Computer start niet enkel de fans blazen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper8014
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-04 19:02
Mijn vraag
Ik was bezig met mijn computer om uit te zoeken of het zin had/heeft om hem te upgraden met extra ram en een ssd.
Om mijn beslissing te maken wou ik eerst een andere hdd er bij in zetten om te kijken wat voor effect dit had.
Helaas ging mijn computer daarna niet meer aan.
Ook niet nadat ik hem in originele staat had gebracht.

Wat ik zover heb gedaan is hdd geformateerd en schone windows 10 installatie op gezet.
Geprobeerd te starten zonder ram. Ging uiteraard piepen. 5x kort om precies te zijn.
Bios gereset.

Maar tot nu toe werkt niks.
Enige wat hij doet als ik hem aanzet is na een minuut ofzo gaan de cpu en voedingsfan op 100% draaien.

Wat kan ik nog doen om te dit op te lossen?
En is het waard om mocht hij het weer gaan te upgraden met ram en een ssd.

Huidige specs:
Intel core i5-3470
4gb ddr 3 1600 mhz ram
500 gb wd blue hdd

Het is niet de nieuwste computer meer en gebruik voornamelijk als muziek computer tijdens mijn drive-in shows. Dus hij is wel hard nodig.

Mocht iemand iets leuks aan kunnen bieden, dan sta ik daar ook voor open.
Uiteraard met een ssd en minimaal 8 gb ram.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:53
Jasper8014 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:15:
Wat ik zover heb gedaan is hdd geformateerd en schone windows 10 installatie op gezet.
Geprobeerd te starten zonder ram. Ging uiteraard piepen. 5x kort om precies te zijn.
Bios gereset.

Maar tot nu toe werkt niks.
Enige wat hij doet als ik hem aanzet is na een minuut ofzo gaan de cpu en voedingsfan op 100% draaien.

Wat kan ik nog doen om te dit op te lossen?
En is het waard om mocht hij het weer gaan te upgraden met ram en een ssd.
Hoe heb je precies Windows opnieuw geïnstalleerd en de BIOS gereset als je systeem niks doet behalve dat de fans hard gaan draaien?

De klacht die je nu hebt kan een dood moederbord of cpu zijn. Wat je nog zou kunnen proberen is de powerbutton 20 seconden ingedrukt houden, BIOS batterij eruit, alles los koppelen behalve wat nodig is voor een POST. Dus alleen je cpu+koeler, 1 stick RAM en voeding voor je moederbord. Vervolgens aanzetten en hopen op het beste.

Moederbord en of cpu vervangen loont zich niet meer voor dit systeem. Mocht hij het wel weer gaan doen kan een SSD upgrade geen kwaad, die kan je meenemen naar een volgend systeem. RAM is DDR3 en gaat niet passen in een nieuw systeem, dus tenzij je een goedkoop setje op de kop tikt zou ik dat afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper8014
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-04 19:02
Baardhaas schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:45:
[...]

Hoe heb je precies Windows opnieuw geïnstalleerd en de BIOS gereset als je systeem niks doet behalve dat de fans hard gaan draaien?

De klacht die je nu hebt kan een dood moederbord of cpu zijn. Wat je nog zou kunnen proberen is de powerbutton 20 seconden ingedrukt houden, BIOS batterij eruit, alles los koppelen behalve wat nodig is voor een POST. Dus alleen je cpu+koeler, 1 stick RAM en voeding voor je moederbord. Vervolgens aanzetten en hopen op het beste.

Moederbord en of cpu vervangen loont zich niet meer voor dit systeem. Mocht hij het wel weer gaan doen kan een SSD upgrade geen kwaad, die kan je meenemen naar een volgend systeem. RAM is DDR3 en gaat niet passen in een nieuw systeem, dus tenzij je een goedkoop setje op de kop tikt zou ik dat afraden.
Heb alles geprobeerd zoals aangeven. Ook jouw tips geprobeerd.
Het moederbord is inderdaad dood. Ga opzoek naar iets nieuws nu.

Bedankt voor de tips.