KPN Super wifi als oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan-ID4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-05 08:15
Goedemorgen,

op dit forum ben ik nieuw. Wij wonen ook in zo'n prachtige bunker! Vloerverwarming door het hele huis. Wifi is beneden ok, maar halverwege de eerste trap wordt het al een stuk minder.

We hebben een glasvezel abonnement van KPN met voldoende bandbreedte.
Tot nu was het niet zo'n probleem, de kinderen zijn nu echter groter aan het worden en hebben behoefte aan wifi op hun kamer. (eerste verdieping en zolder)

Helaas heb ik boven geen mogelijkheid iets bedraad aan te sluiten. De "loze leidingen" blijken niet loos te zijn.

KPN is al eens geweest en de enige optie zonder plakgootjes langs de muur zou dat super wifi zijn. Daar ben ik best bereid voor te betalen, maar zou graag van iemand horen dat dat dan ook de beste optie is.

Iemand ervaring mee? Ik zou dan op iedere verdieping zo'n ding neerzetten.
Alternatieven zijn zeker welkom, als het maat draadloos is... ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 14:59
Stan-ID4 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:59:
Goedemorgen,

op dit forum ben ik nieuw. Wij wonen ook in zo'n prachtige bunker! Vloerverwarming door het hele huis. Wifi is beneden ok, maar halverwege de eerste trap wordt het al een stuk minder.

We hebben een glasvezel abonnement van KPN met voldoende bandbreedte.
Tot nu was het niet zo'n probleem, de kinderen zijn nu echter groter aan het worden en hebben behoefte aan wifi op hun kamer. (eerste verdieping en zolder)

Helaas heb ik boven geen mogelijkheid iets bedraad aan te sluiten. De "loze leidingen" blijken niet loos te zijn.

KPN is al eens geweest en de enige optie zonder plakgootjes langs de muur zou dat super wifi zijn. Daar ben ik best bereid voor te betalen, maar zou graag van iemand horen dat dat dan ook de beste optie is.

Iemand ervaring mee? Ik zou dan op iedere verdieping zo'n ding neerzetten.
Alternatieven zijn zeker welkom, als het maat draadloos is... ;)
Nee dat is niet de beste optie, de beste optie is bedraad aansluiten. Er is altijd een mogelijkheid om bedraad aan te sluiten, als je dat niet wil is een tweede. :)
Maar Super-WIFI werkt wel goed, ik gebruik het thuis ook. Begane grond bekabeld aangesloten, eerste verdieping eentje en tweede verdieping eentje.
Op de tweede verdieping gebruik ik zelfs de LAN-poort met daarachter een switch met van alles aan apparatuur welke nooit down is. Ik lever wel iets van snelheid in maar dat is maar een paar %.

Let wel dat je de WIFI van de KPN-modem uitzet. Ik had een Box12 en die blijft aanstaan, dan heb je dus 2x WIFI-punten vlak bij elkaar wat niet handig is. Sommige Experia-boxen werkt het wel naadloos mee samen overigens.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je vraag afgesplistst. Topics kapen is niet gewenst. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Ik zou het gewoon bestellen, en mocht het toch niet naar wens zijn dan is er bij de providers altijd wel iets mogelijk dat het weer retour gaat. Dan kan je daarna altijd nog kijken of het je fundamenteler aan zou willen pakken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:22
Heb je geen coax liggen in je huis/ Dan kun je de bachaul van je accesspoints via MOCA doen.
Als je wifi halverwege de trap al minder wordt (Hoeveel minder?) dan maak ik mij wel zorgen om een tri-band mesh setje (zoals de kpn superwifi).
Tegelijk, als je wifi nu in je meterkast zit en straks verplaatst wordt dmv een super wifi punt naar bv de gang dan zal dit ook helpen om betere verbinding boven te krijgen

[ Voor 26% gewijzigd door laurens0619 op 31-08-2021 09:09 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:14

Honesty

kattenneus!

Wij hebben het ook maar dan van tlink zelf en werkt perfect, maar inderdaad bestellen is het niks dan meteen weer terug en andere oplossing.
Er zijn ook powerplugs en dan loopt het internet via de het stroomnetwerk. Dit is ook niet ideaal(wij hadden veel storing) maar als mesh niet werkt zou je dit kunnen nemen of zelfs combineren.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Ik gebruik zelf powerline om internet op zolder te krijgen; van de 500Mbit hou ik er rond de 300 over. Procentueel gezien een fors verlies, maar met 300Mbit is het prima thuiswerken.

Merkte wel dat met veel apparaten die stroom pakken op hetzelfde stopcontact de verbinding er af en toe geen zin meer in had; dan moest even stekker van powerline er uit om de boel weer goed te krijgen. Sinds ik alle apparatuur voor het thuiswerken op andere stopcontacten heb is dat probleem weg.

Als ik het in de toekomst nog aan wil passen dan ga ik toch een kabel van de meterkast naar zolder toe leggen; dan maar in het zicht. Op zich kan je dat meestal prima wegwerken door bijv. een kabelgoot op de rand van je trap te zetten; geen idee hoe die bunker bij jou opgeleverd is, maar bij mij zit er een kier van een millimeter of 8 tussen de trap en de muur, een kabelgoot er op zou het zicht alleen maar mooier maken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 15:40

Barrycade

Through the...

Ben dan wel benieuwd waarom de loze leidingen niet loos zijn.
Dat zou namelijk het mooiste zijn: 2x ethernet er doorheen naar zolder en naar de 1e verdieping en 2x een AP.

Ik woon in een iets oudere bunker (12 jaar oud) en daar waren mijn loze leidingen toch echt loos, zit wel een draadje in, maar dat is om aan te tonen dat de buis niet halverwege de muur stopt, daar kan je mooi je kabel trekker aan verbinden.

Ik heb het naar zolder trouwens opgelost met een Powerline, zodat de AP in de technische ruimte hangt en daar ook net zoals @XyritZz prima snelheden (over) van de 500Mbit die het zou op moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan-ID4
rens-br schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:25:
[mbr]Ik heb je vraag afgesplistst. Topics kapen is niet gewenst. :)[/]
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan-ID4
Honesty schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:25:
Wij hebben het ook maar dan van tlink zelf en werkt perfect, maar inderdaad bestellen is het niks dan meteen weer terug en andere oplossing.
Er zijn ook powerplugs en dan loopt het internet via de het stroomnetwerk. Dit is ook niet ideaal(wij hadden veel storing) maar als mesh niet werkt zou je dit kunnen nemen of zelfs combineren.
Via stroomnet hebben we ook, maar dan voor de TV. Blijkbaar is het of tv of internet via deze oplossing.
Beide gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan-ID4
Barrycade schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:48:
Ben dan wel benieuwd waarom de loze leidingen niet loos zijn.
Dat zou namelijk het mooiste zijn: 2x ethernet er doorheen naar zolder en naar de 1e verdieping en 2x een AP.

Ik woon in een iets oudere bunker (12 jaar oud) en daar waren mijn loze leidingen toch echt loos, zit wel een draadje in, maar dat is om aan te tonen dat de buis niet halverwege de muur stopt, daar kan je mooi je kabel trekker aan verbinden.

Ik heb het naar zolder trouwens opgelost met een Powerline, zodat de AP in de technische ruimte hangt en daar ook net zoals @XyritZz prima snelheden (over) van de 500Mbit die het zou op moeten leveren.
Er zitten 2 loze leidingen naar zolder, zitten alleen beide dicht. Met een trekveer niet doorheen te komen. De laatste keer dat ik het probeerde kwam er een sigaretten filter mee naar boven! De andere lijken geknikt te zitten op hetzelfde punt.

Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan-ID4
Thanks, ga KPN maar eens bellen.
Pagina: 1