Hallo allemaal,
Sinds kort game ik op een 1440P monitor met 144HZ, vraagt uiteraard iets meer van mijn systeem.
Vanwege te hoge prijzen voor de GPU heb ik hem nog niet geupgrade. Nu had ik via 2 sites mijn bottleneck berekend, en nu blijkt dat eigenlijk mijn CPU de bottleneck is. (Jammer dat ik voor de 1150 socket ben gegaan, upgraden betekend nu: nieuwe moederbord, RAM en CPU.) En dan later nog een keer de GPU want dan is hij weer de bottleneck.
Klopt het dat mijn CPU de bottleneck is? Anders misschien een compleet nieuwe pc kopen.....
Ik zoek een?
Pc upgrade voor mijn huidig systeem
Wat is je budget?
Eigenlijk niet meer dan €800,- maar aangezien de GPU prijzen te gek zijn, wil ik misschien wat afwijken of wachten
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefste kwa GPU NVidia, CPU maakt niet uit.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige setup:
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz 41 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
32.0GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. MAXIMUS VII RANGER (SOCKET 1150) 27 °C
Graphics
LG ULTRAGEAR (2560x1440@144Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 980 Ti (NVIDIA)
Alvast bedankt
Sinds kort game ik op een 1440P monitor met 144HZ, vraagt uiteraard iets meer van mijn systeem.
Vanwege te hoge prijzen voor de GPU heb ik hem nog niet geupgrade. Nu had ik via 2 sites mijn bottleneck berekend, en nu blijkt dat eigenlijk mijn CPU de bottleneck is. (Jammer dat ik voor de 1150 socket ben gegaan, upgraden betekend nu: nieuwe moederbord, RAM en CPU.) En dan later nog een keer de GPU want dan is hij weer de bottleneck.
Klopt het dat mijn CPU de bottleneck is? Anders misschien een compleet nieuwe pc kopen.....
Ik zoek een?
Pc upgrade voor mijn huidig systeem
Wat is je budget?
Eigenlijk niet meer dan €800,- maar aangezien de GPU prijzen te gek zijn, wil ik misschien wat afwijken of wachten
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefste kwa GPU NVidia, CPU maakt niet uit.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige setup:
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz 41 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
32.0GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. MAXIMUS VII RANGER (SOCKET 1150) 27 °C
Graphics
LG ULTRAGEAR (2560x1440@144Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 980 Ti (NVIDIA)
Alvast bedankt