Toon posts:

Budget 1U server of ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij een gebruikersvereniging van breedband internet klanten en wij krijgen van onze provider de mogelijkheid om _gratis_ onze eigen server te laten hosten. Die moet jammer genoeg wel in een 1U 19" rack zitten... :'(

Daarom vraag ik me af of niemand tips heeft over hoe je zo goedkoop mogelijk aan zo een ding kan geraken (moet geen superzware bak zijn). Iemand al geprobeerd om dat zelf te bouwen ?

Geld is echt wel een probleem want iedereen kan gratis lid worden. Dit zal niet veranderen, maar een beperkt budget kunnen we waarschijnlijk wel verzamelen... We twijfelen nog wel of het niet beter is om gewoon ergens webspace te huren, maar geven wel de voorkeur aan de eigen server oplossing (het is interessanter voor bepaalde toepassingen dat de server bij de provider zelf staat). Iemand raad ?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Voor 733 piek heb je bij Hardware.nl een 1U rackmount met 200W voeding. Er is ook nog een goedkopere maar die is minder diep. In een 1U rackmount is er maar ruimte voor 1 PCI kaart dus het zou handig zijn om een plank met geïntegreerde video te nemen.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

misschien ook vragen of de supplier jullie wil sponsoren in ruil voor ...

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Als ze 1U kunnen/willen sponsoren, willen ze misschien ook wel 2U sponsoren. Dan kan je zonder problemen een ouder P2-systeem of een AMD-Systeem gaan coloceren, dan heb je een betere airflow. Lijkt me dat je met een paar goeie argumenten toch wel een unit extra gesponsord moet kunnen krijgen, niet?

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Daar kan ik je niet meer dan gelijk in geven. De airflow is in een 1u kast meestal belabbert en de 2u kasten daarin tegen zijn een stuk beter. Daarnaast hoef je niet zo te klungelen met speciale hardware of een onderbemeten voeding.

Ik zeg: kies 2! :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Macros
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Welke gebruikers vereniging is dat dan? En waarom zit ik daar niet bij?
Ik ben wel geintereseerd voor een eigen colo bakje met alleen maar 1malige kosten. Ook al zijn die een beetje hoog dan.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Hmmm jah welke gebruikersvereniging is dat dan :) Want 1u servertje is niet zo moeilijk anders pak je een cobalt :) Maar ik wil ook wel ergens gratis een bak neerzetten.

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Op maandag 20 augustus 2001 13:32 schreef NewAgePerformance het volgende:
Hmmm jah welke gebruikersvereniging is dat dan :) Want 1u servertje is niet zo moeilijk anders pak je een cobalt :) Maar ik wil ook wel ergens gratis een bak neerzetten.
Volgens mij in België ergens ... :)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad in België en er komt wel een limiet op hoor (dus geen massa's gratis giga's... >:) )

Misschien moeten we toch maar eens proberen of het geen 2U mag zijn. Maar het blijft altijd een probleem als je
a) geen geld hebt;
b) geen sponsoring mag plaatsen.

Probleem is dat de webserver van de provider geen PHP, SQL en maar enkele cgi's ondersteunt. Als je een beetje een fatsoenlijke site (forum, statuspagina e.d) wil bouwen is dat wel erg.

Ik heb wel dit al gevonden: http://www.ant-computing.com
"Build your own 1u...". Maar de vraag is of dat realistisch is. :?

Verwijderd

omg ben jij _de_ semtex? die ik ken dan =]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:50

Yucko

One clown to rule them all !

Semtex, zoals het op die site staat is niet echt bedoeld om een 1U systeem te bouwen wat je in een 19" rack bouwt, wat me wel de bedoeling lijkt van je provider. Zoals op die site te zien is, zijn ze maar de helft van de originele breedte.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Tweedehands zijn die dingen niet op de kop te tikken zeker ?
Het is gewoon k*t dat je zo een kans krijgt en die moet laten schieten, he :(

PS: XeCtiC ?? Als je me kent, mail me dan maar eens. :)

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Even die mensen nog liever aankijken en zorgen dat je een 2U mag plaatsen, maakt het leven een stuk makkelijker (lees goedkoper)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

[acm-edit, laten we dit maar niet hier doen...
Werk zoeken doe je maar ergens anders]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

excuse moi,

sorry 't was deels ironisch bedoeld !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1