Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertanno
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 14:06
Ik ga binnenkort 1-3 weken (afhankelijk van corona) op vakantie en wil gedurende deze periode een oogje in het zeil kunnen houden bij mij thuis. Ik overweeg daarom om een IP-camera aan te schaffen. Omdat ik hem voor minder dan een maand nodig heb, wil ik hier niet meer dan €50 aan uitgeven.

Al gauw loop ik er tegenaan dat dit erg moeilijk is om voor elkaar te krijgen zonder óf een abonnement te moeten afsluiten voor de meest basale functies, óf in zee te moeten gaan met bedrijven die wel heel vriendelijk zijn met de Chineze overheid, zoals EZVIZ. Bovendien zit je sowieso vast aan een account en moet je vaak dealen met cloudopslag.

Uiteindelijk heb ik maar vier dingen nodig van de camera:
- Toegang tot een live feed
- Een notificatie op mijn telefoon wanneer beweging wordt gedetecteerd
- Automatisch opnemen wanneer beweging wordt gedetecteerd
- Lokale opslag, liefst naar mijn NAS

De eerste twee opties zijn wat mij betreft optioneel, omdat mijn NAS op afstand benaderbaar is en ik dus ook aan het einde van de dag opnames kan checken.

Ik realiseer dat ik misschien wat veeleisend ben gezien de prijs, maar ik ben wel vaker verrast over wat je voor weinig geld kan bereiken. Zijn er mogelijke opties voor mij hierin, eventueel met behulp van Hass.io en een Fritzbox?

[ Voor 5% gewijzigd door supertanno op 31-08-2021 14:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-07 16:45

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Goedkoop ONVIF cameratje scoren. Toegang tot het internet blokkeren en de stream via je lokale-netwerk naar je NAS sturen (Syno?). Vervolgens via, een veilige verbinding, je NAS benaderen.

Tada :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:16

Rmg

Een eufy camera: https://www.amazon.nl/euf...d=pla-1019918548539&psc=1

Geen abbonement, geen cloudmeuk, integratie in hass, notificaties en lokale opslag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb een Reolink, is wel duurder, maar kon er bijzonder veel mee doen zonder vast te zitten aan een cloudomgeving. Mijn 'eis' was solar powered, bijzonder genoeg laad die makkelijk genoeg om overdag om de hele nacht door te gaan.

Deze is het, Argus.
https://www.amazon.nl/Arg...nne-energie/dp/B07QQNRWK2

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik gebruik reolink laatst de zoom gekocht met 355 graden draaien enzo

https://m.reolink.com/nl/product/e1-zoom/

Super handig in gebruik, kan opslaan op FTP of lokaal SD kaartje.

Zie dat hij in de aanbieding is.

App is ook goed

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• BoudewijnM
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07 14:03
Rmg schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:06:
Een eufy camera: https://www.amazon.nl/euf...d=pla-1019918548539&psc=1

Geen abbonement, geen cloudmeuk, integratie in hass, notificaties en lokale opslag
Wanneer je via de app naar de beelden wilt kijken in of buitenshuis.... loopt de verbinding dan niet via Eufy's servers?

• BoudewijnM
prutser001 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:25:
Ik gebruik reolink laatst de zoom gekocht met 355 graden draaien enzo

https://m.reolink.com/nl/product/e1-zoom/

Super handig in gebruik, kan opslaan op FTP of lokaal SD kaartje.

Zie dat hij in de aanbieding is.

App is ook goed
Wanneer je via de app naar de beelden wilt kijken in of buitenshuis.... loopt de verbinding dan niet via Reolink servers?

• prutser001

prutser001

BoudewijnM schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:05:
[...]

Wanneer je via de app naar de beelden wilt kijken in of buitenshuis.... loopt de verbinding dan niet via Reolink servers?
Alleen als je cloud opslag hebt, als je een SD kaartje in de cam stopt kun je gewoon 'on device' beelden terugkijken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
prutser001 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:52:
[...]

Alleen als je cloud opslag hebt, als je een SD kaartje in de cam stopt kun je gewoon 'on device' beelden terugkijken.
wordt dat al ondersteund in Nederland? weet dat reolink een eigen cloudservice heeft maar dat was hier nog niet mogelijk toen die tijd ( jaar of twee geleden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

bie100 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:24:
[...]

wordt dat al ondersteund in Nederland? weet dat reolink een eigen cloudservice heeft maar dat was hier nog niet mogelijk toen die tijd ( jaar of twee geleden)
Ik kreeg geen beperkingen maar 2 van mijn camera's ondersteunen het niet en sla het lokaal op met FTP omdat ik de cloud oplossing niet nodig heb. De Reolink PVR software draait op de machine waar ook de FTP op draait.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 07:37

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Je kunt MotionEyeOS draaien op een Raspberry Pi met camera.

Om deze beelden te bekijken heb je geen cloudservice nodig, maar dat werkt gewoon browserbased via je eigen port-forward thuis naar die Raspberry Pi. (Waarom werken niet alle IP camera's gewoon zo?)

En na de vakantie hou je gewoon een Raspberry Pi over.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• BoudewijnM
prutser001 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:52:
[...]

Maar wanneer je de camera koppelt aan de app, moet je dan geen account aanmaken bij Reolink en elke keer als je deze gebruikt gaat er dan niet toch data via hun servers(cloudopslag of niet).

• prutser001

prutser001

BoudewijnM schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:32:
[...]

Maar wanneer je de camera koppelt aan de app, moet je dan geen account aanmaken bij Reolink en elke keer als je deze gebruikt gaat er dan niet toch data via hun servers(cloudopslag of niet).
De app gebruik ik alleen om ze toe te voegen, geen login gebruikt in de app zelf alleen voor de camera's?
(Net even gekeken en zie zo geen login voor app zelf?)

Lijkt wat dat betreft er niets via China loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
BoudewijnM schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:32:
[...]

nee daar hoef je geen account voor aan te maken
Pagina: 1