Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 11:46
Hallo,

Een klein jaar geleden heb ik een liyama XUB3493WQSU-B1 34 inch beeldscherm gekocht.
Dit ter vervanging van mijn twee beeldschermen en om net wat prettiger thuis te werken.

Nu heb ik sinds kort een nieuwe job met een notebook van het werk. Ik mag niet met een andere pc werken.

Nu is het probleem dat deze niet koppelt met mijn beeldscherm. Het rare is dat ik hem een paar keer wel aan de gang heb gekregen. Alleen dan moet ik een paar keer opnieuw opstarten, stekker erin eruit enz.

Volgens de it afdeling van mijn werk is het niet mogelijk om het beeldscherm te koppelen omdat de mijn hp probook geen ultra wide ondersteund.

Iemand nog een idee om het wel werkend te krijgen zonder hardware aanpassingen vd notebook?

[ Voor 1% gewijzigd door scorpio81 op 31-08-2021 09:24 . Reden: Correctie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 16:53
hmm, volgens mij is dat helemaal geen 4k monitor ;) er vanuitgaande dat je Iiyama bedoelt (illyma ken ik niet).

resolutie van het scherm is 3440x1440. Heb je ook een typenummer van je laptop? En hoe sluit je hem aan? via hdmi / usb-c / DP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:57

lasharor

7 december 2004

Vaak erg afhankelijk van de kabel die je gebruikt. HDMI en USB-C lijken niet altijd goed te werken op hogere resoluties. Displayport gaat vaak wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:07

Barrycade

Through the...

Beetje zoeken levert inderdaad op dat een HP probook wel via HDMI 4k output heeft. Maar zoals @borft al aangeeft iets meer info over type (nummer) is wel handiger zoeken (maar dat zou jij dan ook wel kunnen doen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Bedankt voor de reacties. Startpost even aangepast.

Notebook is een hp hsn-q27c-5

Verbonden met en hdmi kabel, ik heb verschillende geprobeerd.

Een display poort zit er volgens mij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:14

Soggney

Zeekomkommer

al een andere hdmi kabel geprobeerd?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Je laptop HDMI poort is een 1.4

Dus de resolutie zou hij wel moeten trekken, maar max op 50hz. ( en niet op 75hz wat je scherm is )

Wellicht met de instellingen iets proberen dat je scherm op 50hz draait?

[ Voor 3% gewijzigd door corporalnl op 31-08-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Een andere hdmi kabel heb ik geprobeerd. De monitor heeft overigens wel een displayport.
Zou dat wel moeten werken?

Nu detecteert de computer de monitor wel maar geeft aan dat deze niet actief is.
Kan hier qua instellingen ook niets wijzigen. Het meeste is ook afgeschermd.
Pagina: 1