WIfi loginpage niet toegankelijk via Ubuntu, wel via Android

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12 15:43

mayhem

Topicstarter
Ik ben op dit moment op een camping in Frankrijk, en voor de publieke wifi moet je inloggen (en een tegoed kopen). Na verbinding met wifi geeft Firefox een melding dat ik naar de wifi login page moet gaan. Als ik op de knop klik, krijg ik een connection refused. Ook als ik deze pagina met wget probeer op te halen. Heb het ook met Chrome geprobeerd, maar helaas, zelfde resultaat.

Het gekke is dat ik de pagina wel met m'n Android telefoon kan openen, zelfde SSID.

Nu gebruik ik wifi tethering via m'n telefoon (gelukkig unlimited data), maar zou toch graag de lokale wifi gebruiken.

Heeft iemand een idee, waar ik moet zoeken?

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Al met de dev tools gekeken wat mogelijk de reden voor de 'refused' kan zijn? Misschien wordt je user agent wel gewoon geblokkeerd omdat je Linux draait.

Kan je met de laptop wel het internet op, als je eerst met je telefoon wifi verbinding maakt, door de portal gaat en dan via USB tethering de verbinding deelt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12 15:43

mayhem

Topicstarter
Via devtools krijg ik geen extra info behalve dat de connection failed.
Met een user-agent switcher geprobeerd te verbinden, maar ook dat werkt niet.
Een ping werkt wel, dus er is verbinding met de login server, alleen de browser (en wget/curl) mag er niet komen...

Die optie die je aangeeft heb ik nog niet geprobeerd omdat ik dan meteen een wifi-tegoed moet kopen, en dan het risico loop dat die alleen voor m'n telefoon geldig is 8)7