Camerawerk Starlink-video

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
reviews: Aan de slag met Starlink - Hoe goed werkt Elon Musks satellietinternet?

@WoutF

Allereerst: Tof item, heel interessant.

Maar waar ik op de een of andere manier ontzettend op afknap zijn de zijshots waar je jou 'naar de camera' ziet praten.

Voorbeeld: 6:58, 8:14.

Ik snap de wens tot afwisseling van shots, maar die zijshots zijn heel erg 'uncanny' op de een of andere manier en ben daardoor 'uit' het filmpje.

(Andere mensen zullen vast andere meningen hebben, maar ik kon er zo slecht tegen dat ik het graag even deelde. Naast dat op de inhoud echt een goed item is)

[ed.] En om niet te negatief te zijn: ontzettend goed gebruik van droneshots.

[ Voor 5% gewijzigd door Keypunchie op 30-08-2021 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LukevanDrie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:19

LukevanDrie

Teamlead Mediateam
Bedankt voor je feedback Keypunchie, het is altijd goed om dit soort kritiek te ontvangen, daar kunnen we iets mee.

Ik begrijp ook je kritiek op het b-cam shot in de reportage, zo'n shot moet werken en dat doet hij nu niet overal. In dit geval is het zowel een stijl als technische keuze, omdat het ons een extra mogelijkheid geeft om ongezien in de inhoud te knippen en een "escape" shot te hebben.

Gelukkig kon je de droneshots wel waarderen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:31
Ik sluit mij eigenlijk wel aan bij @Keypunchie. mijn vraag is eigenlijk wat is het doel van een dergelijke shot om het te laten werken? Ik zie het namelijk ook erg vaak bij youtube filmpjes en ik vraag mij altijd af waarom een dergelijk shot erbij zit. Het trekt je meestal uit het filmpje omdat je ineens naar iemand zit te kijken die wat anders doet dan waar jij toeschouwer van bent. ( weet niet of ik het zo goed verwoord)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Webgnome Bshot is iets wat in de hele mainstream media gebruikt wordt.

Je krijg je de kans om wat te knippen zonder dat het heel zichtbaar is dat er geknipt is, een andere positie hoofd bijvoorbeeld.(het in een andere volgorde te zetten waardoor een warrig verhaal opeens geordend is. Ook kan je saaie stukjes eruit knippen of als je moet kiezen om toch iets minder diepgaand ergens eropin te gaan.)

Een ongemonteerd interview van een paar minuten is al super saai als er geen b shot in zit. Met Bshot ga je ook interviews met normale mensen leuk vinden.

Ga eens het Journaal kijken en ga eens strepen als iemand praat maar je ander beeld materiaal ziet.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:31
Ander beeldmateriaal zien is toch wel wat anders dan een shot , waar ik op doel, waar je naar iemand zit te kijken die expres niet in de camera zit te kijken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sorry ik had B-shot en B-roll in mijn hoofd verwisseld.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2021 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik snap wat TS bedoeld, maar laat ik dan ook even zeggen dat ik de kwaliteit van het item hoog vind. Het is wat mij betreft echt mooi gemaakt. Zowel qua beeld en montage als qua presentatie :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hey @P_de_B, als de bewuste topic starter: helemaal mee eens met wat je daar zegt.

Misschien dat juist daarom die specifieke shots er zo uitspringen. Het contrast met de rest van het item voelt zo groot.
Pagina: 1