Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secondpwn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:43
Ik zoek een?
Smartphone van max 400 euro met een relatief goede batterij, camera en performance. Ik heb momenteel een Xiaomi Pocophone F1 en ben daar altijd erg tevreden over geweest. Ik hoor veel over MIUI maar voor mij werkt de combi van een custom ROM van xiaomi.eu + nova launcher erg goed.

Na 3,5 jaar is de telefoon nu wel trager aan het worden, maar het was altijd een enorm snel ding met een goede batterij. De batterij is nu echt af en ook zijn de foto's wel wat ondermaats tov de nieuwe telefoons. Hierom besloten om een nieuwe telefoon te nemen.

Wat is je budget?
Max 400 euro (of heel licht erboven) ivm budget vanuit werk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil minstens nog 3 jaar door met een nieuwe telefoon, maar als het kan uiteraard nog wel iets langer.

Wat heb je zelf al gevonden?
- OnePlus Nord 2 5G
  • Pro: Supersnel laden (handig voor on the go)
  • Pro: Goede performance volgens benchmarks
  • Con: Updatebeleid?
  • Con: Camera niet top?
- Samsung A52 (5G)
  • Pro: Goede allrounder volgens de tests
  • Pro: Lange support voor de telefoon
  • Con: Geen hele snelle processor
- Xiaomi MI 11 Lite 5G
  • Pro: Goede hardware voor niet al te veel geld
  • Pro: Prima camera
  • Con: Weinig user reviews
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kan weinig echte ervaringen vinden over de Xiaomi, maar ik heb het gevoel dat deze telefoons in prijs/kwaliteit altijd enorm goed zijn.

De onvoorspelbaarheid in updates van OnePlus baart me wat zorgen. Ik hoor er vrij veel gemengde geluiden over ook hier op tweakers en dat schrikt me wat af. Ook de camera die het (softwarematig) niet altijd goed doet overtuigd me niet echt.

Ik heb ook een samsung S5 gehad en was destijds best tevreden. Wat me niet aanstaat is de laag die Samsung over z'n telefoons gooit. De bloatware en vrij zware laag + niet al te sterke processor vind ik niet ideaal.

Ik ben benieuwd wat mede tweakers vinden van deze telefoons, of dat ik misschien iets gemist heb nog!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:19
Heb je de Samsung A52S ook gezien, zelfde toestel als A52 maar met snellere processor er in...
De laag er overheen bij Samsung is enorm veranderd sinds je S5, en stukken afgevallen. Updatebeleid is op dit moment zelfs best in class met 3 versie upgrades en 4 jaar gegarandeerd beveiligingsupdates.

OP Nord2, heeft 3 jaar beveiligingsupdates, 2 versie upgrades. Software kan hit en mis zijn, maar voor de meeste mensen zijn er weinig problemen. Versie upgrades zijn traag doordat de software enorm geoptimaliseerd is, dat kost tijd en geeft mogelijk problemen. Bloatware blijft beperkt tot het Facebook framework er op.

Xiaomi, geeft veel hardware voor weinig.Software is wel redelijk gebloat, maar kun je met een Xiaomi.eu rom redelijk schoon oplossen. Beveiligingspdates zijn best lang, maar erg onregelmatig. Versieupgrades zijn minder, maar of je die nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 10:54
S20 FE 4G zit nu op zo'n 450 euro aanbieding bij mediamarkt inclusief google nest speaker
de S20 FE 5G zit nu op 499 aanbieding bij mediamarkt inclusief google nest speaker

Beiden boven je budget maar wellicht zeker de moeite waard.

A52S zeker een goede kanshebber en doet eigenlijk alles "gewoon" goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02 10:59
Ik twijfel over precies hetzelfde, heb alleen de Oneplus niet overwogen.

Ik heb de Samsung A52 4g (128 Gb) al in huis, gekregen bij afsluiting nieuwe abo. Mijn vrouw wilde liever de Redmi Note 10 en die is daar heel blij mee.
Ik heb zelf nu de Redmi Note 7 en die bevalt nog steeds uitstekend behalve de updates, die zijn traag.

Overweeg zelf de Samsung A52 te gaan gebruiken of te verkopen en zelf de Mi 11 Lite te kopen. Dat is echt een mooie telefoon volgens mij, ik maak me alleen zorgen om het update beleid van Xiaomi, ze zijn echt traag met updates en security patches.
Ik heb beetje gespeeld met de A52 maar vind hem zo saai, de vorm is saai, de thema's zijn saai en de animaties zijn saai. Daarom weet ik het nog niet.

Overigens, 2 weken geleden was op de Xiaomi NL site de 11 Lite te koop voor €249 (dat was wel een mooi deal voor de 128 Gb), hij kost nu helaas weer €299.
Ben benieuwd wat je kiest, ik heb zelf bij Xiaomi goede ervaringen en die telefoons hebben gewoon de wouw ervaring als je hem krijgt, dat heb ik met Samsung een stuk minder. Was opvallend hoe veel mooier wij de Note 10 (die ik overigens niet overweeg voor mezelf) vonden dan de A52

Zie nu dat je de 5g 11 lite overweegt, die was niet in de aanbieding, dat was de 4g...

[ Voor 3% gewijzigd door patrickvdhart op 31-08-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 23:20
Toevallig kom ik op deze topic uit omdat ik ook zit te twijfelen, onder andere tussen de telefoons welke je hierboven voorstelt.
Ik ga morgen even naar de stad om wat telefoons in mijn handen te houden om op die manier een keuze te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
Naast de bovenste 3 twijfel ik over de : Xiaomi Mi 10T (6GB) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 15-05 10:54
S21FE zou er ook binnenkort moeten aankomen, wellicht dat de S20FE 5G dan nog wat in prijs daal richting jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
genesisfm schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:45:
Naast de bovenste 3 twijfel ik over de : Xiaomi Mi 10T (6GB) Zwart
Deze heb ik onlangs gekocht voor mn ma. Beest van een toestel, was erg onder de indruk, snel, goede afwerking, mooi 144hz scherm

• secondpwn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:43
Thanks voor het meedenken!

De telefoons die ik als eerste genoemd heb blijven toch wel hangen, maar moet zeggen dat ik in mijn zoektocht door de bomen het bos niet meer kan zien...

Zelf de laatste dagen ook nog gekeken naar de MI 10 Pro op de website van xiaomi, was maar 449 voor echt een beest van een telefoon. Helaas niet meer leverbaar :(

De MI 10T Pro komt ook steeds vaker voorbij. De 128GB versie is nu +-400 euro. Probleem daar vind ik persoonlijk wel de grootte en het gewicht. Echt een joekel van een telefoon.

Overigens check ik ze allemaal nog even op oa DXOMARK voor scores. Die doen best uitgebreide tests op voornamelijk camera. Daarin komen bovenstaande 2 telefoons ook echt heel goed uit de test. De S20FE, Nord 2 en MI 11 Lite liggen vrij dicht bij elkaar. De A52 scoort best wel wat lager. Misschien kan dit jullie nog helpen in de zoektocht.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:19
@secondpwn Slechte nieuws, er zijn tekorten, dus als je iets ziet wat je bevalt heb je inderdaad kans dat het uitverkocht is. En formaat, is ook een kwestie van wennen en het juiste hoesje er omheen. Een Spigen Liquid case is een stuk compacter dan een Spigen Though Armor case, maar voldoet wel aan dezelfde Mil-Spec valbescherming voorwaarden bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genesisfm
BigF25 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:53:
[...]

Deze heb ik onlangs gekocht voor mn ma. Beest van een toestel, was erg onder de indruk, snel, goede afwerking, mooi 144hz scherm
Deze is het inderdaad geworden, het is even wennen maar doet wat ik ervan verwacht!
Als ik een minpuntje op mag noemen is dat het toestel best wel dik is (groot vind ik niet echt een probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
Dank voor terug koppeling. Veel plezier, ben benieuwd hoe zo een grote telefoon bevalt. Speel ook met gedachte van Poco f3 maar die is ook groot

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Wellicht te laat voor je, maar voor de Xiaomi Mi 11 Lite - 128 GB 5G is er een cashback actie als je bij de goede winkels koopt. Scheelt toch weer € 100!

Zie:
https://xiaomi.myactions.eu/actions/60

En volgens deze thread op Pepper kun je deze telefoon voor net € 232 kopen, een koopje!
https://nl.pepper.com/aan...84?page=3#thread-comments

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
Heb zelf de mi 11 lite 5g gekocht met 100€ Cash Back dus voor 268€. Goede prijs en heb de telefoon binnen, hij is prachtig!
Zet de A52 te koop, de mi is gewoon mooier

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-05 19:03
Vrouwlief heeft de A52(4G), ik heb de Nord2.
Ik vind de N2 (iets) beter op alle vlakken.
Enige voordelen die de Samsung heeft is:
Een ip certificatie (1+ zegt dat hij ook waterdicht is maar geen officiële ip certificatie heeft aangevraagd ivm€€)
Een sd-card slot
Een jaar langer Android update.
Maar ben je echte Samsung man en hou je niet van veranderingen.... dan is de A52 echt geen slechte keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
@secondpwn Ik weet niet of je al een telefoon gekocht hebt, maar de Mi 11 Lite 5G kost nu 329 euro bij de MM en dan is er ook nog een cashback van 100 euro van Xiaomi, totaal 229 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
patrickvdhart schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:26:
Heb zelf de mi 11 lite 5g gekocht met 100€ Cash Back dus voor 268€. Goede prijs en heb de telefoon binnen, hij is prachtig!
Zet de A52 te koop, de mi is gewoon mooier
Hoe is de camera?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• patrickvdhart
Heb ik nog niet heel uitgebreid gebruikt maar de daglicht foto's die ik heb gemaakt daar ben ik tevreden over, dat zijn gewoon goede foto's.
Loop tegen een onverwacht nadeel aan. Zonder beschermhoes is hij eigenlijk te dun om lekker vast te houden vind ik, met bijgeleverd hoesje is hij wel goed vast te houden. Maar de bijgeleverde hoes is te dik, hij steekt aan de voorkant uit tov glas, zelfs met screen protector. Dat is vooral vervelend als je gestures gebruikt zoals ik, je kan dan niet lekker swipen vanaf kant
Pagina: 1