Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WendyGreef
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08-2021
Hi!
Ik ben aan het oriënteren voor het plaatsen van zonnepanelen. Ik hoop dat jullie mij wat advies/tips kunnen geven.

Verbruik rond de 4000.
Ligging zuiden, maar door de dakkapellen (voor , ook erbij om meer panelen kwijt te kunnen en hoger opbrengst) en op dakkapel achter advies bij beiden voor optimizers per paneel.

1. 12 x Denim U - Mono 370 All Black, SolarEdge 4KW 1 fase omvormer, 12x SolarEdge Power-optimizers, Solarstell platdak systeem
2. 12 x Trina Solar 330, SolarEgde 3,5KW 1 fase omvormer, 12 SolarEdge Optimizers, Clickfit Evo & Van der Valk systeem

Prijs/garantie komt overeen met elkaar.
Kan iemand mij vertellen wat de beste kwaliteit is wat betreft zonnepanelen/systeem/omvormer?
En welk aanbod dan in dit geval 'beter' is? Of toch opzoek naar een ander systeem/panelen?

Bij nummer 1 is er dan blijkbaar qua opbrengst meer, wat dan natuurlijk ook aanspreekt, maar ik vraag mij af of dit qua panelen e.d. wel van goede kwaliteit is.
Ik kan helaas niet veel vinden over de Denim panelen.
Dank jullie wel!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:00

timovd

Voorsprong door techniek

Tips bij openen offerte topic zonnepanelen
Lees dit even door. Vooral foto's zijn erg handig om er bij te hebben.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:08
Zorg ook dat je weet welke typen optimizers aangeboden wordt in de offertes (En laat het ons weten). Dat is zeker bij complexe legplannen van belang.

[ Voor 8% gewijzigd door Ronald op 30-08-2021 10:51 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WendyGreef
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08-2021
@Ronald SolarEdge Power Optimizer P401-5R M4M RM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:23

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb je uberhaupt wel solaredge nodig?

Men biedt het graag aan ivm hoge marge voor de installateur.
En hij is dan ook voorzien van toekomstig werk als er weer een optimizer sneuvelt.

Dit zou inderdaad wel helpen:
Tips bij openen offerte topic zonnepanelen

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-08-2021 19:55 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-05 20:06
Denim is een Nederlands merk, welke wordt geproduceerd in China. Solar Clarity is een technische groothandel die enkele jaren geleden bedacht dat ze na eigen specificaties een een zonnepanelen lijn wilde uitbrengen op de Nederlandse markt.

De panelen zijn van een goede kwaliteit, voor gecertificeerde installateurs (meer een commerciële term in dit geval) geldt dat ze 25 jaar fabrieksgarantie af mogen geven bij de panelen, niet gecertificeerde installateurs mogen de panelen van Denim aanbieden met 15 jaar fabrieksgarantie.

• RobertV70
Ik vraag me wel even af waarom een installateur nog panelen aanbied (Trina 330) die bij de groothandel vrijwel nergens meer leverbaar zijn, het lijkt mij dan oude voorraad te zijn, Trina levert nu bij de groothandel waar ik bekend mee ben vanaf 385Wp en hoger.

• RobertV70
Wil je nog betere panelen voor een bijna gelijke prijs, ga dan eens shoppen voor de REC Twinpeak 4 360 all black.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSA.Solar
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09-2024
De 330's zijn inderdaad 'ouder' , althans.. ze maken gebruik van de 158mm cellen waardoor het formaat van de panelen rond de meter ligt qua breedte. Heeft zeker voordelen qua leggen. De 370WP Denim (en ieder ander merk) maakt gebruik van 166mm cellen die langzaam aan overigens alweer verdwijnen voor de 182mm cellen.

Lang verhaal kort. De Trina 330's zijn niet perse oud, ze maken gewoon gebruik van andere cellen. Ik weet dat er enkele tienduizenden op de Ever Given stonden die in het voorjaar al geleverd zouden worden wat echter maanden langer heeft geduurd. Vandaar dat ze nog in voorraad zijn bij sommige installateurs / bedrijven.

Persoonlijk vind ik de Trina Vertex (380-395wp) mooier, en die hebben ook een diepere kleur zwart dan de 330's dat hebben.

(de Vertex S maakt overigens gebruik van de weer grotere 210mm cellen, echter 40 cellen per paneel waardoor het formaat meevalt - grofweg 175x110cm). - De Vertex S gaat overigens niet samen met de P401 van SolarEdge (ISC probleem). Daarvoor hebben ze nu de S440 uitgebracht.)

Trina Vertex S 380WP
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hHu4HX_VP7SydWST-V5JB-hjds=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8pAXBsSohuaZUJ2llw2FnTL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9b8dDAF5F9q8-cAYsqD-rmYBZ_A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEscTaHnEcgGutVVf8Ho6vJS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JF7OChwMZuFBEDMW1NNM38jHULA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKhHgN47Yw55jjPH1lesTNZ9.jpg?f=fotoalbum_tile

Denim ken ik alleen van verhalen maar nog nooit in de handen gehad. Kwaliteit zal ongetwijfeld prima zijn maar het is niks anders dan een fabrikant die een DENIM sticker erop zet. Het verschil zit soms nog in een extra scan zoals dat ook bij AEG gebeurd t.o.v. de DMEGG variant, maar behalve dat, zijn ze onderhuids 99% gelijk. Veelal komen al die cellen bij dezelfde leverancier weg.

Om toch nog wat input te geven op de rest van je vragen., beide opties zijn niet echt te vergelijken. Als de DENIM past qua formaat, dan zou ik kijken naar andere alternatieve merken die wellicht goedkoper zijn, maar dezelfde maten hebben, zoals de REC die Robert b.v. noemt. Maar dit kan net zo goed een JA Solar, Trina, Canadian Solar of Longi zijn.

SolarEdge is niet rendabel als je geen last van schaduw hebt. Is er geen schaduw? dan zou ik serie omvormer kiezen, Growatt, GoodWe, SMA etc. Dat scheelt je gauw een paar honderd euro in vergelijking met SolarEdge.

[ Voor 12% gewijzigd door HSA.Solar op 04-09-2021 02:57 ]

Groothandel in zonnestroom systemen - hsa.solar

Pagina: 1