Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheesePizza
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-09 17:43
Beste tweakers,

Ik ben sinds vandaag opzoek naar de AORUS FO48U (dit is de OLED variant van de FU43U).
Ik heb deze monitor echter alleen op de Newegg site kunnen vinden en deze site verstuurd niet naar Nederland. bij zowel Amazon als de gebruikelijke online shops kan in de FO versie van deze monitor niet vinden. Hebben jullie misschien enig idee waar ik deze monitor kan vinden?

alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:30
Ik kom net dit topic tegen omdat ik op dat typenummer aan het googlen ben. :P Hij lijkt inderdaad (nog?) niet in EU te koop te zijn. Ook weinig reviews te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrakSTe
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 31-07 15:43
Hi CheesePizza,

Heb dezelfde uitdaging op dit moment. Alleen Newegg inderdaad, en voor de rest nog een minimaal aanbod.
Ik heb Gigabyte gemaild voor een release datum. Daar nog niets van vernomen.

Als er bij wat bekend is deel ik het met je.

Mvgr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
Ik overweeg sterk om gewoon maar de LG c1 48" te nemen, aangezien die onder de €1000 is gekropen en belangrijker: ook echt te koop is in Nederland.

Ben alleen bang dat ik me ga storen aan het feit dat het een TV is en dus bepaalde handige dingen mist. Maar of dat nou een €400-500 premium waard is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheesePizza
ViperNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:21:
Ik overweeg sterk om gewoon maar de LG c1 48" te nemen, aangezien die onder de €1000 is gekropen en belangrijker: ook echt te koop is in Nederland.

Ben alleen bang dat ik me ga storen aan het feit dat het een TV is en dus bepaalde handige dingen mist. Maar of dat nou een €400-500 premium waard is..?
Ik vind het toch wel fijn om de extra zekerheid met betrekking tot de garantie te hebben. Verder heeft de LG c1 48 een enorme kont, voor een monitor vind ik dat toch niet handig ik heb hem namelijk het liefst zo ver mogelijk naar achter op mijn bureau. Daarbij zal de Aorus waarschijnlijk een stuk sneller aan en uit gaan aangezien je al die smart meuk niet hebt.

De Aorus FU43u is al wel in NL te koop maar dit is geen OLED. Ik wil heel graag een OLED monitor zodat ik tijdens het gamen voorlopig de scherm Grote aan kan passen naar 1440p widescreen zonder gloeiende balken. Ik heb momenteel een 1080TI en ben bank dat ik daarmee nog niet echt kan gamen op 4k.

PS zowel Alternate als Megekko geven aan geen idee te hebben of ze deze monitor op voorraad gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
Die voet heb ik ook gezien ja, maar ik ga waarschijnlijk sws een vesa mount kopen. Die kleine pootjes aan de rand van je bureau is ook wel een dingetje denk ik..

De enige overeenkomst met de FU43U is dattie UHD is volgens mij. Wat het gamen betreft ben ik ook van plan in een widescreen formaat te gamen mocht de performance in 4k ruk zijn, ook al heb ik een 6900XT.
Maar houd wel rekening met oneven slijtage. De leds boven en onder zullen namelijk minder snel slijten en dan krijg je alsnog een soort van burnin, maar dan omgekeerd zeg maar. Ik denk dat ik dan een donkere bewegende bureaublad instel en windowed game. Als dat ten minste niet afleid. En anders gewoon leven met oneven slijtage. Het blijft een verbruiksvoorwerp dat niet eeuwig zal blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMN1665
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-08 21:58
Wat is het verschil tussen deze monitor en de eerder genoemde C1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
Aantal verschillen die ik zo kan noemen zijn vormgeving (oa. de voet), displayport 1.4, geen smartfuncties maar juist wel handige OSD dingetjes zoals crosshair, een soundbar, een KVM en vast nog andere dingen. Dit is gewoon veel meer een monitor. Zoek op youtube naar FO48U voor wat ervaringen/reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheesePizza
@ViperNL @StrakSTe wat ik vandaag op coolblue.nl tegen kwam https://www.coolblue.nl/p...gigabyte-aorus-fo48u.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrakSTe
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 31-07 15:43
@CheesePizza Mijn dank is groot. Ik ga eens rond kijken waar deze nog meer aangeboden word. Ik meld mij zodra ik ook wat te delen heb.

• NMN1665
Tot nu toe heb ik enkel deze prijs gezien. Moet ik er wel bijzeggen dat dit zoektochtjes tussen vergadering en werk door.

De C1 staat voor minder als 1k in de prijslijst.

• ViperNL
Ik ben voor de c1 gegaan en 999.- betaald. Super blij mee en ik zou zeker geen 530,- extra betalen voor de Aorus.

Enige wat ik mis zijn wat USB poorten en volgens mij gaat de Aorus automatisch uit als je je pc afsluit? Maar dat zijn geen onoverkoombare dingen.

Je gaat er sowieso blij mee zijn, welke je ook neemt. Heerlijk om zoveel werkruimte te hebben! Ik raad PowerToys aan om makkelijk je vensters in virtuele schermen te snappen zoals hier uitgelegd: YouTube: How I Use a 4K TV as a Monitor for Productivity

PS. Hier is nog een link naar een prijsvergelijker voor duitse webshops, mocht hij daar eerder te koop zijn: https://www.heise.de/prei...aorus-fo48u-a2582605.html

• NMN1665
Ja die meerprijs is ook wel een forse voor wat ik zo kan zien, vrij weinig is. Ik moet mijn monitor nu ook handmatig uitdrukken. En ik ga mijn nieuwe desk voorzien van ingebouwde usb connecties dus dat mis ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
Eerste EU winkel met een datum gevonden volgens mij. "Verwacht 5 okt". Ik weet niet of het een sciptje is dat steeds een week in de toekomst aangeeft, maar misschien eentje om in de gaten te houden..: https://www.alza.de/48-gigabyte-aorus-fo48u-d6698070.htm

Edit:

Hier ook binnen 4-6 dagen: https://www.proshop.de/Mo...-FreeSync-Premium/2979653

Edit 2:

Ook Deense shops gevonden met 1 okt als leverdatum. Ik denk dat hij er nu echt aan komt. Wel ontzettend duur overal. Ik ben nog steeds blij dat ik voor de c1 gegaan ben!

[ Voor 42% gewijzigd door ViperNL op 28-09-2021 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViperNL
Hier te koop: https://www.alternate.de/...itor/html/product/1782549

Boeit iemand dit nog of hebben jullie ook allemaal een c1 gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoBlitz
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ViperNL schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:18:
...Boeit iemand dit nog of hebben jullie ook allemaal een c1 gehaald?
Jazeker. Keep it up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViperNL
Jazeker. Keep it up.
Thanks! Hij is ondertussen gewoon te bestellen bij Coolblue. De prijzen in Europa lijken voorlopig rond de 1500 te zitten. Ik verwacht eigenlijk dat dat nog wel omlaag gaat zodra er meer voorraad komt.

Dit is overigens wel interessant: Linus over zijn ervaring met OLED na een paar maanden YouTube: Being an Early Adopter SUCKS. Daar heeft hij en een collega reviewer al wat retention/burn-in (die hij verhelpt met pixel saver). Zijn conclusie tot nu toe is OLED is fantastisch, maar vereist echt wel TLC en waarschijnlijk zal je monitor niet zo lang mee gaan als traditionele LCD.

Het verraste me een beetje hoe snel dat blijkbaar gaat, en met die kortere levensduur ben ik blij dat ik voor de flink goedkopere C1 gegaan ben. Die 500 kan ik mooi voor z'n vervanger uitgeven. Aan de andere kant hebben deze gasten waarschijnlijk continu spierwitte Word- en Googledocs open..

Daarnaast is de beeldkwaliteit inderdaad fantastisch vergeleken met LCD en heb ik totaal geen spijt van zowel het OLED paneel als de grootte.
Pagina: 1