Zigstar CC2652P Zigbee stick unresponsive

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 22:08
Goedemorgen medetweakers,

sinds een paar dagen heb ik Home Assistant draaien op een HP T520 met een Zigstar cc2652P stick, ik had ook verbinding met mijn eerste Ikea stopcontact. Vanochtend heb ik Zigbee2MQTT geïnstalleerd, maar deze kreeg geen verbinding met de adapter (stick). Ik kwam er niet meer uit en toen heb ik (in mijn domheid) geprobeerd om de stick opnieuw te flashen.

Via https://zig-star.com/radi...-firmware-for-your-device heb ik de firmware gedownload en via https://zig-star.com/radio-docs/flash-ti-flash-prog/ heb ik de stick geflashed. Het is wel apart dat ik via CMD wel kan flashen (lijkt het), maar via de TI flash tool geeft ie een no response fout aan.

Als ik nu in HA mijn stopcontact opnieuw probeer te connecten aan de stick, kan deze niet gevonden worden (staat wel in pairing mode).

Wat is nu de makkelijkste manier om te controleren of de stick nog werkt? (en ja ik weet dat het misschien niet de slimste actie was).

Of iemand met een debugtool of meer kennis van HA die mij terplekke kan/wil helpen onder het genot van een biertje/koffie? Wil er graag van leren.

Edit: ipv de BSL knop op de stick vast te houden en de stick aan te sluiten om te flashen (wat niet werkte) heb ik na het aansluiten de BSL knop ingedrukt en tegelijk "connect" gedaan in de flash-tool. Toen gaf deze wel verbinding en heb ik iig de firmware opnieuw kunnen flashen. Herkennen van de Ikea doet ie nog niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Eraser127 op 31-08-2021 13:38 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Na een hoop flashen en rebooten werkt de basis iig weer. Zigbee2MQTT heb ik nog niet geprobeerd. Mocht ik ergens niet uitkomen maak ik een nieuw topic aan. Deze mag dus gesloten worden.
Check!

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.