M'n moeder had perongeluk theekopje omgestoten en dus viel alle thee op de laptop! Ja laptop helemaal onder thee e.d. dus ik afgedroogd maar nu wil die niet meer aangaan (ja logisch eigenlijk
) Maaruh wat denken jullie wat je hieraan kan doen.. gewoon laten drogen en kijken of ie dan wel aangaat of moet dat ding echt gerepareerd worden?
Goed laten droogen.
Toetsen bord er af halen.
En kijken hoe erg de schade is.
Met een beetje geluk werkt ie weer na 2 a 3 dagen.
Anders zonde van je LT.
Toetsen bord er af halen.
En kijken hoe erg de schade is.
Met een beetje geluk werkt ie weer na 2 a 3 dagen.
Anders zonde van je LT.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Welke smaak

je kan hem idd zoveel mogelijk uit elkaar halen en laten drogen, volgens mij zit er in thee niet zoveel troep dat kan plakken ofzo...anders ff goed schoonmaken
Succes
je kan hem idd zoveel mogelijk uit elkaar halen en laten drogen, volgens mij zit er in thee niet zoveel troep dat kan plakken ofzo...anders ff goed schoonmaken
Succes
Welk type?Op zondag 19 augustus 2001 17:02 schreef Xouz het volgende:
ja en hoe haal ik dat toetsenbord er zo 1-2-3 af?
Meestal zie je wel een schoefje ergens aan de zijkant/onderkant.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
ja je hebt gelijkOp zondag 19 augustus 2001 17:03 schreef Xouz het volgende:
[..]
Wel als er suiker in zit!
als suiker in zat kan dat beter ff met gedestileerd water schoonmaken (ivm kalkresten)
volgens mij heeft Toshiba meestal een stripje boven het toetsenbord die je eruit kan 'wippen', daaronder zitten schroefjes dacht ik
Bij mijn Toshiba (320 CDT) zit er boven het toetsenbord een plastic rand over de hele breedte van het apparaat en als je die er voorzichtig uitklikt dan komt het toetsenbord vanzelf los (geen schroefjes bij mij). Het is maar een centimeter diep dus aan schroefjes aan de onderkant heb je niets.
Wat voor Toshiba is het?
Wat voor Toshiba is het?
edit:
typo's
typo's
There is no place like 127.0.0.1
Bij de meeste Toschibas heb je boven het Toetsenbord een soort van afschermings randje zitten. Deze kan je verwijderen. Gewoon ff nagel ertussen en randje eruit halen.
Dit zit niet vast met schoeven maar met een klik systeem.
Dan zie je waarschijnlijk een schoefje. Losmaken, en het toetsenbord zit los. (niet meteen losrukken zit nog vast met een flatcable.
Suc 6
welke toshiba misscien dat ik je dan beter kan helpen.
Dit zit niet vast met schoeven maar met een klik systeem.
Dan zie je waarschijnlijk een schoefje. Losmaken, en het toetsenbord zit los. (niet meteen losrukken zit nog vast met een flatcable.
Suc 6
welke toshiba misscien dat ik je dan beter kan helpen.
idd de strip aan de bovenkant verwijderen.
schoefje loshalen.
en voila.
schoefje loshalen.
en voila.
Verwijderd
Dat kost mammiepammie een lappielappie van 5000 pietermannetjes!!! leuk kado voor kersiemessie!
als na het drogen nog steeds niet opstart, kan je proberen om zoveel mogelijk onderdelen los te halen: harddisk, mem(min 1 laten zitten
), PCMCA kaartjes, CDR, etc
Kijk dan of die iig boot en ga dan stap voor stap de onderdelen weer aansluiten...
kijk ook ff of je wat 'zwarte'plekken zie of weggebrandde printspoortjes
Kijk dan of die iig boot en ga dan stap voor stap de onderdelen weer aansluiten...
kijk ook ff of je wat 'zwarte'plekken zie of weggebrandde printspoortjes
Ja ik heb nu ff toetsenbord eraf gehaalt en ik laat het wel een paar dagen drogen.. En eigenlijk is het onmogelijk om te kijken welke onderdelen doorgebrand zijn e.d. want daar zit heel veel smd op en om ALLES te gaan nakijken lukt gewoon niet.. ik laat 'm gewoon ff drogen en dan kijk ik weer verder.
en als ie onverhoopt dood blijkt...dan heb ik wel interesseOp zondag 19 augustus 2001 17:32 schreef Xouz het volgende:
Ja ik heb nu ff toetsenbord eraf gehaalt en ik laat het wel een paar dagen drogen.. En eigenlijk is het onmogelijk om te kijken welke onderdelen doorgebrand zijn e.d. want daar zit heel veel smd op en om ALLES te gaan nakijken lukt gewoon niet.. ik laat 'm gewoon ff drogen en dan kijk ik weer verder.
AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR
Want in thee met suiker zit meer kalk dan in thee zonder suikerOp zondag 19 augustus 2001 17:05 schreef Narf het volgende:
[..]
als suiker in zat kan dat beter ff met gedestileerd water schoonmaken (ivm kalkresten)
batterij er af slopen. door de stroom die er op staat rot het allemaal als de t*ring en kortsluiting enzo. GOED laten drogen.
(mijn tel. heeft weleens in de PLEE gelegen, goed drogen werkt weer perfect)
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Fohnen werkt ook - tenminste heb ik eens met een gsm gedaan -Op zondag 19 augustus 2001 18:27 schreef intert0y het volgende:
batterij er af slopen. door de stroom die er op staat rot het allemaal als de t*ring en kortsluiting enzo. GOED laten drogen.
Cogito Ergo Credo
Wat voor telefoon was dat?Op zondag 19 augustus 2001 18:27 schreef intert0y het volgende:
Ja, gewoon ff afspoelen onder de kraan. Is ie meteen schoon.Op zondag 19 augustus 2001 17:02 schreef Narf het volgende:
Welke smaak![]()
Succes
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
Rietje pakken en uitzuigen die hapOp zondag 19 augustus 2001 16:55 schreef Xouz het volgende:
M'n moeder had perongeluk theekopje omgestoten en dus viel alle thee op de laptop! Ja laptop helemaal onder thee e.d. dus ik afgedroogd maar nu wil die niet meer aangaan (ja logisch eigenlijk) Maaruh wat denken jullie wat je hieraan kan doen.. gewoon laten drogen en kijken of ie dan wel aangaat of moet dat ding echt gerepareerd worden?
In destilled water zit geen(minder) kalk dan in gewoon kraanwater. Het gaat dus om de kalk in het water waar je de laptop mee schoonmaakt.Op zondag 19 augustus 2001 18:24 schreef Cpt.Morgan het volgende:
[..]
Want in thee met suiker zit meer kalk dan in thee zonder suiker![]()
wat je moet doen is opsturen voor reparatie en de rekening aan de schuldige geven,
dan denken ze wel 2 keer na voordat ze thee in de buurt van een laptop houden.......
dan denken ze wel 2 keer na voordat ze thee in de buurt van een laptop houden.......
www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.
juist, stokkie die snapt het welOp zondag 19 augustus 2001 19:36 schreef stokkie het volgende:
[..]
In destilled water zit geen(minder) kalk dan in gewoon kraanwater. Het gaat dus om de kalk in het water waar je de laptop mee schoonmaakt.
Pagina: 1