Hoge plint in combinatie met laminaatvloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-04 20:36
Heb van de zomer de sleutel van mijn huis mogen krijgen en wil nu met mijn vader op de bovenverdieping een nieuwe laminaatvloer leggen. Nu wil ik graag zelf hoge witte plinten zien OP de vloer. (er zit nu helemaal niets) Plinten zijn immers de uiteindelijke afwerking nadat je de vloer hebt gelegd.

Mijn vader denkt dat die hoge witte plinten (10-12mm) te smal zijn want rondom je laminaat dient natuurlijk ruimte te zitten voor uitzetten van de vloer. Ook 10mm? Mijn vader zegt eerst hoge witte plint rondom dan de vloer hiertussen en dan als laatst nog zo'n plakplint erbovenop. Maar dat vindt ik weer dubbel en kost natuurlijk ook dubbel..

Of alleen voor de plakplint gaan maar vind ik miezerig en die dingen laten altijd zo snel weer los.

Of kijk ik bij te smalle plinten en dien ik bij alleen voor hoge witte plint voor veel dikker te moeten kiezen of iets dergelijks? Vind ik ook weer minder fraai.

Een standaard witte plint bovenop laminaat moet toch gewoon kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:33
Alles kan. Maar waar je wel goed om moet letten. Wat doe je bij deurkozijnen. Zaag je deze in qua dikte van laminaat? Anders heb je hier als nog een plakplint nodig.
Je hebt hoge plinten speciaal voor laminaat. Hier zit aan de onderkant nog een rubber profiel zodat de vloer kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:54
Naja 18mm is makkelijker, maar ik heb ook vaak genoeg met 12mm gewerkt. Gaat prima als je tussenruimte van 8-10mm aanhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:19
Ik zie het probleem niet zo? Je zet ze op je vloer de uitzetting van je vloer schuift er dan toch onder? Alleen wel zorgen dat je kier van je laminaat niet breder wordt dan je plint dik is. Dat kan met deze breedte wel even opletten worden. Nog een plakplint ervoor zou ik wel zonde vinden, dat oogt een stuk goedkoper in mijn ogen. Alleen idd bij de drempels zal je er wel aan raken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:57
Toen ik de sleutels kreeg zelf ook de vloer gelegd met een hoge plint. Gewoon met de vloer een paar millimeter speling houden (minder dan 10 mm) tot aan je muur en dan een hoge plint erop. Dit is nu ~ 2 jaar geleden en op elke etage (begane grond, 1e en zolder) ligt het nog steeds zo strak als normaal. Geen kieren.

En witte plinten staan prima. Heb ik ook op een donkere vloer. Mooi contrast. d:)b

En vergeet niet; het is jouw woning. Jij moet er wonen.

[ Voor 22% gewijzigd door CuBras op 30-08-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 11:32

MJV

Hoge plint én plakplint is zonde en niet nodig. Pak gewoon een 12mm plint, en eventeel iets hoger, als je bang bent dat het er te 'dikkig' uit ziet. Laminaat rondom zou ik prima op 5-6mm durven te leggen (dat betekent dat 10mm ook prima gaat), dus dan heb je nog marge over.

Weet dat de afstandhoudertjes (spietjes) voor het leggen van laminaat er in veel verschillende diktes zijn.

Plakplintjes inderdaad nog steeds nodig rondom deurposten, maar ik vind dat niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:15
Dan neem je toch hoge mdf plinten van 15 of zelfs 18mm. Plintenshop heeft genoeg keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 11:32

MJV

Even gekeken, ik heb hier i.c.m. laminaat een 15x58mm plint (Plintenstunter.nl) gekozen, ziet er prima uit en geen gedoe met krappe marges. Vergeet ook niet de plinten bovenlangs af te kitten met acrylaatkit (daarna eigenlijk pas aflakken), dat maakt ook veel verschil in het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb het even opgezocht en de plinten die ik heb gebruikt zijn 15x70mm. Ook met laminaat. Gaat prima. Gekocht bij plintenfabriek.

Minder dan 15 kon ik niet gebruiken omdat ik anders gek zou uitkomen met de architraven om de deuren.

Controleer trouwens wel goed de vlakte van je vloer. Dacht dat het bij mij vrij vlak was maar heb nu op een paar plekken toch wat ‘zwevende plinten’. Dat is het nadeel met hoge plinten, met plakplinten volg je gewoon de contouren van de vloer.

En als het een koophuis is met houten deurkozijnen, kijk dan of het mogelijk is de kozijnen in te korten. Dan kun je het laminaat naar andere ruimtes doorleggen. Is wat werk, maar zoveel mooier dan dorpels en vooral lelijke plakplintmozaïek om de kozijnen heen.

[ Voor 55% gewijzigd door sOid op 30-08-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:00
en plakplint en hoge plint is echt niet nodig.
Als je toch voor plakplinten gaat, jaag er dan een klein 25mm spijkertje doorheen om hem echt vast te zetten blijft veel mooier.
als
je laminaat doorlegt onder de deurkozijnen door wordt het veel strakker en heb je alleen hoge plint op de muur en dan gewoon de deur, geen plakstrip op de grond. je moet dan de deurkzijnen wat inkorten, dat gaat echt super met een zaagje op de multitool
die schuif je er dan zo onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:45
Bij ons hebben we met 6-8mm speling gelegd. Er zijn bij ons vier ruimtes doorgelegd zonder dilataties of harde onderbrekingen en dat geeft helemaal geen problemen.

Als je 12mm plint plakt zit je altijd wel goed dan.

De deurkozijnen inderdaad iets inkorten met een multitool of toffelzaag (https://www.bol.com/nl/nl...QFcb2yDEU0AcaAgWwEALw_wcB)

Alternatief is om de naad tussen laminaat en kozijn te kitten, maar gezien de voegbreedte is dat niet erg fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
Dank voor de vele reacties al :)

Ik heb stalen montagekozijnen. Dus de plint kan daar mooi tegenaan nietwaar? En nog een enkele mm plintdikte uitstekend zou ik geen ramp vinden denk ik. Dan zit je inderdaad nog met rondom de stalen kozijnen zelf. Had ik nog even niet aan gedacht.. Hier is dan een plakplint zeker enigste optie..

Onder de binnendeuren zitten geen drempels. Bedoeling is om net als de oude laminaatvloer alles doorlopend onder binnendeuren door te leggen. 3 slaapkamers en een stukje gang. Het betreft zo'n standaard tussenwoning. 7 jaar oud.

Met minder dan 10mm speling heb je nog wel genoeg ruimte met het "aan kunnen tikken" van laminaat in elkaar op elke kop? Heb een vloer uitgekozen met groeven rondom. Daar heb je natuurlijk ook bepaalde ruimte voor nodig.

Maar ik ga zoeken voor een pint van ca. 14-15mm dik. En dat voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:39
Klaas25 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:22:
Met minder dan 10mm speling heb je nog wel genoeg ruimte met het "aan kunnen tikken" van laminaat in elkaar op elke kop? Heb een vloer uitgekozen met groeven rondom. Daar heb je natuurlijk ook bepaalde ruimte voor nodig.
Daar heb je een mooi stukje gereedschap voor :)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17

artificial_sun

Mazda Rx7

Je kunt de stalen kozijnen ook inkorten zoals @Lochnes zegt.

Ik heb zelf rond het kozijn maar 2-4mm speling gehouden en afgekit met een zelfde kleur kit als de vloer. Als je dat niet kan vinden kun je ook de kleur van het kozijn kiezen natuurlijk.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-02 16:38
@Klaas25 Kijk eens op plintenfabriek.nl, hier heb ik mijn plinten ook vandaan. Je kan ook wat proefstukjes aanvragen om te kijken of het wat lijkt en welke dikte plint je nodig hebt.

Voor het aantikken van het laminaat kun je een aanslagijzer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01 15:43
Goeie tip vind ik nog dat bij het gebruiken van plakplinten, je bij deurkozijnen een multitool kunt gebruiken, om zo een strakke afwerking te krijgen. Dan leg je de plint iets onder de kozijnen, ipv via 6 hoekjes er helemaal omheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 11:43
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zag voor stalen standaard kozijnen dit een keer ergens liggen:

https://www.karwei.nl/ass...int-wit-2-stuks/p/B365372

Je zit dan niet met allemaal losse stukjes plakplint die niet blijven zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Andreas92 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:42:
Goeie tip vind ik nog dat bij het gebruiken van plakplinten, je bij deurkozijnen een multitool kunt gebruiken, om zo een strakke afwerking te krijgen. Dan leg je de plint iets onder de kozijnen, ipv via 6 hoekjes er helemaal omheen.
Andere goede tip; gebruik helemaal geen plakplinten want dat is geen porem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:39
Sethro schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Andere goede tip; gebruik helemaal geen plakplinten want dat is geen porem
Dat is een slechte tip want dat is puur smaak...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

12 mm is qua plint echt wel het minimum wat je aan moet houden hoor. Ik mik altijd op een opening van minimaal 6 mm tussen het laminaat en de muur, maar zeker in oude huizen zul je zien dat de muren nooit helemaal strak recht zijn. Dat probeer je hij het op maat zagen van het laminaat natuurlijk wel een beetje te compenseren, maar je krijgt op bepaalde plekken dan toch altijd een iets bredere opening.

Ik gebruik die plakplintjes echt alleen bij "afwijkingen", zoals inderdaad een deur of in ons geval een driehoekige schouw waar geen hoge plinten in komen. Die zou ik zeker niet langs alle wanden willen hebben. Afgezien van dat het niet mooi is, krijg je - zeker als je ook gewoon hoge plinten tegen de muur wil - een strook van bijna 5 cm langs de muur waar je bijvoorbeeld geen kast neer kunt zetten (of je moet de plakplint daar onderbreken).

Die plakplintjes kosten overigens bijna niets, dus om de euro's zou ik me niet al te druk maken. Wij hebben een oud huis en laten overal de drempels zitten. Als die drempels precies passend zijn in het kozijn, dan hoef je geen plakplinten te gebruiken bij de deuren. Dan kun je gewoon een net overgansprofiel tussen de drempel en het laminaat plaatsen. Dat ziet er wat minder "opgeplakt" uit.
Slurf1 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:47:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zag voor stalen standaard kozijnen dit een keer ergens liggen:

https://www.karwei.nl/ass...int-wit-2-stuks/p/B365372

Je zit dan niet met allemaal losse stukjes plakplint die niet blijven zitten.
Dat zal persoonlijk zijn waarschijnlijk, want ik vind dit echt afzichtelijk. Dit klopt in mijn beleving niet. Die moet je matchen met de vloer, niet met de plinten of de muur.

Dan pak ik wel een stukje afvalhout wat ik zelf op maat maak en met vloerlak naar ongeveer de juiste kleur breng. Het hoeft niet identiek te zijn, als het maar een beetje past qua uitstraling.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 31-08-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritzM
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wij hadden eerst ook gekozen voor plakplinten, maar op advies van onze klussenman, die ook het stucwerk heeft gedaan, toch gekozen voor hoge witte plinten. Wanneer je namelijk gaat dwielen, dan kom je met plakplpinten steeds tegen de muur en gaat dit op den duur vlekken geven. Het zit er nu 4,5 jaar in en nog geen seconde spijt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke32
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04 16:02
Ik gebruik standaard 12mm plinten, vaak in een hoogte van 120mm. Gaat prima, ook het afstand houden tot de muren al is het natuurlijk wel een kwestie van precies werken zodat je voldoende ruimte overhoud tussen laminaat en muur maar tegelijkertijd onder de plint blijft.

Stalen deurkozijnen zijn "omhoog" te liften zodat je er eventueel onderdoor kan leggen, al is dat opzich nog best netjes af te werken met plakplinten en in mijn ogen niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Zorg dat de drempels tussen de ruimtes er af zijn, de vloer schoon en vlak is voor je een ondervloer legt. Het te leggen laminaat moet een paar dagen liggen in de ruimtes. (wel de verpakking even insnijden) Er zijn speciale afstandsblokjes die je gebruikt t.o.v. de muur. De witte plint / lijst past daar perfect als afwerking over

Heb je houten deurkozijnen? Dan kan je daar prima naadloos werken. Met een multitool flex je er een randje onder uit waar je de laminaatplank zo in/onder kan schuiven. Dt kan ook met een stalen kozijn maar dan moet je wat voorzichtiger zijn.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 21:13
Mijn aannemer zei ooit, hoe mooi het ook is het doorleggen van de ene kamer naar de andere, je gaat ooit een probleem krijgen. De luchtvochtigheid op de ene kamer is de andere kamer niet.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Ik heb ze per kamer gelegd met een klein alu afdekprofieltje onder de deuropening. Ik heb houten kozijnen binnen, dus de vloer kon er mooi onderdoor. Qua plint heb ik ik 15x90 van gekophout.com. Wel met wat losse eindstukjes om te eindeigen bij deuren en penanten mocht het niet uitkomen met het kozijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:36
Waarom ga je niet voor PVC? Geen gezeur met water knoeien, krom trekken, uitzetten van planken, minder lawaaierig etc. Makkelijk snijden met mesje. En pvc kost bijna hetzelfde als laminaat.

Ow ja aanrader plintenstunter. Goedkoop, gratis bezorgen, gratis lijm en gelakt.

[ Voor 28% gewijzigd door enermax op 31-08-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Laatst online: 15:36
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:14:
Mijn aannemer zei ooit, hoe mooi het ook is het doorleggen van de ene kamer naar de andere, je gaat ooit een probleem krijgen. De luchtvochtigheid op de ene kamer is de andere kamer niet.
Het ligt hier iets meer dan 1 jaar doorgelegd. Beneden pvc, boven laminaat hal + 3 kamers. Als het ooit mis gaat, frees ik er een dorpel in. Ik heb hem wel in de breedte gelegd. Kan hij toch per kamer uitzetten richting de muren. En mocht er een dorpel nodig zijn, dan is in de breedte de normale manier van leggen.

[ Voor 20% gewijzigd door enermax op 31-08-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
Maar als de slaapkamer deuren doorgaans altijd openstaan hoe groot kan dit verschil dan uberhaupt zijn?
Het totaal is "slechts" 5,1 x 8 ofzo. Het is een gewoon tussenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 19:41

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik koop vaak plinten bij de ikea. Goedkoop, mooi mdf, handige kabelgoot en 18mm dik. Die 18mm is ruim voldoende voor je laminaat om uit te zetten (als het dat al doet trouwens)
https://www.ikea.com/nl/nl/p/lavhed-plint-wit-20390588/

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Die aannemer had er gewoon geeen zin in :+

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 21:13
bonzz.netninja schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

Die aannemer had er gewoon geeen zin in :+
Ik zal het tegen mijn zwager zeggen :+

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Klaas25 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:39:

Mijn vader denkt dat die hoge witte plinten (10-12mm) te smal zijn want rondom je laminaat dient natuurlijk ruimte te zitten voor uitzetten van de vloer. Ook 10mm? Mijn vader zegt eerst hoge witte plint rondom dan de vloer hiertussen en dan als laatst nog zo'n plakplint erbovenop. Maar dat vindt ik weer dubbel en kost natuurlijk ook dubbel..
Dubbele plint is echt enorm lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
enermax schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:36:
Waarom ga je niet voor PVC? Geen gezeur met water knoeien, krom trekken, uitzetten van planken, minder lawaaierig etc. Makkelijk snijden met mesje. En pvc kost bijna hetzelfde als laminaat.

Ow ja aanrader plintenstunter. Goedkoop, gratis bezorgen, gratis lijm en gelakt.
Ik zou het PVC topic eens bekijken met krimpende planken waar de naden inschieten, verplicht egaliseren, verkleuringen en vaak toch veel hogere prijs dan laminaat. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:34

buz

Klaas25 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:55:
[...]

Maar als de slaapkamer deuren doorgaans altijd openstaan hoe groot kan dit verschil dan uberhaupt zijn?
Het totaal is "slechts" 5,1 x 8 ofzo. Het is een gewoon tussenhuis.
Mijn hele eerste etage (4 slaapkamers) is doorgelegd. Ligt er al 13 jaar in en geen enkel probleem. Nog steeds mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
Maar als mijn aanslagijzer nou al 8mm dik is moet je dus sws 8mm ruimte hebben, vervolgens geef je een tik en schuift de plank nog paar mm op. Vast aan de vorige plank. Zeg 4mm? Dan zit ik al op 12mm van een plintdikte. Dan is een 15mm plint ook allemaal maar net net om de boel te bedekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Klaas25 op 31-08-2021 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:13

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Gewoon plinten op de vloer plaatsen, niet liggen kloten met plak plinten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9zVpvyUPfj8duzpaBixNwI5eKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G82ppaZs2JbafCiDIu0QeB6h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGpnDaXOY3j-BLcY4ypDEyKOUQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yz1xOozZ6zqj3v1dxH2fphQI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Jellabie op 31-08-2021 19:43 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
Klaas25 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:30:
Maar als mijn aanslagijzer nou al 8mm dik is moet je dus sws 8mm ruimte hebben, vervolgens geef je een tik en schuift de plank nog paar mm op. Vast aan de vorige plank. Zeg 4mm? Dan zit ik al op 12mm van een plintdikte. Dan is een 15mm plint ook allemaal maar net net om de boel te bedekken.
Aanslagijzer is zo dik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:30

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

@Jellabie Dat werkt dus prima, mits je geen opdekdeuren hebt want die hebben meestal geen koplat, neut of architraaf waar je die plint tegen weg kan laten vallen..

Overigens zou ik me (zoals meerdere voor me) niet druk maken om afstanden tot de muur en het doorleggen naar verschillende kamers.

Ik heb hier alles over de volle lengte (12,5 meter) doorgelegd en dat ligt nog net zo strak als 7 jaar geleden toen het er in kwam. V.w.b. de afstand tot de muur meet ik altijd een beetje met een natte vinger... een centimeter vind ik te veel (tenzij er meerdere kabels achter de plint moeten komen, dan is dat wel makkelijk), geen speling is volgens de handleiding te weinig, dus daar tussenin is prima. Laminaat is geperst hout dus werken doet het toch nagenoeg niet.

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anitaatje12
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-05-2022
Wij zijn zo’n 2,5 jaar geleden verhuisd naar een nieuwe woning. Dit was een grote stap, maar ook erg leerzaam. Zo hebben wij erg veel zelf geklust en daarvoor uiteraard goed onderzoek gedaan haha.

In de woning zaten hele oude vloeren en pasten totaal niet bij de style die wij met de woning in gedachte hadden. Daarom hebben wij eerst de vloer laten verwijderen, want op dat moment waren wij nog met vakantie.

Toen wij terugkwamen van onze vakantie konden we zelf beginnen met het leggen van de nieuwe vloer. De plinten die wij hiervoor hebben gebruikt waren 18mm. Na contact gehad te hebben met verschillende vloerenleggers kwamen wij tot de conclusie dat dit voor onze situatie het beste werkte. Wij hebben dan wel weer een tussenruimte van 8-10 mm aangehouden.

Inmiddels zit de vloer er bijna 2,5 jaar in en ziet hij er nog zo goed als nieuw uit. Nooit problemen mee gehad en het oogt ook nog eens goed.

Ik hoop dat je wat met mijn ervaring kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
"hoge" plinten zitten er inmiddels op op 1 langskant in de slaapkamer na. Namelijk die achter het bed. Volgende week komt het bed dus dan moet ik de beslissing uit het volgende hebben genomen. En ik twijfel steeds hiertussen.

Optie 1: Plint plaatsen ook achter het bed langs. Met feit dat er een naad komt tussen de muur en het hoofdbord van bed. Omdat je het bed tegen de plint aanzet en niet direct tegen de muur.

Optie 2: De plint weglaten, bed strak tegen de muur en dan plinten als laatst links en rechts van het bed.
En als je het bed dan eens weghaalt of over 10 jaar vervangt heb je onafgewerkte vloerplint..

Kijk achter de kledingkast langs kan ik begrijpen dat je ze hier weglaat. Kast staat inmiddels strak in hoek tegen muur. Maar het bed is toch geen onderdeel van de kamer? Dit is een meubel.

Ik kon via google nou niet echt achter komen wat meest gebruikelijk is. Ik zelf zeg plint achterlangs bed. Het hoort bij de kamer. Mja die naad.. Vuil en stof gevoelig.

[ Voor 9% gewijzigd door Klaas25 op 10-11-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55
Jij moet er wonen. Wat is het probleem om een stuk plint te kopen/zagen die je vervolgens bewaart ipv monteert.

Een dat is bij een specifiek plintsysteem. Bij een standaard houten plint kun je ook tzt hetzelfde nog wel kopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Rukapul op 10-11-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudvandeBeeten
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Klaas25 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:56:
"hoge" plinten zitten er inmiddels op op 1 langskant in de slaapkamer na. Namelijk die achter het bed. Volgende week komt het bed dus dan moet ik de beslissing uit het volgende hebben genomen. En ik twijfel steeds hiertussen.

Optie 1: Plint plaatsen ook achter het bed langs. Met feit dat er een naad komt tussen de muur en het hoofdbord van bed. Omdat je het bed tegen de plint aanzet en niet direct tegen de muur.

Optie 2: De plint weglaten, bed strak tegen de muur en dan plinten als laatst links en rechts van het bed.
En als je het bed dan eens weghaalt of over 10 jaar vervangt heb je onafgewerkte vloerplint..

Kijk achter de kledingkast langs kan ik begrijpen dat je ze hier weglaat. Kast staat inmiddels strak in hoek tegen muur. Maar het bed is toch geen onderdeel van de kamer? Dit is een meubel.

Ik kon via google nou niet echt achter komen wat meest gebruikelijk is. Ik zelf zeg plint achterlangs bed. Het hoort bij de kamer. Mja die naad.. Vuil en stof gevoelig.
Kan me ook voorstellen bij een kast en bed dat er in het ontwerp is nagedacht dat mensen een plint hebben. Ikea kasten hebben op de hoogte van de plint een uitsparing. Even checken hoe het met je bed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:54
Klaas25 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:56:
Optie 1: Plint plaatsen ook achter het bed langs.
Optie 2: De plint weglaten, bed strak tegen de muur en dan plinten als laatst links en rechts van het bed..
Optie 3: Plint plaatsen achter het bed langs. Vervolgens een raamwerk maken dat net zo dik is als de plint en net zo groot als de achterwand van het bed (min de plint). Het raamwerk maak je in dezeflde kleur als het bed. Vervolgens zet je het op de plint, (eventueel licht bevestigd aan de muur),bed ertegenaan schuiven. Geen naad, wel een plint. En ook nog verplaatsbaar mocht je ooit het bed ergens anders willen plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04 20:01
Als je een bed strak tegen de muur zet, gaat dat dan niet bonken bij *ahem* nachtelijke bewegingen? :o
Pagina: 1