Wifi crashed 9vs10 keer als telefoon verbind.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis95
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-02 05:39
Goede middag Tweakers,

Al een lange tijd heb ik een probleem met mijn WiFi thuis.
Zo'n 9 van de 10 keer als mijn telefoon met het netwerk verbind, crashed de WiFi + bekabelde verbinding.

De telefoon is een OnePlus S6, de router is een Asus RT-AC66U. De FW van de router is 9.0.0.4.382_52503-gf8d6575, Deze was enkele maanden geleden de nieuwste.
Voordat ik de laatste upgrade deed van de firmware, had de router hetzelfde probleem.

Ergens op internet had ik gelezen dat het te maken had van het geselecteerde kanaal, maar dat maakte niet uit.

De router geeft aan in de log niets speciaals aan, wel begint de uptime weer op 0.

Is iemand bekend met soortgelijk probleem?

Edit:

Zojuist weer geprobeerd de telefoon te verbinden. Dit staat nu in de logs:"
Aug 31 17:27:37 disk_monitor: Finish
Aug 31 17:27:37 disk monitor: be idle
Aug 31 17:28:14 crond[606]: time disparity of 1748782 minutes detected

Als hij herstart verliest hij wel de logs van de laatste X aantal minuten.

Na enige tijd verbind de telefoon wel met het netwerk.

[ Voor 20% gewijzigd door iDennis95 op 31-08-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:11

lier

MikroTik nerd

Eerste waar mij dit aan doet denken is voeding. Heb je een andere voeding om mee te testen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:35
Vreemd maar als je even googled schijnt het wel vaker voor te komen.
NAT acceleration uitschakelen in de router kan het probleem misschien oplossen:
https://www.reddit.com/r/...boots_asus_rtn66u_router/
Maar volgens anders heeft het dan weer te maken met IPv6.

En een slechte voeding op een router kan inderdaad ook vreemde crashes geven. Maar als het altijd met dezelfde telefoon gebeurt, lijkt de voeding me minder verdacht?

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 31-08-2021 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 12:02

nhanssen

QVL is non-tweakers

Je kan op je telefoon instellen dat hij elke keer een willekeurig mac-adres gebruikt, die kan je omzetten dat hij zijn eigen mac-adres gebruikt.

edit:
Hint/tip: Op je telefoon je (wifi)netwerk aantikken, onderaan staat dan (als het goed is) "geavanceerd" en dan "privacy" en dan heb je 2 opties: Willekeurig Mac-adres gebruiken en Mac-adres van apparaat gebruiken.

[ Voor 44% gewijzigd door nhanssen op 31-08-2021 21:39 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

nhanssen schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:28:
Je kan op je telefoon instellen dat hij elke keer een willekeurig mac-adres gebruikt, die kan je omzetten dat hij zijn eigen mac-adres gebruikt.

edit:
Hint/tip: Op je telefoon je (wifi)netwerk aantikken, onderaan staat dan (als het goed is) "geavanceerd" en dan "privacy" en dan heb je 2 opties: Willekeurig Mac-adres gebruiken en Mac-adres van apparaat gebruiken.
Dit is overigens ook handig als je via DHCP specifieke settings wil meegeven.
Zo heb ik zelf op mijn router een uitgebreid reclamebanner filter zitten en die blockt ook gesponsorde links van Google. Met vrouw vind dat niet zo leuk, dus die leid ik om naar een andere DNS zodat ze gewoon alle reclame kan zien :*)