Nieuwe repeater: welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 17:24
Mijn huidige repeater is aan vervanging toe en nu zoek ik eigenlijk een nieuwe. Ik zie er wel diverse op de Pricewatch staan, maar het is mij niet altijd even duidelijk welke ik nu kan gebruiken omdat ik bij/over sommige dan weer lees dat ze alleen i.c.m. een Fritz!box kunnen welke ik niet heb. Kan een Fritz!-repeater ook i.c.m. andere modems? Ik vraag het vooral omdat Fritz! een goed merk is en het merendeel op de Pricewatch van Fritz! is.

Ik zoek een nieuwe repeater voor een verbinding van 50-100 mbps die ook een 2.4 GHz-netwerk naar 5 GHz kan omzetten (dus het binnenkomende signaal van 2.4 GHz als 5 GHz kan uitzenden), wat mijn huidige van TP-link ook kan.

(en ja, ik weet dat een repeater niet ideaal is i.v.m. snelheidsverlies, maar het is voorlopig nog de enige oplossing - in de nabije toekomst kan ik als het goed is zorgen voor een betere oplossing i.c.m. een access point)

[ Voor 9% gewijzigd door TheVivaldi op 31-08-2021 14:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat heb je nu en wat voor snelheid haal je. Wat is je huidige router? Denk dat je een ideaal omgeving moet hebben wil je die snelheid halen overigens.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ik haal nu met die repeater 25 mbps (zonder 50 of iets hoger), wat niet erg veel is, maar het is voorlopig nog even uit te zingen totdat ik een betere oplossing kan realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
ALS je al een repeater wilt dan adviseer ik om 2 nodes te kopen. 1 node die je bekabeld aansluit en 1 node die draadloos naar de bekabelde gaat.

Ik raad het af om een repeater aan te sluiten op je bestaande wifi

50-100 mbit moet het wel lukken met:
pricewatch: TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (2-pack)

Wil je harder (300-400 mbit oid) haal dan 2 van deze units
pricewatch: ASUS ZenWiFi AC (CT8) Zwart, per stuk

[ Voor 26% gewijzigd door laurens0619 op 31-08-2021 14:35 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TheVivaldi schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:26:
[...]

Ik zoek een nieuwe repeater voor een verbinding van 50-100 mbps die ook een 2.4 GHz-netwerk naar 5 GHz kan omzetten (dus het binnenkomende signaal van 2.4 GHz als 5 GHz kan uitzenden), wat mijn huidige van TP-link ook kan.
WiFi is bidirectioneel, dus signaal komt sowieso binnen op beide banden.

- met welke band verbindt de repeater met het AP?
- met welke band verbind je je devices met de repeater?

En inderdaad met hierboven, type/specs van AP waar je mee verbindt, huidige repeater en client devices waar je 50-100Mbps op wilt halen zijn geen overbodige luxe. Het heeft zeker bij repeaters geen zin om de specs van het AP te overschrijden, maar je wilt ook niet minder dan die specs hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:40
TP-Link RE650

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@Ben(V) Bedankt. :)

Aan de rest: ik begrijp jullie bijkomende vragen, maar mijn initiële vraag “Kan een Fritz!-repeater ook i.c.m. andere modems?” is nog niet beantwoord. Dat vond ik eigenlijk de belangrijkste.

Nogmaals: ik weet dat een repeater niet ideaal is, maar het is nog maar tijdelijk ter vervanging van mijn huidige. Als het goed is kan ik later dit jaar een betere oplossing met een access point realiseren.

[ Voor 36% gewijzigd door TheVivaldi op 01-09-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Uiteindelijk toch gevonden op de AVM-site dat Fritz! ook zonder Fritzbox werkt. Daarop heb ik nu de FRITZ!Repeater 1200 besteld, die momenteel in de aanbieding is bij Amazon NL voor €45,01.

Bedankt voor jullie antwoorden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@TheVivaldi
Maar waarom niet 30 euro meer uitgegeven voor een deco e4 setje?
Nu ga je een 2.4 signaal versterken wat vaak al instabiel is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@laurens0619 30 euro? Ik heb nu die 1200 gekocht voor €45. Jouw setje zie ik op de Pricewatch voor €95 euro staan - dat is 50 euro duurder. Dat vind ik wel duur voor een oplossing die nog maar tijdelijk nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@TheVivaldi mijn pricewatch post ging over de m4 (gbit ethernet). De e4 is 73
https://www.amazon.nl/TP-...+e4&qid=1630520416&sr=8-4

Ik snap je wel hoor met kosten voor tijdelijke oplossing maar soms is goedkoop duurkoop

Maar wie weet geeft de fritz wat je zoekt

[ Voor 22% gewijzigd door laurens0619 op 01-09-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 16:15

jurroen

Security en privacy geek

Uit interesse: waarom nu een repeater en over een tijdje met één (of meerdere) AP's aan de slag gaan? Is het ook een optie om de repeater niet te doen en te wachten op die APs (of evenrueel naar voren te trekken qua planning)?

Overigens zou het met die Fritz! wel moeten werken. Ideaal is anders, maar ach. Je kunt natuurlijk ook nog wat met de locatie spelen mocht het niet gelijk goed zijn.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• TheVivaldi
@jurroen Zoals ik al zei kan ik nu de nieuwe opzet nog niet realiseren, wat betekent dat ik door moet met de huidige. Echter is mijn huidige repeater behoorlijk aan vervanging toe, dus heb ik geen andere keus dan tijdelijk een nieuwe te kopen.
Pagina: 1