functie =sommen.als gebruiken in kasboek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDVreugdenhil
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-09-2024
Hallo,

ik wil een kasboek maken, waarin ik op 12 tabbladen (januari t/m december, per maand dus) een overzicht wil maken van mijn maandelijkse uitgaven.

In een 13e tabblad, wil ik met de functie =sommen.als per maand de totalen weergeven van wat ik betaald heb bij de Albert Heijn, de bakker, etc.

Ik heb een tijd geleden hierover wel iets gevonden op internet, maar die informatie ben ik (helaas) kwijt geraakt.

kan iemand mij helpen om de =sommen.als functie correct te gebruiken?

Alvast dank!

Daan Vreugdenhil

P.s.: Ik wilde een voorbeeld bestandje toevoegen, maar dat lukte me helaas niet. Ook wist ik niet precies welk forum ik moest kiezen, dus heb maar een algemene forum gepakt (voel je vrij om, indien mogelijk) dit te verplaatsen naar het juiste forum :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Geen idee waarom dit in VAO staat, maar daar hoort het zeker niet.
Kickje naar CSL

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 30-08-2021 13:43 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-07 19:29
https://support.microsoft...a7-455d-9406-611cebce642b Linkje naar de microsoft pagina over sommen.als

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:19

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Begin eens met het typen van =SOMMEN.ALS( en kijk wat Excel je aangeeft wat je moet invullen (hint; bereik, criteria)

Tevens is 12 sheets voor data per maand niet heel handig, omdat je nu dus met extra formules een overzicht moet maken.

Beter is al je data in één tabel met een kolom voor de maand.

Dan kun je met een simpele draaitabel een overzicht creëren.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:16

Tazzios

..

Kasboek maken:
  1. Exporteer je bankdata naar 1 tabel (gebruik daarbij de 'opmaak als tabel' functie!)
  2. Voeg een extra kolom toe 'categorie'.
  3. Klik de tabel aan en klik op 'invoegen> draaitabel'
  4. categories op rijen en datum op kolomen, bedrag op waarde
Kasboek gebruiken:
  1. maak een export van je bank en plak deze onder de tabel erbij.
  2. Voer bij elke transactie een categorie in (boodschappen, hypotheek o.i.d. wat je wil.)
  3. ververs draaitabel
Zelf een paar sommen.als maken op basis van de omschrijving op je bank export is nou niet heel betrouwbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Tazzios op 30-08-2021 14:22 . Reden: iets uitgebreid ]