Internet delen ICS probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al in de FAQ gekeken en precies alle stappen opgevolgd, maar ut schijnt geen zin te hebben, vandaar dit topic..
Ik heb een netwerk waar alle drie de computer moeten internetten. Er loopt een kabel van het kabelmodem naar de NIC#1 van mijn computer, er loopt ook een kabel van NIC#2 van mijn computer (WinME) naar de hub waar 2 andere computers (WinME, Win98SE) ook op aangesloten zijn.
Ik heb internet gewoon volgens de FAQ gedeeld. Op mijn computer kan ik gewoon internetten, de andere twee computers kunnen dit niet.
Alle computers kunnen met elkaar communiceren (PINGen en bestanden kopieren etc.) maar internetten lukt niet.
Ik krijg antwoord als ik het IP van NIC#1 van mijn computer ping vanuit de 2 computers die niet kunnen internetten, maar andere IPs op het internet kunnen ze niet pingen.
Als ik 'ping www.altavista.nl' op 1 van de 2 computers intype, dan wordt dit wel gezegd:

Pingen naar nl.altavista.com [209.73.180.17] met 32 byte gegevens:

Maar hij krijgt toch een timeout, door de computers wordt www.altavista.nl dus wel gezien als nl.altavista.com [209.73.180.17].
Heeft iemand enig idee hoe ik internet op die andere twee computers aan de gang krijg?

Verwijderd

Zal eerst eens TCP/IP op de twee machine verwijderen en opnieuw installeren.

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd, heeft geen zin :(

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:48

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

waar share je inet mee welk prog??

Tweakers Discord

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

NAT staat aan op de NIC naar de modem ?
Op de NIC naar het interne net mag NAT niet aan staan...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ik share het met ICS - standaard internet sharing rommel dat bij WinME zit.
NAT staat volgens mij niet aan, maar waar kun je dat zien in WinME?

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:48

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

die standaard shit werkt bij mij de halve tijd ook nie.
ik weet nie wanneer hij wel of nie werkt maar ik zou wingate of sygate ff proberen.

Tweakers Discord

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Als ik er een appart programma voor gebruik, moet ik het 'internet delen' protocol er dan afgooien??

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Aha, die NAT heb je nodig voor je clients om ze 'zichtbaar' te maken op het internet...

Stel; je hebt een 10.0.0.x netwerk, en je server heeft bijv. 121.248.15.54 als IP...

Nu stuurt IE op de client (10.0.0.2) een pakketje naar de server, alwaar de routersoftware het afzender-adres vervangt met die v/d server, de poort en echte afzender onthoudt en het pakketje het Inet op gooit... :)
Inet stuurt dan een pakketje terug naar 212.248.15.54 op de poort die de routersoftware onthouden heeft, en stuurt het pakketje vervolgens naar IE op de client PC (10.0.0.2)... :)

Bovenstaand verhaal noemt men NAT; oftewel: Network Adress Translation...

Als NAT dus niet aan staat, dan heeft de server geen idee wat hij er mee moet, en zal dat pakketje waarschijnlijk weggooien... :(

ICS ken ik niet, maar probeer winroute eens, da's installeren en draaien!... (netjes registreren via de bekende websites... ;) )

=====
Ik kan niet instaan voor de correctheid van bovenstaand verhaal, dus verbeter me waar nodig... ;)

PC-Specs

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 19 augustus 2001 17:11 schreef W-SurFeR het volgende:
Als ik er een appart programma voor gebruik, moet ik het 'internet delen' protocol er dan afgooien??
Ja...

Op http://www.winroute.com staat een mooi programmaatje, werkt dat niet (omdat je een COM21 hebt misschien), dan is http://www.sygate.com wel wat...

PC-Specs

Pagina: 1