop de ORB3. Dus geloof ik wel dat ie er goed op zit en misschien hebben we wel over 2 verschillende dingen, want zwarte nopjes heb ik ergens anders gezien...

• mr_obb
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Nou heb ik net de coolertest op HardOCP zitten lezen en blijkt dat er heel veel van die dragon orb dingetjes uitvallen, doordat hun fan smelt. Mijn ervaring met andere Orb fans is hetzelfde. Lijkt mij dus niet echt een aanrader.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 17:12 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Hangt ook af van je casetemp he... :Z
Hier is het @ 1430 mhz 48c full stress... met 34c casetemp.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

hoe late jullie die dragonorb 3 op 7 Volt draaien met potmeter er tussen of zo ?????

Turn it off and on again.

• InSPiRE
Op maandag 20 augustus 2001 19:27 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
hoe late jullie die dragonorb 3 op 7 Volt draaien met potmeter er tussen of zo ?????
2 Mogelijkheden:

1. Je sluit 'm aan op je mobo, dan kun je de temp in de gaten houden.
2. Je sluit 'm gewoon aan op een doorlus van je PSU.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op maandag 20 augustus 2001 20:27 schreef rAcEr het volgende:

[..]

2 Mogelijkheden:

1. Je sluit 'm aan op je mobo, dan kun je de temp in de gaten houden.
2. Je sluit 'm gewoon aan op een doorlus van je PSU.
Dat snap ik maar hoe kan je hem op 7 volt laten draaien ipv 12 volt ??????

Turn it off and on again.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:20
Op dinsdag 21 augustus 2001 10:35 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:

[..]

Dat snap ik maar hoe kan je hem op 7 volt laten draaien ipv 12 volt ??????
geef em de gele (12v) (niet te verwarren met de gele rpm read out aan de fan) en de rode (5volt) van je molex connector = 7v ipv geel en zwart.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 21:57
he ik las laatst op een ander forum dat de fan van de Dorb 3 snel doorbrand. kan dit kloppen??

Bier, Whiskey en Metal!!

• gabberjoost
  • Laatst online: 14:49
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:06 schreef Lord_Mithril het volgende:
he ik las laatst op een ander forum dat de fan van de Dorb 3 snel doorbrand. kan dit kloppen??
ja, dit klopt zeker. De mijne was na een paar dagen ook doorgefikt ofzo, hij deed het in ieder geval niet meer :'(
Maar uiteraard zonder problemen een nieuwe gehad bij de computerboer waar ik hem had gekocht.
Die ik nu heb doet het prima. En wees maar niet bang dat je het niet zult merken dat ie uitvalt, want een boeing 747 negeer je ook niet gemakkelijk... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik heb dat spul er dus maar op laten zitten en ik denk dat ik het lekker zo houd. Had er ook een dun laagje van een of andere goedkope koelpasta opgedaan, maar dat zal wel niet zo veel uitmaken. Hij zit best goed zo en ik ben niet van plan die corecrusher opnieuw erop te gaan zetten
:Y)

Verwijderd

Gisteren ook zo'n draak binnengekregen. Ding doet het perfect, daar niet van, maar wat een teringherrie!! Ik snap niet dat er mensen zijn die daar vrijwillig naast gaan zitten. Dat ding gaat binnenkort dus echt op 7V draaien, dan maar wat minder O/C'en of wat warmer draaien.

De prestaties zijn trouwens top. M'n 1.33 Ghz. TB werd met de standaard Coolermaster meer dan 70C en was geen Mhz. over te klokken. Nu pruttelt hij rustig op 1.5 Ghz. en komt niet boven de 50C !! 1.6 Ghz. was haalbaar maar dan begon Windows na verloop van tijd moeilijk te doen.

• gabberjoost
Ik begin me nu af te vragen hoeveel herrie de dragon orb 3 in verglijking tot andere 7000 rpm coolers. Iedereen klaagt tot nu toe over de herrie van dat ding, maar is er iemand die spreekt uit ervaring of bijvoorbeeld de fop38 (en andere 7000 rpm coolers natuurlijk) meer herrie maken dat de dragon orb 3 of juist wat minder?

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 09:56 schreef gabberjoost het volgende:
Ik begin me nu af te vragen hoeveel herrie de dragon orb 3 in verglijking tot andere 7000 rpm coolers. Iedereen klaagt tot nu toe over de herrie van dat ding, maar is er iemand die spreekt uit ervaring of bijvoorbeeld de fop38 (en andere 7000 rpm coolers natuurlijk) meer herrie maken dat de dragon orb 3 of juist wat minder?
Ik heb sinds een paar dagen een dragonorb en hij maakt even herrie als mijn vorige koeler: de globalwin wbk38. De koelprestaties zijn wel een stuk beter.

TB1333 globalwin wbk38 stressed: 56 graden
TB1333 dragonorb III stressed: 44 graden

• gabberjoost
das mooi...
Zelfde hoeveelheid teringherrie, maar betere koeling >:)

• mr_obb
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

En na 3 dagen doorgebrand... Ik heb nu al een paar kapotte DragonOrbjes gezien. Mensen kopen bij mij in de winkel een compu en kopen ergens anders een dragonorb 3 en komen dan bij mij ouwehoeren dat hun processor is verbrand.
Pagina: 1