Vraag

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Mijn vraag
Een kennis is sinds kort wat vreemd gaan doen (alzheimer-achtige verschijnselen) en nu belt ze dus zowat ieder uur (24/7).
Ze ligt in een ziekenhuis/revalidatie/verzorgingshuis en wordt dus gewoon verzorgd zeg maar dus het is niet dat ze alleen en zonder toezicht is.
Om 0900 maar eens gebeld of ze aub daarmee op wilt houden, zegt ze "ja, maar ik doe niks fout" en volges haar is het "de telefoon die dat doet" en "ja, ga nu maar lekker slapen".
Uh, ik zit op mijn werk vermoeid te zijn? (niet gezegd, wel gedacht.

Nu is dat op zich niet erg, maar ik werk gewoon en heb ook rust nodig en vanaf 0400 vannacht heeft ze al iets van 10x gebeld.
Nummer blokkeren was makkelijk, maar nu krijg ik dus ook steeds "u heeft een oproep gemist van xxx en uw voicemail zit vol (goh wat raar).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 9.0 (Sony xz1 kan niet later dan dat).
Ik had eerst Call control, dat leek te werken, maar waarschijnlijk heeft ze gewoon even niet gebeld.
Heel lang terug (2011 ofzo), ook eens zoiets gehad en die app werkte prima voor geselecteerde nummers, maar hoe die heette?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Call Control
Verder Call Blocker, maar die wilde zowat mijn hele telefoon overnemen met "eigen interfaces etc"

Gewoon iets als "nummer X niet doorsturen, geen melding erover etc".

Telefoon uit/stil is niet handig want dan is alles stil, ook van gewone mensen.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Beste antwoord (via Koos2009 op 31-08-2021 13:13)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 18:07

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:49:
Android 9 heeft denk ik geen hippe “do not disturb” modus of wel?

Andere, niet technische oplossing is bij de Hema een wekker van tien euro en de telefoon in de woonkamer te laten.
Ja wel hoor, zelfs op mijn oude telefoon met Android 6 kan je al "niet storen" aanzetten en dan de alarmen aanlaten staan, kan je ook de meldingen tijdens die tijd binnenkomen laten onderdrukken.

En ik weet niet of dat per telefoon UI kan verschillen maar in veel gevallen kan je ook nog bij een aantal mensen wel laten overgaan en of bepaalde apps.

Dus vraag me of of TS wel met zijn slaperige hoofd O-) iets verder in zijn telefoon heeft gekeken... :>

Alle reacties

Verwijderd

Wordt je ‘s nachts zo vaak gebeld door andere mensen?

• Koos2009
Nee, gelukkig niet, maar het is nogal drastisch om de hele telefoon maar uit te doen lijkt me. Ik heb hem ook als wekker etc.

• dehardstyler
  • Laatst online: 14:49
Koos2009 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:30:
Nee, gelukkig niet, maar het is nogal drastisch om de hele telefoon maar uit te doen lijkt me. Ik heb hem ook als wekker etc.
Ik denk dat @Verwijderd mikt op: "Telefoon uit/stil is niet handig want dan is alles stil, ook van gewone mensen."
Waarom moet je telefoon in de nacht op luid staan? Als je telefoon op stil staat werkt de wekker nog gewoon, ik doe niet anders.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Koos2009 ik gebruik de app Hush voor het blokkeren van notificaties van bijvoorbeeld het werk tussen bepaalde tijden. Sinds de laatste update kan je ook specifieke nummers blokkeren. Wellicht voor jou interessant.

Verwijderd

Andere, niet technische oplossing is bij de Hema een wekker van tien euro en de telefoon in de woonkamer te laten.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Haal aan de andere kant je nummer uit de contacten of verander het naar 0000000000 ofzo. Of kaart het aan bij het verzorgend personeel en laat de telefoon in beslag nemen oid. zodat er alleen onder toezicht gebeld kan worden. Wie weet wie er nog meer geterroriseerd wordt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • Beste antwoord

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 18:07

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:49:

Ja wel hoor, zelfs op mijn oude telefoon met Android 6 kan je al "niet storen" aanzetten en dan de alarmen aanlaten staan, kan je ook de meldingen tijdens die tijd binnenkomen laten onderdrukken.

En ik weet niet of dat per telefoon UI kan verschillen maar in veel gevallen kan je ook nog bij een aantal mensen wel laten overgaan en of bepaalde apps.

Dus vraag me of of TS wel met zijn slaperige hoofd O-) iets verder in zijn telefoon heeft gekeken... :>

• Koos2009
RobIII schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:52:
Haal aan de andere kant je nummer uit de contacten of verander het naar 0000000000 ofzo. Of kaart het aan bij het verzorgend personeel en laat de telefoon in beslag nemen oid. zodat er alleen onder toezicht gebeld kan worden. Wie weet wie er nog meer geterroriseerd wordt.
Helaas zit ze in "een verzorgingseenheid" in Breda (denk ik) en ik in Amsterdam.

Ze hebben al eerder haar telefoon afgepakt geloof ik dus wellicht doen ze dat vaker, alleen nu niet.

Ik wil alleen tussen 22-9 gewoon geen oproepen of meldingen van (gemiste) oproepen van dat nummer.
Zoiets had je vroeger wel, en vast nog, maar ik ben nog aan het zoeken bij Hush waar dat kan.
Sommige opties kunnen niet geactiveerd worden wat dat kan pas vanaf Android 10.

@Barrycade
Ik heb zojuist bij "Niet storen" alleen bepaalde mensen toegevoegd die door mogen komen. Nu nog kijken of dat ook automatisch kan vanaf 22-9, maar opzich is dat met 2 swipes gedaan.

Bedankt _/-\o_

Edit: Zojuist een schema gemaakt. Gewoon de "Niet storen" functionaliteit icm bepaalde contacten toestaan, de rest niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Koos2009 op 31-08-2021 13:13 ]

Verwijderd

Koos2009 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:10:
[...]

Helaas zit ze in "een verzorgingseenheid" in Breda (denk ik) en ik in Amsterdam.

Ze hebben al eerder haar telefoon afgepakt geloof ik dus wellicht doen ze dat vaker, alleen nu niet.

Ik wil alleen tussen 22-9 gewoon geen oproepen of meldingen van (gemiste) oproepen van dat nummer.
Zoiets had je vroeger wel, en vast nog, maar ik ben nog aan het zoeken bij Hush waar dat kan.
Sommige opties kunnen niet geactiveerd worden wat dat kan pas vanaf Android 10.

@Barrycade
Ik heb zojuist bij "Niet storen" alleen bepaalde mensen toegevoegd die door mogen komen. Nu nog kijken of dat ook automatisch kan vanaf 22-9, maar opzich is dat met 2 swipes gedaan.

Bedankt _/-\o_

Edit: Zojuist een schema gemaakt. Gewoon de "Niet storen" functionaliteit icm bepaalde contacten toestaan, de rest niet.
Je kan in de Do No Disturb modus ook veel aangeven, zoals Emergency Contacts etc, dan is hij voor iedereen stil behalve mensen die je aan die lijst toevoegd, en de Do Not Disturb kan je weer aan een tijdschema vastzetten.

Erg makkelijk. Wel vervelend waarvoor je het nodig hebt, ik gebruik het enkel om snachts niets te horen.
Pagina: 1