April 2021 heb ik zonnepanelen op dak laten installeren bij onze nieuwbouwwoning en er is nog geen btw teruggevraagd.
Nu wil ik op de tuinoverkapping(platdak) zelf zonnepanelen installeren, met omvormer in berging van de overkapping. AC kabel naar huis ondergronds naar meterkast.
Aansluiten op meterkast, door installateur.
Door omstandigheden is het niet zeker dat ik dat alles voor 1 januari 2022 klaar heb.
Hoe kan ik aanspraak maken voor btw teruggave van beide?
Al eea op forum gelezen, maar nog niet helemaal duidelijk.
Nu denk ik aan meerdere opties.
1. alles klaar voor 01-01-2022, kan ik dan btw in een keer terug vragen van beide(ik vermoed van wel)?
2. btw terug vragen van eerste installatie nu en als 2e installatie pas klaar is na 01-01-2022, deze kopen op naam van mijn vrouw en ook haar naam op energiecontract zetten?
3.zijn er nog andere opties?
Nu wil ik op de tuinoverkapping(platdak) zelf zonnepanelen installeren, met omvormer in berging van de overkapping. AC kabel naar huis ondergronds naar meterkast.
Aansluiten op meterkast, door installateur.
Door omstandigheden is het niet zeker dat ik dat alles voor 1 januari 2022 klaar heb.
Hoe kan ik aanspraak maken voor btw teruggave van beide?
Al eea op forum gelezen, maar nog niet helemaal duidelijk.
Nu denk ik aan meerdere opties.
1. alles klaar voor 01-01-2022, kan ik dan btw in een keer terug vragen van beide(ik vermoed van wel)?
2. btw terug vragen van eerste installatie nu en als 2e installatie pas klaar is na 01-01-2022, deze kopen op naam van mijn vrouw en ook haar naam op energiecontract zetten?
3.zijn er nog andere opties?