advies co2 lasapparaat 400v instapmodel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:50
Hallo,

Ik ben op zoek naar een co2 lasapparaat voor 230/400v.
Waarmee ik in een aanstaande klus stalenkokers en plaatmateriaal van 5/6mm kan lassen.
Deze 5/6mm moet wel goed inbranden en niet oppervlakkige lasmateriaal zijn.
Verder zal het aparaat af en toe voor hobby doeleinden worden gebruikt.
Mijn budget is €500,- en zie eigenlijk door de hoeveelheid keuze het bos niet meer.
Ik vraag mij ook vaak af of de lastoestellen niet allemaal hezelfde zijn, met enkel een ander merksticker.

Ik ben mij bewust dat ik in de budget categorie zit en ik hoop hier ervaringen te vinden om zo de beste gebudgeteerde keuze te kunnen maken.
Voor deze €500,- verwacht ik ook de gasfles en lasdraad 0.8/1.0mm, maar ik ben bang het een utopie is.

Hier ben ik wel gecharmeerd van:
https://www.ebay.de/itm/1...00d40c:g:9T4AAOSwMBFfUepX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:05

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Het lijkt me een illusie om 5/6 mm plaat in 1x 'goed ingebrand' te kunnen lassen met een éénfase lasapparaat. Dan liever 2-3 dunne lasjes, denk ik. Of toch de stap naar krachtstroom maken.

Kijk eens hoeveel ampere dat Ebay-apparaat uit jouw stopcontact denkt te trekken - dat gaat hem zo niet worden.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:50
400V is ook mogelijk. De aansluiting is er.
Ik ga er alleen standaard van uit dat dit budgetair niet haalbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:05

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Lees je eens wat in op diverse fora - veel mensen (vooral autoklussers) werken met apparatuur van rustbuster.nl, dus zoeken op 'goed lasapparaat co2' of 'ervaringen co2 rustbuster' o.i.d. helpen je wellicht.

Laat ik eens een andere vraag stellen: 5/6 mm plaatstaal en kokers suggereren dat het om een zware constructie gaat. Dat gaat niet helemaal samen met vragen die me doen vermoeden dat je nog niet echt kunt lassen.

Ik kan ook niet echt lassen, maar net genoeg om te weten wat ik niet kan :-)

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13

Yucon

*broem*

Ik las met dunner materiaal, maar is 0,8 niet wat weinig voor de dikte die jij wil lassen? Nu zie ik wel dat je het over '0,8/1,0' hebt maar het feit dat je die 0,8 ook noemt doet me ook wel een beetje in de richting van @thunder7 denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Voor dit geld kun je met wat zoeken wel een prima 2e hands 400volt lasapparaat vinden, nieuw vind je voor dit geld alleen maar hobby apparaten waar je alleen dun staal mee kunt lassen.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:57
Mijn Lasdocent rade mij een Stahlwerk Mig 135 toen ik hem ongeveer de zelfde vraag stelde, alleen gebruik ik hem alleen voor hobbymatig plaatwerk (auto) lassen, dus niet veel vermogen nodig. Voor €500,- kan je naar de Mig 200, die is al een stuk krachtiger. (oh je wil inc. fles etc zie ik. Ik was uiteindelijk €600 kwijt voor de 135 inclusief alles, dus draad, gasfles, reduceer, masker etc, maar denk niet dat die krachtig genoeg is om 5/6 mm door te lassen.)
Echter zoals eerder genoemd, als je beschikking hebt over 400v, dan zou ik 2e hands kijken. Ik heb toen uiteindelijk voor nieuw gekozen omdat er 2e hands voor 230v op dat moment niet echt iets beschikbaar was, maar voldoende op krachtstroom.

[ Voor 6% gewijzigd door Minneyar op 01-09-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Tsja, in theorie hoef je niet perse het allerkrachtigste apparaat te hebben om een goeie inbranding te kunnen krijgen. Gaat alleen wel ten koste van je lassnelheid. En je kunt natuurlijk middels meerdere lassen de boel opbouwen. Het hoeft niet in 1 keer vol te zitten.
Dat gezegd hebbende, zou ik vooral doen waar je je goed bij voelt. Budget machines zullen bijna allemaal uit dezelfde chinese fabriek komen. Persoonlijk zou ik vooral kijken hoe goed de winkel is qua dienstverlening/garantie. En niet bezuinigen op een fatsoenlijke lashelm en beschermende handschoenen.
Je hebt maar 1 stel ogen waar je de rest van je leven mee moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lyncyst
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06 10:06
Waarom de focus op een mig apparaat, en niet op een elektroden lasapparaat? Goedkoop en de doorbranding is mogelijk.

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:06
Met 0.8 mm draad kan je prima 5-6 mm koker lassen.. je apparaat moet dan wel boven de 100 ampere kunnen.

En wat voor krachten krijgt het materiaal voor z’n kiezen?

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:30
is hbm een optie voor je ?
https://www.hbm-machines....air-lasapparaten/pagina-1

en verder mee eens met de reactie van @lyncyst met elektrode kan je eenvoudger dikker staal lassen.

[ Voor 31% gewijzigd door miciel op 02-09-2021 16:10 ]

Pagina: 1