Probleem intel NUC geeft roze scherm op mijn TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toycor71
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-08 17:30
Ik heb een "Intel® NUC Kit NUC8i7HNK Elements", deze is met een HDMI-kabel op mijn tv aangesloten
Philips 46PLF9704.
Nu mijn probleem:
Het scherm wordt roze/blauw, na een tijdje gaat het weer normaal.
Ik heb al mijn stuurprogramma's bijgewerkt.
Maar door een screenshot te maken, heb ik gevonden dat de screenshot zijn de kleuren normaal zijn.
Dus het is mijn tv dat de kleuren soms veranderd.
Welke instellingen kan ik wijzigen om dit probleem op te lossen?
Ik hou echt van de NUC, hoopt een oplossing te vinden.

Alvast bedanktAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpGXGW3CyIwWJ2CiL-hyPNYwyXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Wx9xib5JkF4UELgKiU5PSDK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uq-FpyWBahPYyGvFPNhZcxd5t7k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XKQvumfBOW6hbU7zo58TtZm9.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:09
Kijk eens of je in de instellingen van de gpu kunt instellen om rgb via hdmi af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 16:48

Flabergasted

Prepare to die !

- Laatste Bios update van de Nuc installeren
- Laatste Firmware van de TV installeren
- Ander HDMI Kabel proberen
- Ander HDMI Poort op TV of Nuc gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Dit heb ik ook regelmatig gehad tussen mijn desktop en TV.

Ging een tijdje goed, dan ineens beeld op zwart en daarna kwam hij soms geïnverteerd terug. Soms deed hij daarna hetzelfde trucje weer terug, soms even de kabel er uit en weer in (beeld herstarten) om het te fixen.

Had het idee dat het meer aan mijn tv/kabel lag dan aan de pc (op monitoren nooit last van namelijk). Maar gek genoeg is het probleem bij mij over tijd verdwenen. Dus een uiteindelijke conclusie kan ik je niet geven.

Je kan eens testen of het ook optreed bij andere resolutie/framerate, andere kabel of een andere poort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

toycor71 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:18:

Maar door een screenshot te maken, heb ik gevonden dat de screenshot zijn de kleuren normaal zijn.
Dus het is mijn tv dat de kleuren soms veranderd.
Ik ben het niet eens met je conclusie dat dit automatisch dus in je tv moet zitten.
Dit zegt alleen dat het in je framebuffer nog klopt. Maar dat kan nog steeds inhouden dat het daarna in je GPU verkeerd gaat, ofdat de communicatie met het scherm niet goed gaat.

(ik had een defecte DVI kabel, die regelmatig als groene tinten opdook)

Check in ieder geval in je drivers dat :
De resolutie goed staat.
De refreshrate niet te hoog staat.
HDR uit staat.

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 30-08-2021 15:27 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
Ik zou zelf beginnen bij een andere kabel te gebruiken, daarna drivers ed updaten en kijken of dat dit de oplossing brengt. Anders wellicht een andere TV HDMI poort gebruiker, of op de NUC bijvoorbeeld de DP poort of USB-C ALT mode poort te gebruiken als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
Heb het hier ook een tijdje gehad met de Kpn ontvanger voor de TV. De ene keer wel roze, de andere keer niet. Boosdoener was de HDMI kabel. Grote kans dat het vervangen het euvel verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toycor71
hcQd schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:25:
Kijk eens of je in de instellingen van de gpu kunt instellen om rgb via hdmi af te dwingen.
Andere HDMI geeft geen oplossing.
Wat kies ik hier best overal?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qq-h2S7Z4nA2ToW7KZD-q76DcPI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9fPkHSeylkFKfwnQxOA6u7nd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:09
Voor een tv meestal limited rgb, of je moet de tv in kunnen stellen voor full range rgb, maar waar dat zit bij een Philips durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Kijk eens in de software van jou gpu, ik heb dat ook maar als ik de instellingen wijzig bij software dan komt het goed waar bovenstaande ook naar verwijzen rgb of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Andere hdmi-poort al eens geprobeerd? En anders de DisplayPort aansluiting eens proberen of die ook gek doet? Heb je wel een verloopje naar hdmi nodig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toycor71
dit werkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FsUa2yfryabwDFoHtgn1Uwxm-Gk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yNbepOgavYLSp0xcFpjlAWrM.png?f=fotoalbum_large

thx allemaal
Pagina: 1