Geen beeld, geen muis en geen toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigShabba
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
Mijn vraag
Zondag was het er nog niks aan het handje. Gisteren mijn computer proberen op te starten. Ik zie dat de computer aan gaat. Maar geen beeld geen toetsenbord en geen muis waar ik gebruik van kan maken. Nu zie ik dat mijn fans draaien. Maar de fans van mn videokaart niet.

Ik heb zelf geen extra computer om onderdelen te wisselen en te controleren wat er echt aan scheeld. Is er een andere manier om erachter te komen wat het probleem is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI B450 Gaming plus max - moederbord
AMD Ryzen 5 3600 - processor
Radeon RX 5700 challenger D 80 oc - videokaart
Corsair vengeance LPX geheugen
Samsung 970 EVO 1 TB
Corsair tx-m series tx650 m V2 - voeding

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alle kabels uit getrokken opnieuw ingestoken. De batterij van het moederbord gehaald.

Mvg Leroy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Mogelijk overleden moederbord. Zie je debug LEDS branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigShabba
Verlichting vaan het moederbord is gewoon aan. Verder zie ik geen lampjes branden die normaal uit stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Werkgeheugen erin/eruit? Anders andere sloten proberen?

Je geeft aan dat de videokaart niet draait, deze zou je nog in het slot eronder kunnen plaatsen en dat proberen.

Heb je de mogelijkheid een usb flash te maken met een bios versie erop? Je moederbord heeft namelijk een bios flash functie(het knopje achter) hiermee zou je kunnen proberen een nieuwe bios er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 17:26
Amd GPU's hebben gewoon een 0 Rpm mode deze gaat dus pas bij 60+ graden aan en dus is het normaal dat de fans niet draaien.

Hoe heb je uitgesloten dat het TB niet werkt zonder beeld?

Ik weet namelijk niet of het bij nieuwere windows 10 versies nog zo is maar op mijn 1903 versie kan ik het volgende doen:

Ctrl+Alt+Del
gevolgd door 8x Tab
gevolgd door 2x Enter waarna de computer uit gaat.

Hiermee kan je lijken of de pc wel volledig door boot windows in en behoorlijk wat componenten uitsluiten.

Als mensen dit even met een recentere windows 10 kunnen testen (laatste enter kan je dan niet doen natuurlijk) dan weten we dit of dit ook met nieuwe windows versies not accuraat is. Ik draai bewust nog 1903 dus weet niet of dit nog altijd correct is.

[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 31-08-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigShabba
Ik ben nu niet in de mogelijkheid om deze opties te doen. Ik zal vanavond gelijk aan het werk gaan met de opties die jullie mij geven.

De TB kan ik indd niet gelijk uitsluiten dat dit niet werkt. Maar de verlichting van mn muis en TB gaan niet aan. Voorheen gebeurde dit wel.

Ik krijg van jullie verschillende opties om te proberen. Is er nog een volgorde die ik kan aanhouden om te proberen?

Bedankt voor de vele reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Ah als de verlichting het niet doet Denk ik niet dat die test veel zin heeft dan krijgen ze gewoon geen stroom.
En die stroom komt van je moederbord die het in zijn plaats weer van je voeding krijgt.

Dan blijft er denk dus de power supply of je moederbord over als eerste test. Helaas is het moederbord echt de meest lastige om te testen en je voeding staat op een stevige 2de plaats.

Als het je voeding is mag hopen dat die niet iets anders mee genomen heeft als die overleden is.

En zonder reserve onderdelen word dat erg lastig testen dus.

Btw de error leds van je moederbord zitten net boven je power kabel naar je moederbord mocht je die gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigShabba
Nu word ik helemaal gek. Ik probeer hem de computer op te starten. Nu doet hij het zonder enkele problemen.

Kan ik nu wel achterhalen wat het is/is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Heeft hij toevallig van de stroom gestaan ? Schakelaar uit of uit het stopcontact ?
Kan alsnog de voeding zijn dan.
Maar zou wel willen weten of hij stabiel is als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigShabba
Ik heb gisteren voor het slapen gaan de batterij van Mobo gehaald. Toen weer erin gedaan. Ben toen gaan slapen en vandaag probeer ik het en start hij op.

Ik wil ook graag weten of hij stabiel is voordat ik straks weer met problemen zit.

Kan je mij verder helpen?

Ik ben best een Leek op dit gebied
Pagina: 1