Vraag

• GenGF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-01 18:16
Ik zoek een?
Speaker. 1 of een set van 2, met netvoeding. Met 3,5mm en Bluetooth aansluiting.

Wat is je budget?
+/- < 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Slaapkamergeluid. Voornamelijk om bij in slaap te vallen als de buren weer eens luidruchtig zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Edifier R1080BT pricewatch: Edifier R1080BT Zwart komt in de buurt, maar als het kleiner kan of met betere geluidskwaliteit/features tegen meerprijs dan is dat mooi meegenomen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Apparatuur komt standaard aan een telefoon te hangen, dus 3,5mm jack/BT/Wifi zijn de enige relevante aansluitingen. Geen multi-room nodig en bij voorkeur niet iets wat zodanig proprietary (Sonos) is dat je ze nooit meer als normale speaker kan gebruiken. Het hoeft vooral niet hard, ze komen op een meter afstand te hangen. Het mag zo *dom* mogelijk, als het maar fatsoenlijk geluid oplevert. Vooral gezoem/gesuis wanneer het apparaat wel aan staat terwijl er geen audiosignaal binnenkomt is een dealbreaker. Een automatische slaapmodus wanneer er 5 minuten niks binnengekomen is wordt zeer op prijs gesteld. Bij voorkeur uitgevoerd in niet-wit.

Alle reacties

• GenGF
De laatste keer dat ik Swans speakers gezien heb, was toen er nog geen HiVi voor stond. Was toen kwalitatief goed spul. Sindsdien staat er net zoveel Chinees achterop als bij een Edifier, als ik het goed begrijp. Specificaties van het systeem zijn mij niet helemaal duidelijk, maar ze zijn sowieso groter. 154×213×215mm i.p.v. 106×188×163mm.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
Gebruik zelf zoiets, is niet iets wat je zoekt maar de extra functies kunnen ook van pas komen, dab+, Bluetooth, alarmfunctie. Voordeel dat deze verplaatsbaar zijn.

https://www.coolshop.nl/p...-dab-radio-walnut/234D7X/

https://www.hifiklubben.n...o3-dab-radio/argradio3wh/

Je hebt ook zo iets van Tiny audio deze hebben ook afstandsbediening.

[Voor 16% gewijzigd door Roderiktweaker op 01-09-2021 20:14]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb op de slaapkamer een microsetje van Panasonic staan. Voordeel daarvan is dat er gewoon een sleeptimer op zit, plus een timer om 's ochtend automatisch aan te gaan. Die van ons is 10 jaar oud dus geen BT shizzle, maar de hedendaagse zullen het ongetwijfeld hebben.

Maar alternatief voor jou kan ook gewoon een JBL Flip zijn, die gaan ook automatisch uit. Waar daar met name je vraagteken zit is de voeding: kan het ding gebruikt worden als ie aan de lader hangt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk even hardop:
Noise canceling headsetje?
Dan hoor je je buren echt niet meer.

Ikea/sonos speakertje?
Best wel features want sonos ecosysteem. Geluid is "ok" genoeg voor een slaapkamer.
Geen input/bluetooth, maar: Voor 200 euro koop je stereosetje.

[Voor 59% gewijzigd door teacher op 01-09-2021 21:15]

Wise enough to play the fool

• GenGF
Ik heb een noise cancelling koptelefoon, maar met zo'n ding op slapen wordt niet wat en noise-cancelling speakers bestaan nog niet (voor consumenten in ieder geval, het is nogal ingewikkeld).

Ik heb naar de symfonisk muurspeaker van IKEA/Sonos zitten kijken, maar dat maffe spul schijnt alleen verbinding via z'n eigen ecosysteem te accepteren. Een MP3, flacc of YouTube video afspelen buiten de eigen speler om is geen optie. Daar pas ik voor.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:05
Tip waarmee je in slaap valt. Klavecimbelmuziek. Omdat dit instrument maar 1 geluidsvolume heeft.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

GenGF schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:27:
maar dat maffe spul schijnt alleen verbinding via z'n eigen ecosysteem te accepteren.
*pakt ipad
* Speelt YouTube muziekje af in de keuken

Ja, kan wel :Y

Wise enough to play the fool

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:53
GenGF schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:24:
De laatste keer dat ik Swans speakers gezien heb, was toen er nog geen HiVi voor stond. Was toen kwalitatief goed spul. Sindsdien staat er net zoveel Chinees achterop als bij een Edifier, als ik het goed begrijp. Specificaties van het systeem zijn mij niet helemaal duidelijk, maar ze zijn sowieso groter. 154×213×215mm i.p.v. 106×188×163mm.
Voor zover ik weet is het al een tijdje (altijd?) zo dat Swans in China gemaakt worden door het Hivi merk, net zoals de overgrote meerderheid van alle electronica/hifi/speakers/computers/etc., zie deze 5 jaar oude video:

Maar de vraag voor jou is: welke aangedragen oplossingen wil je verder mee, en welke vallen af?

• GenGF
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er moeite mee heb de aangedragen oplossingen met elkaar te vergelijken.

Als ik een review van een Ikea speaker er bij pak, wordt daar vrij expliciet genoemd dat er geen Bluetooth aanwezig is en alles via de Sonos omgeving moet (YouTube: IKEA Symfonisk Picture Frame Speaker: Better Than A Sonos One?, 8:50). Dat het teacher wel gelukt is, heeft waarschijnlijk iets met AirPlay te maken. Ik heb geen Apple producten, dus daar kan ik voor zover ik het begrijp niet zo veel mee.

Van de Argon RADIO3 kan ik enkel reviews van de 3i of de 3+ vinden. Het lijkt gefocussed op radio met andere opties als bonus, maar ik zal hem nooit gebruiken als radio. Dus het is niet de meest voor de hand liggende optie.

De Pure Evoke lijkt ook op een radiosysteem gefocussed te zijn, net als de RADIO3, maar heeft features die juist in een slaapkamer zinvol lijken. Zoals een sleeptimer en alarm functie.

De review die ik van de Swans D1010-IVB gevonden heb, geeft mij het idee dat het een set voor huiskamers is. Er komt enorm geluid uit. Mijn ervaring is dat dergelijke sterke sets moeite hebben met zachtjes (gaan trillen, zoemen of ander geruis produceren wat normaliter niet hoorbaar is maar wel bij laag volume) en ik ben een beetje huiverig dat zowel de Swans als de oorspronkelijk aangedragen Edifier ongeschikt zijn.

Mogelijk zit er niets anders op dan net zolang sets van dichtbij bekijken en beluisteren tot er iets uitspringt. Een ieder in ieder geval bedankt voor de suggesties.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je eigen idee van de edifier lijkt me zo slecht nog niet.
Wil je wat higher end kun bijv. kijken naar:

pricewatch: Audioengine A2+ Wireless Speaker System Wit
en
pricewatch: Argon Audio ALTO A4 Wit

edit: ze zijn er ook in het zwart ;)

[Voor 4% gewijzigd door defusion op 04-09-2021 22:07]

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-01 19:49
Alle wensen worden aangetikt met deze: pricewatch: Audio Pro A10 Donkergrijs
+ BT/WiFi/Aux (3.5mm)
+ Autosleep na een aantal minuten van geen inkomend geluid
+ DLNA dus je (eventuele) Mac ziet het apparaat als een speaker, Linkplay support ook
- Enige nadeel vind ik dat ze niet zacht genoeg kunnen voor in een slaapkamer
(De speaker heeft multiroom ondersteuning, maar je hoeft dat niet te gebruiken.)

De CSL/OT kroeg !

• GenGF
Dadona schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:09:
- Enige nadeel vind ik dat ze niet zacht genoeg kunnen voor in een slaapkamer
Dat is nogal een dealbreaker in dit geval, want dat is precies waar ze terecht komen.
De Argon Audio ALTO A4 is met een vermogen van 80W waarschijnlijk ook veel te heftig.

De Audioengine A2+ (al dan niet in het zwart: pricewatch: Audioengine A2+ Wireless Speaker System Zwart) ziet er uit als een interessante uitdager. Uiteraard moet ik dan mijn budget even aanvullen, maar goed. Je kunt niet alles hebben. Nu is de vraag natuurlijk of ze het verschil in prijs waard zijn, maar ik haal liever iets wat in 1x goed is dan dat ik ze volgend jaar alsnog wegknikker voor iets fatsoenlijks. Dus ik vermoed dat ik al weet wat het wordt :)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:21
Google/Nest Home Mini misschien iets?
Ik gebruik die regelmatig om dezelfde reden en doen het hiervoor perfect.
Op laag volume en ook op een wat hoger volume.

Heel eenvoudig in te stellen, met microfoon aan op spraak te bedienen wat erg goed werkt met microfoon uitgeschakeld dmv een app ook eenvoudig te gebruiken.

Mijn profiel op Discogs

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-01 19:49
GenGF schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:41:
[...]

Dat is nogal een dealbreaker in dit geval, want dat is precies waar ze terecht komen.
De Argon Audio ALTO A4 is met een vermogen van 80W waarschijnlijk ook veel te heftig.
Voor de duidelijkheid, ik heb er ook één in mijn slaapkamer staan. Het is niet zo erg dat ik de speaker heb weggedaan. ;) Alleen had ik het graag nog één tandje zachter gehad. Helaas heb ik geen volume meter om je echt iets goed objectiefs mee te geven. Sowieso speelt de ruimte zelf mee (afstanden, directe lijn, ..). Overdag heb ik de speaker altijd wel een paar tandjes harder staan.

De CSL/OT kroeg !

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee