[SpaceX Starlink] Gebruiken in een andere zone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Beste starlinkers @WoutF @ElonMusk
Ik ben verantwoordelijk voor het netwerk en internet verbindingen tijden de Tour de ALS in Frankrijk
Het doel is zo veel mogelijk geld inzamelen om een medicijn te ontwikkelen tegen ALS dit doen wij door ieder jaar met zo mogelijk mensen de mont Ventoux op te fietsen

De afgelopen jaren halen we het internet steeds via PTP verbinding van omliggende wijn boeren of campings deze 5mbit dsl verbindingen proberen we dan te bundelen en te verdelen over over een patiënten Netwerk ( voor de spraak en communicatie computers van patiënten aanwezig op het event) en organisaties netwerk vanaf Bédoin en Malaucène naar de top van mont Ventoux (als weer het toe laat ) als we 1 goede verbinding hebben scheelt het ons dagen werk en wijnboer connecties opzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkJfF1vLGUJzcSqcCzhjC-ML4rE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37zO65M96DBWZywEoninvUir.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hApvwwiKFEeWRccY3Lr7UeQAj1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twcZQjCcybH1vhtbJS1cb4Dh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6icc-nlFdZy0dtTf719JyWNO_m0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zihZSOndvKhgCCqCg778blWu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nG905Hbbo8kXUu34rpir7tLc57I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u09ehPNAk922GI46SE5FqZJ5.jpg?f=fotoalbum_large
Nu is mijn vraag? Van wie mogen we volgende week 03-09 tot 13-09 zijn starlink lenen om ons. Verbindings probleem op te lossen/ te onderzoeken of dit voor volgend jaar voor een oplossing kan zijn?

[ Voor 62% gewijzigd door xbeam op 30-08-2021 19:55 ]

Lesdictische is mijn hash#

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 17:49
@xbeam Volgens mij kun je niet zomaar een Starlink-modem/schotel meenemen buiten de zone waarin hij aangevraagd is; zo ver is het netwerk nog niet. Je zal dus iemand ter plekke moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Noxious schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:24:
@xbeam Volgens mij kun je niet zomaar een Starlink-modem/schotel meenemen buiten de zone waarin hij aangevraagd is; zo ver is het netwerk nog niet. Je zal dus iemand ter plekke moeten vinden.
Ik know, dat heb ik ook gelezen maar wellicht zit hier iemand met connecties of dat het misschien mogelijk is tijdelijk je adres locatie aan te passen naar Malaucène. Ik moet ergens beginnen

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 30-08-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:54
xbeam schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Ik know, dat heb ik ook gelezen maar wellicht zit hier iemand met connecties of dat het misschien mogelijk is tijdelijk je adres locatie aan te passen naar Malaucène. Ik moet ergens beginnen
Het adres is gekoppeld aan het adres waarop het is aangevraagd. Zelfs als je verhuist kun je het nog niet veranderen.

Aangezien het een goed doel is, kun je proberen om zelf contact op te nemen met SpaceX. Ze hebben enkele tientallen goede doelen ondersteund met gratis Starlink. Vaak in gebieden waar gewone consumenten nog niet aan de beurt waren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-06 20:04
RocketKoen schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:31:
[...]

Het adres is gekoppeld aan het adres waarop het is aangevraagd. Zelfs als je verhuist kun je het nog niet veranderen.
Dat is niet helemaal waar, onze Starlink staat geregistreerd in regio Arnhem maar hebben hem met succes in Den Haag gebruikt. Op de website kan je met een locater je locatie aanpassen. We hebben binnenkort een evenement in Roemenië maar daar kunnen we hem niet gebruiken. Helaas is het niet mogelijk om te verplaatsen buiten het land. Mogenlijk/waarschijnlijk zijn daar ook geen downlink stations?

En dan heb ik nog mijn eigen vraag voor de mensen die hun Starlink mobiel willen gebruiken (evenementen/ verhuur etc). Hoe vervoeren jullie deze? Hebben jullie een flightcase laten maken/foamen? Ik merk dat de kabel na 4x uitpakken al niet meer lekker terug de doos in wil.

[ Voor 17% gewijzigd door Hennie-M op 30-08-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:31:
[...]

Aangezien het een goed doel is, kun je proberen om zelf contact op te nemen met SpaceX. Ze hebben enkele tientallen goede doelen ondersteund met gratis Starlink. Vaak in gebieden waar gewone consumenten nog niet aan de beurt waren.
Heb je voor mij een begin adres/ contact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
xbeam schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:46:
[...]

Ik heb geen 06 nummer van Elon. Maar je kan ze proberen op twitter of linkedin.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:53:
[...]

Ik heb geen 06 nummer van Elon. Maar je kan ze proberen op twitter of linkedin.
Dat verwacht ik ook niet :-) Meer omdat je weet dat ze meer goede doelen hebben geholpen dacht misschien weet je waar ik voor meer info daarover moet zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
xbeam schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:55:
[...]

Dat verwacht ik ook niet :-) Meer omdat je weet dat ze meer goede doelen hebben geholpen dacht misschien weet je waar ik voor meer info daarover moet zijn ?
Dat hoor ik ook gewoon in de media. Vaak doen de goede doelen in kwestie als tegenprestatie een aantal interviews om te vertellen hoe blij ze er mee zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:00:
[...]

Dat hoor ik ook gewoon in de media. Vaak doen de goede doelen in kwestie als tegenprestatie een aantal interviews om te vertellen hoe blij ze er mee zijn.
🤔 not my experience meestal willen ze anoniem blijven om te voorkomen dat er een hele rij goede doelen aanklopt. Je moet vaak iemand binnen het bedrijf kennen of een doel zijn dat door omstandigheden de gevoelige snaar raakt. Er zijn duizend goededoelen en een bedrijf moet kiezen waar aan hun geld/resources aan uitgeven.

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 30-08-2021 18:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 20:08
xbeam schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:46:
[...]

privacy@spacex.com

Die zullen het zeer waarschijnlijk forwarden naar het juiste team.

Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

Op het moment zit op Spa-Franchorchamps in de Blanchimont hoek (kartbaan), Starlink up and running.

Mijn locatie adres is ongewijzigd en staat ergens in Twente ingeschreven, op het moment van schrijven kan ik deze ook niet aanpassen omdat het een ander land betreft.

Tot zo ver is er nog geen blokkade opgetreden. Een stabiele 90mbit met een latency van 33-44ms

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathieu76
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:19
Bericht van starlink:
Starlink is excited to announce Portability as an add-on feature for all Starlink customers. Portability enables customers to temporarily move their Starlink to new locations and receive high-speed internet anywhere where Starlink provides active coverage within the same continent. To see active coverage areas, please view the Starlink Availability Map.

You can enable Portability for € 25/month on your account page. Once enabled, Portability will take effect immediately, and you can disable Portability from your account page at any time.

To learn more about Starlink Portability, please read our FAQ page.

Thank you for being a Starlink customer!

The Starlink team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En wat beeldmateriaal met een test daarvoor:

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1