Toon posts:

Windows bug ontdekt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me dus af of er meerdere mensen hier last van hebben.
De bug is als volgt, je installeert switch hitter dit test op key chatter.
De rechter alt key gaat 2x up ipv 1x up bij 1 toets aanslag, ongeacht systeem of toetsenbord.
Dit gebeurt alleen op weergave taal Nederlands als regio op Nederlands staat.

Via virtual machine als ik hem op Engels (Verenigde Staten) zet gaat de alt key maar 1x omhoog
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jMeXRZ3.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YKS3PPx.png

De screenshots zijn van windows 11 maar de bug komt ook voor in windows 10 huidige release

Je zou denken fout in switch hitter zit, maar als ik photo modus open met rechter alt key in doom eternal, dan gaat ie automatisch dicht, tenzij ik als een gek op de rechter alt key loop te spammen.

Hier filmpje waar ik het her produceer in virtual machine met windows 11, toen ik telkens de bug ontdekte ook in virtual machine ben ik gaan kijken na de taal instellingen vervolgens achtergekomen dat er iets raars mee gebeurt.
De toetsenbord layout blijft ongewijzigd wat dus raar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:41
Je weet ook dat dit geen bug is?
De rechter ALT is ook beter bekend als Alt Gr
Wikipedia: AltGr key

In de US zijn het gewoon 2 x een alt maar in andere landen is alt gr echt een key met een andere functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij hoort niet 2x up te gaan, ben nu achter dat hij dat niet doet op VS standaard maar wel op VS internationaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:53:
Hij hoort niet 2x up te gaan, ben nu achter dat hij dat niet doet op VS standaard maar wel op VS internationaal
Om precies te zijn waarschijnlijk VS International with Dead keys en dat is conform de specificatie van die toetsenbord indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
synoniem schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:56:
[...]

Om precies te zijn waarschijnlijk VS International with Dead keys en dat is conform de specificatie van die toetsenbord indeling.
Zo als ik al zei met VS standaard is er geen chatter internationaal is letterlijk standaard keyboard layout als je Nederlands selecteert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:41
Ja en als je de wiki pagina leest dan klopt dat alt gr functioneert als een multi key aanslag in landen waar je dead keys gebruikt.

Het is dus geen bug en precies wat @synoniem noemt. Ik wou met de wiki duidelijk maken dat die (in dit geval) als alt+ctrl functioneert dus nogal logisch dat ie 2x een release doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:57:
[...]

Zo als ik al zei met VS standaard is er geen chatter internationaal is letterlijk standaard keyboard layout als je Nederlands selecteert
Afhankelijk van je besturingssysteem en toetsenbord, heb je US Standard, US International with Dead keys, US International with Compose key en jawel een Nederlandse toetsenbord indeling. (Totaal onbruikbaar als je US International gewend bent maar hij bestaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met internationaal werkt de € symbool wel bv ctrl+alt+5 maar niet op standaard maar rechter alt key registreert dubbel up dan zou verwachten dat internationaal als standaard ingesteld wordt dat het in orde is, maar dat is niet het geval.
Ik blijf er ook bij dat het een bug is want kan niet eens photo modus openen
YouTube: DOOM Eternal 2021 08 30 15 37

De functie maakt mij betreft niet uit als rechter alt key hoort niet bij 1 toets aanslag 1x down en 2x up te registreren 1 toets aanslag is 1 toetsaanslag klaar het is een bug en dat hoort niet, wat een wiki mij verteld is niet van toepassing, er zijn games zo als doom eternal waar photo modus niet gebind kan worden aan andere key dan rechter alt key, en die sluit automatisch

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2021 18:14 ]

Pagina: 1