Ik ga binnenkort 1-3 weken (afhankelijk van corona) op vakantie en wil gedurende deze periode een oogje in het zeil kunnen houden bij mij thuis. Ik overweeg daarom om een IP-camera aan te schaffen. Omdat ik hem voor minder dan een maand nodig heb, wil ik hier niet meer dan €50 aan uitgeven.
Al gauw loop ik er tegenaan dat dit erg moeilijk is om voor elkaar te krijgen zonder óf een abonnement te moeten afsluiten voor de meest basale functies, óf in zee te moeten gaan met bedrijven die wel heel vriendelijk zijn met de Chineze overheid, zoals EZVIZ. Bovendien zit je sowieso vast aan een account en moet je vaak dealen met cloudopslag.
Uiteindelijk heb ik maar vier dingen nodig van de camera:
- Toegang tot een live feed
- Een notificatie op mijn telefoon wanneer beweging wordt gedetecteerd
- Automatisch opnemen wanneer beweging wordt gedetecteerd
- Lokale opslag, liefst naar mijn NAS
De eerste twee opties zijn wat mij betreft optioneel, omdat mijn NAS op afstand benaderbaar is en ik dus ook aan het einde van de dag opnames kan checken.
Ik realiseer dat ik misschien wat veeleisend ben gezien de prijs, maar ik ben wel vaker verrast over wat je voor weinig geld kan bereiken. Zijn er mogelijke opties voor mij hierin, eventueel met behulp van Hass.io en een Fritzbox?
Al gauw loop ik er tegenaan dat dit erg moeilijk is om voor elkaar te krijgen zonder óf een abonnement te moeten afsluiten voor de meest basale functies, óf in zee te moeten gaan met bedrijven die wel heel vriendelijk zijn met de Chineze overheid, zoals EZVIZ. Bovendien zit je sowieso vast aan een account en moet je vaak dealen met cloudopslag.
Uiteindelijk heb ik maar vier dingen nodig van de camera:
- Toegang tot een live feed
- Een notificatie op mijn telefoon wanneer beweging wordt gedetecteerd
- Automatisch opnemen wanneer beweging wordt gedetecteerd
- Lokale opslag, liefst naar mijn NAS
De eerste twee opties zijn wat mij betreft optioneel, omdat mijn NAS op afstand benaderbaar is en ik dus ook aan het einde van de dag opnames kan checken.
Ik realiseer dat ik misschien wat veeleisend ben gezien de prijs, maar ik ben wel vaker verrast over wat je voor weinig geld kan bereiken. Zijn er mogelijke opties voor mij hierin, eventueel met behulp van Hass.io en een Fritzbox?
[ Voor 5% gewijzigd door supertanno op 31-08-2021 14:04 ]