Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel Game ik al maar heb het gevoel dat ik niet alles uit mijn GTX970 haal. Nu ik het internet aan het bespeuren ben kom ik er telkens op terug dat mijn CPU de bottleneck ''kan'' zijn. Daarnaast moet het een beetje toekomst gericht zijn dat ik met de aangeschafte producten later mijn videokaart kan upgrade met bijvoorbeeld een 2070/2080 of misschien wel een 3060 maar momenteel heb ik het gevoel dit nog niet nodig te hebben.
Games die ik speel:
Apex Legends
Doom Eternal (aangekocht gespeeld en gestopt, hoop dat ik hem na de upgrade iets beter kan spelen... De GTX zou high settings aan moeten kunnen maar met mijn huidige systeem lukt dit totaal niet.
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Ik heb 2 schermen 1080p 60 hertz, wellicht als ik ooit overstap naar een andere videokaart ik een ander scherm aanschaf en me waag aan 1440P maar dit is nu financieel niet te doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet te veel, hoop echt onder de 400 euro uit te komen. Ik heb zelfs 2de hands rond gekeken maar volgens mij kom ik beter uit met de componenten die ik gevonden heb nieuw. 2de hands aanschaffen heb ik overigens geen moeite mee laatste upgrades zijn ook allemaal via tweakers gekocht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC: Hiervan wil ik de SSD's/Voeding/Videokaart meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, Geheugen, Processor, en evt een nieuwe kast.
Ik heb onderstaande lijst gemaakt:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, nooit gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nou ik hoop dat ik wat van de upgrade merk tijdens het gamen en dat ik er weer een tijd mee vooruit kan en later nog altijd kan upgrade naar een nieuwe videokaart.
Alvast bedankt voor de moeite
Momenteel Game ik al maar heb het gevoel dat ik niet alles uit mijn GTX970 haal. Nu ik het internet aan het bespeuren ben kom ik er telkens op terug dat mijn CPU de bottleneck ''kan'' zijn. Daarnaast moet het een beetje toekomst gericht zijn dat ik met de aangeschafte producten later mijn videokaart kan upgrade met bijvoorbeeld een 2070/2080 of misschien wel een 3060 maar momenteel heb ik het gevoel dit nog niet nodig te hebben.
Games die ik speel:
Apex Legends
Doom Eternal (aangekocht gespeeld en gestopt, hoop dat ik hem na de upgrade iets beter kan spelen... De GTX zou high settings aan moeten kunnen maar met mijn huidige systeem lukt dit totaal niet.
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Ik heb 2 schermen 1080p 60 hertz, wellicht als ik ooit overstap naar een andere videokaart ik een ander scherm aanschaf en me waag aan 1440P maar dit is nu financieel niet te doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet te veel, hoop echt onder de 400 euro uit te komen. Ik heb zelfs 2de hands rond gekeken maar volgens mij kom ik beter uit met de componenten die ik gevonden heb nieuw. 2de hands aanschaffen heb ik overigens geen moeite mee laatste upgrades zijn ook allemaal via tweakers gekocht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC: Hiervan wil ik de SSD's/Voeding/Videokaart meenemen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7 870 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI P55-GD65 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 47,55 | € 47,55 |
1 | Voedingen | Cooler Master Real Power M620 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 120GB | € 24,90 | € 24,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 84,95 | € 84,95 |
Totaal | € 157,40 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, Geheugen, Processor, en evt een nieuwe kast.
Ik heb onderstaande lijst gemaakt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 160,- | € 160,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B560M DS3H | € 81,- | € 81,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 68,90 | € 68,90 |
Totaal | € 374,80 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, nooit gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nou ik hoop dat ik wat van de upgrade merk tijdens het gamen en dat ik er weer een tijd mee vooruit kan en later nog altijd kan upgrade naar een nieuwe videokaart.
Alvast bedankt voor de moeite