Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:02
Ik heb geen idee of dit de juiste rubriek is maar aangezien ik geen tab 'literatuur' of 'IT opleiding' kon vinden (waarom is die er niet? )

Op zoek naar IT-boeken kan je niet rond O'Reilly en ik merkte gisteren dat ze er nu ook video opleidingen gaven. Helaas hangt daar een prijskaartje van 40-50$ aan. Op zoek naar gratis content kwam ik echter ACM tegen. Voor een jaarlijkse bijdrage van slechts 99€ heb je via hen toegang tot OR.

Mijn vraag : heeft iemand hier ervaring mee? In de 1ste link zie ik OR aangevinkt, maar in de 2de link lees ik er niets over in de beschrijving.
https://www.acm.org/membership/membership-benefits
https://services.acm.org/...OP&form_type=Professional

https://www.oreilly.com/

Als het klopt is dit wel een koopje d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik verplaats je topic even naar Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Over specifiek O'Reilly via ACM heb ik geen ervaring. Maar op zich is ACM hier wel een logische partij voor, dat is de grootste "hobbyclub voor informatica" die tal van conferenties en publicaties beheert. Dus een betrouwbare toko is het in het algemeen wel.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ACM is gewoon een betrouwbare partij, beetje vergelijkbaar met IEEE. Vooral voor wetenschappers erg nuttig, maar niet uitsluitend voor wetenschappers natuurlijk.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
bwerg schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:07:
Over specifiek O'Reilly via ACM heb ik geen ervaring. Maar op zich is ACM hier wel een logische partij voor, dat is de grootste "hobbyclub voor informatica" die tal van conferenties en publicaties beheert. Dus een betrouwbare toko is het in het algemeen wel.
@naitsoezn
Oh, dat ze betrouwbaar zijn geloof ik best maar wilde ook een 'second opinion' of ik het wel goed had begrepen(full OR voor 99$) én wat jullie van de deal vonden plus deze delen voor eventuele geïnteresseerden.
Als het klopt is het wat mij betreft een win/win oOo

[ Voor 4% gewijzigd door OxWax op 31-08-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

OxWax schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:27:
[...]
@naitsoezn
Oh, dat ze betrouwbaar zijn geloof ik best maar wilde ook een 'second opinion' of ik het wel goed had begrepen(full OR voor 99$) én wat jullie van de deal vonden plus deze delen voor eventuele geïnteresseerden.
Als het klopt is het wat mij betreft een win/win oOo
Staat er vrij duidelijk ;)
https://learning.acm.org/e-learning/oreilly

Over O'Reilly zelf en of dit een goede aanbieding is heb ik verder geen mening, maar via die link zou je toegang krijgen tot "the O'Reilly Learning Platform and its vast array of technical content, with more than 40,000 total learning artifacts, including online books and video courses from O'Reilly and other top publishers, recorded O'Reilly conference/Superstream videos, and learning paths." :P

[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 31-08-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
Daar idd wel en in de tabellen met verschillen staat het ook vermeld

échter, waarom ik twijfel is omdat wanneer je op 'join' klikt er het volgende staat.
ACM Membership Options
Please choose one of the following ACM Professional Membership Options:

Professional Membership -- Yearly Rate: $ 99 (USD)
ACM Professional Membership includes a print and online subscription to Communications of the ACM, access to online courses, ebooks and training videos, subscriptions to MemberNet, TechNews and CareerNews, access to the ACM Career and Job Center, and all the benefits of ACM Membership.

ACM Professional Membership PLUS ACM Digital Library -- Yearly Rate: $ 198 (USD)
ACM Professional Membership PLUS Digital Library includes all the benefits mentioned above PLUS unlimited access to the ACM Digital Library. The Digital Library includes over two million pages of proprietary and third-party text, over one million bibliographic citations, Author Profile pages, unique Guided Navigation Search, personalized services, and much more.
Ik ga ervanuit dat OR onder "ebooks and training" valt maar aangezien dat (voorlopig) de enige reden is voor mij, heb ze ondertussen toch maar gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

OxWax schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:46:
[...]

Daar idd wel en in de tabellen met verschillen staat het ook vermeld

échter, waarom ik twijfel is omdat wanneer je op 'join' klikt er het volgende staat.

[...]

Ik ga ervanuit dat OR onder "ebooks and training" valt maar aangezien dat (voorlopig) de enige reden is voor mij, heb ze ondertussen toch maar gemaild.
"and all the benefits of ACM membership"... Da's geen exhaustive opsomming, die staat in de eerdere tabel ;) Als professional member heb je volgens die tabel "The option to subscribe to the full ACM Digital Library,", wat dus nog eens 99 dollar kost volgens jouw link. Nou ja, better safe than sorry moet je maar denken :P

[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 31-08-2021 18:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:57
Ik ben al jaren lid van de ACM en het klopt inderdaad, ik maak er dankbaar gebruik van. Ze hebben ook hun eigen blad Communications of ACM met best nuttige/interessante artikelen.

Bij de O’Reilly ontbreken wel de interactieve labs, kan even niet op de naam komen. Ik kon heel even bijvoorbeeld een virtueel kubernetes cluster aanmaken en daar oefeningen mee uitvoeren. Dat hebben ze later uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
cytherea schreef op woensdag 1 september 2021 @ 06:35:
Ik ben al jaren lid van de ACM en het klopt inderdaad, ik maak er dankbaar gebruik van. Ze hebben ook hun eigen blad Communications of ACM met best nuttige/interessante artikelen.

Bij de O’Reilly ontbreken wel de interactieve labs, kan even niet op de naam komen. Ik kon heel even bijvoorbeeld een virtueel kubernetes cluster aanmaken en daar oefeningen mee uitvoeren. Dat hebben ze later uitgezet.
Dus voor 99$ / yr heb ik OR toegang? (had ik dat vrrrrdddd eerder geweten |:( )
Professional Membership -- Yearly Rate: $ 99 (USD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
OxWax schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:11:
[...]

Dus voor 99$ / yr heb ik OR toegang? (had ik dat vrrrrdddd eerder geweten |:( )

[...]
Ik snap ook niet hoe het kan, maar profiteer ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Ja het klopt inderdaad wat @cytherea zegt, ik maak er ook al enkele jaren gebruik van. Naast de interactieve labs zijn de trainingen er vorig jaar ook uitgehaald, daarvoor was het helemaal een bizar goede deal 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
curvemod schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:50:
Ja het klopt inderdaad wat @cytherea zegt, ik maak er ook al enkele jaren gebruik van. Naast de interactieve labs zijn de trainingen er vorig jaar ook uitgehaald, daarvoor was het helemaal een bizar goede deal 😄
Verdorie (u bedoelt de labs/trainingen bij OR?)
Had ik dat nu maar eerder geweten/gelezen op Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twdikkert
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-07 16:58
Ook Books 24x7

https://learning.acm.org/about
More than 40,000 online e-books, video courses and conference archives from O’Reilly for ACM Professional Members.
More than 6,000 courses, 11,000 e-books, and thousands of “bite-sized” videos from Skillsoft and Books 24x7 for ACM Professional and Student Members.
Alleen het blad ‘Communications of the ACM’, is in mijn ogen het lidmaatschap al waard. Geeft een goed overzicht van wat er op wetenschappelijk IT gebied speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
OxWax schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:40:
[...]
Verdorie (u bedoelt de labs/trainingen bij OR?)
Had ik dat nu maar eerder geweten/gelezen op Tweakers
Yep, tot afgelopen december was alles toegankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
Dus nu alleen nog maar de boeken, correct me if I'm wrong?

[ Voor 11% gewijzigd door OxWax op 05-09-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
@curvemod TWD schrijft toch "More than 40,000 online e-books, video courses and conference archives from O’Reilly for ACM Professional Members."

@twdikkert
Dit is nog iets anders dan lab/trainingen die er werden uitgehaald? (heeft men daar ooit over gecommuniceerd trouwens?

Het is zeker interessant, de site al helemaal doorspit ondertussen en 99€ is nog steeds een koopje.

Bedankt aan allen voor de feedback _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
Nog één laatste : is er nog zo iets interessants waar ik geen weet van heb en waar ik na 5 jaar achter kom als al het interessante er uit gesloopt is? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twdikkert
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-07 16:58
@twdikkert
Dit is nog iets anders dan lab/trainingen die er werden uitgehaald? (heeft men daar ooit over gecommuniceerd trouwens?
Geen idee. Ik wist ook niet dat het er in zat. Er staan wel video’s op, maar zelf lees ik liever, dat gaat vaak sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
twdikkert schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:41:
[...]

Geen idee. Ik wist ook niet dat het er in zat. Er staan wel video’s op, maar zelf lees ik liever, dat gaat vaak sneller.
True so true ....irritante YT reviews vol met flashy people/buzz words (Linus TT, ... ). 8)
Daarom dat ik de OR books zo interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
OxWax schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:42:
Dus nu alleen nog maar de boeken, correct me if I'm wrong?
Ook video's. Volgens mij was het verhaal dat O'Reilly katacoda had opgekocht en samengevoegd met hun learning platform. Dus het heeft er heel even ingezeten en later er weer uitgehaald.

Dit kon ik er nog van terugvinden, dus het aanbod is wat afgeslankt maar nog steeds een goeie deal hoor. Ook de ACMqueue staan nuttige artikelen in.
Effective Monday, June 15, 2020, O'Reilly Media will no longer offer the following learning formats through ACM's O'Reilly Learning Collection:

Live Online Training
Katacoda Scenarios
Jupyter Notebooks
Sandboxes
Certifications
All books, recorded videos (including O'Reilly conference/Superstream events), and learning paths will remain accessible to ACM Members. If you are currently using content from any of the categories above, make sure to complete your training by Sunday, June 14.
-ACM Learning Center
Ik verbaas me vaak hoe weinig andere ontwikkelaars de ACM kennen en lezen. Maar misschien kom ik precies de verkeerde mensen tegen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
Ik verbaas me vaak hoe weinig andere ontwikkelaars de ACM kennen en lezen. Maar misschien kom ik precies de verkeerde mensen tegen ofzo.
Thanx again.
Ik ben er zelf ook maar toevallig opgekomen toen ik naar een bepaald boek zocht. Iets wat ik toch al jaren doe.
Dat was dan ook de 2de reden om dit te plaatsen : kenbaar te maken voor Tweakers community. O-)
Pagina: 1