Hulp nodig aanschaf eerste game pc ooit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gold1337
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-02 18:39
Hoi Allemaal,

Ik heb tot op heden altijd spelletjes gespeeld waarbij een videokaart niet noodzakelijk was. Maar na het onlangs ontdekken van Valheim heb ik besloten dat het tijd is om een game pc aan te schaffen (wellicht dat ik na het aanschaffen van een game pc ook andere spellen ga spelen, maar ik weet nu nog niet welke). Ik heb momenteel een acer intel i5 desktop zonder dedicated videokaart, dit zou ik graag minimaal willen upgraden naar een intel i7, met daarbij een videokaart. Ik heb wat research gedaan en ik ben tot de volgende 4 desktops gekomen:
https://gmr.computer/SC7F-16R240S1H-R60
https://gmr.computer/SC7F-16R250M1H-R60
https://screenon.nl/colle...x-2060-gamepc-x52184-wifi
https://reduxgaming.nl/gaming-pc/redux-gamer-i210/

Ik heb niet mega veel verstand van computers. Ik was benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met bovenstaande desktops, en/of ik advies zou kunnen krijgen over wat een goede keuze voor een game pc zou kunnen zijn. Of als er nog tips zijn over andere desktops die een beetje in de buurt komen van bovenstaande links, dan hoor ik het uiteraard ook graag:)

Dingen die ik belangrijk vind:
-Intel i7-10700(F)
-Minimaal RTX 2060 videokaart (het liefst hoger dan 6GB werkgeheugen)
-Het liefst een pc die zo min mogelijk lawaai/geluid maakt
-Budget tot ongeveer €1800

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

• Asthaparhim
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-11 20:04
Liever los kopen en laten assembleren is meestal goedkoper dan deze prebuilds. Je zie bijv 2060 bij die eerste site, maar geen merk of uitvoering, je kan er dan een beetje vanuit gaan dat het de goedkoopste variant is cq misschien 1-2 fans en dus tegen je lawaai eis ingaat.

Liever assembleren, of iemand dat laten doen, maar blijf weg van prebuilds tenzij je geld genoeg hebt.

Edit, wat voor build draai je nu?
Waarom is een i7 or 2060 belangrijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Asthaparhim op 31-08-2021 03:21 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:57
Voor 1800 kan je prima game pc bij elkaar klikken.
In tegenstelling tot hierboven zijn prebuilds op het moment een prima idee, gezien de videokaarten haast niet te koop zijn. Zeker als je zelf minder gedoe wilt met in elkaar zetten en garantie.

[BBG][September 2021] Pre-built Gaming Systeem Special

Kan je een leuk idee geven.

[ Voor 35% gewijzigd door 99ruud99 op 31-08-2021 07:17 ]

• Gold1337
@Asthaparhim Bedankt voor je snelle antwoord! Ik las inderdaad ook dat het zelf samenstellen van een game pc goedkoper is of kan zijn. Maar ik heb er simpelweg te weinig verstand van om alle onderdelen zelf uit te zoeken en vervolgens zelf in elkaar te zetten. Het is voor mij veiliger een pre-built game pc te kopen, dan heb ik niet de stress van of ik dingen verkeerd ga doen.

Maar om je vraag te beantwoorden, ik heb momenteel deze pc:
Acer Home Aspire XC-886
Microsoft Windows 10
Intel(R) Core(TM) i5-9400 CPU @ 2.90GHz, 2904 MHz, 6 core('s), 6 logische processor(s)
Geen dedicated videokaart

@99ruud99 ook bedankt voor je antwoord. Ik ga er even naar kijken!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-10 15:58

Orphu

(Space)nerd

Ik zou als ik jou was voor een prebuild gaan, je kunt je altijd nog verdiepen in de wereld van game pc's en het zelf bouwen.

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

• 99ruud99
Gezien je huidige build: kan je niet gewoon een videokaart toevoegen? Het is zonde om een i5 9400 nu al te vervangen.

Met GPU is het een behoorlijk goede game pc.

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-11 23:59
99ruud99 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:27:
Gezien je huidige build: kan je niet gewoon een videokaart toevoegen? Het is zonde om een i5 9400 nu al te vervangen.

Met GPU is het een behoorlijk goede game pc.
Meestal met dit soort kast heb je weinig mogelijkheden om een GPU in te plaatsten.
Als je het type opzoekt krijg je volgende achterkant :
https://tweakers.net/i/bj..._exif()/i/2003357500.jpeg

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Sommige zaken bieden aan om een PC voor je te bouwen met de onderdelen die je daar koopt. Dat is waarschijnlijk beter dan een standaard prebuild tenzij je een goede deal kan scoren.

• 99ruud99
En anders, als je in omgeving uttecht woont, kan ik het wel even in elkaar zetten voor je ^^

• Gold1337
@99ruud99 Bedankt voor je hulp! Jammer dat ik niet echt in de buurt van Utrecht woon, dat zou handig zijn geweest haha:). Weet echt niet waar ik moet beginnen met het zelf in elkaar zetten van een game pc. Zou dan ook graag een pre-build pc willen.

Als jullie de 4 linkjes bekijken die ik had gepost bovenaan deze pagina, welke zou dan de beste zijn?

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
Ga voor een eigen systeem, mocht je in de buurt van zutphen apeldoorn arnhem wonen wil ik hem wel inmekaar draaien voor je.
Pagina: 1