pc herstart bij het laden games (na 5 jaar trouw werk)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXalculuss
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-07 09:49
Ik heb een systeem dat al 5 jaar ongeveer lekker zijn best doet, geen problemen, stabiel, alles ok. Maar nu plots reboot deze zichzelf als ik bepaalde games opstart waar hij daarvoor totaal geen probleem van maakte.
...
Nu komt het rare aan het verhaal en daardoor zit ik vast:

Ik heb ook een andere nieuwere pc staan, dus ik dacht, misschien is het de gpu, ik zal deze even in het nieuwe systeem steken, aangezien hier een radeon in zat zocht windows keurig de nvidia drivers van de oudere kaart en tot mijn verbazing startte ik enkele games op en alle werkte. Het totaal rare is dat als ik dan de radeon in het oude systeem steek deze ook perfect werkt, dus het systeem werkt, de videokaart ook, maar als ik ze samenvoeg reboot hij op games terwijl hij dat 5 jaar lang nooit heeft gedaan in die setup?
...

al geprobeerd:

ik heb de videodrivers er afgegooid met DDU in safemode en opnieuw geinstalleerd
Ik heb windows geupdate
Ik weet niet wat ik nog zou moeten doen want alles werkt, gewoon niet samen...

oude kaart GTX 970
radeonkaart 5700
...

Alvast bedankt voor mogelijke ideetjes ,
CX

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welke voeding zit in het 'probleem-systeem' ?

De GTX 970 heeft een lager TDP, maar misschien toch hogere spikes qua verbruik. Kan zijn dat de voeding dit niet zo fijn vindt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXalculuss
PD2JK schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:51:
Welke voeding zit in het 'probleem-systeem' ?

De GTX 970 heeft een lager TDP, maar misschien toch hogere spikes qua verbruik. Kan zijn dat de voeding dit niet zo fijn vindt.
Eer zit een 500W voeding in, maar de GTX970 vond dit 5 jaar lang geen enkel probleem dus waarom nu plots wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Slijtage in de zin van elco's door veroudering KAN, maar komt niet vaak (meer) voor.

Welke 500 Watt voeding heb je? Er zit nogal verschil tussen een Q-Tec Dual Fan Gold of een Corsair RMx series voeding.

Je zou in ieder geval de voedingen eens kunnen uitwisselen tussen de systemen. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXalculuss
PD2JK schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:04:
Slijtage in de zin van elco's door veroudering KAN, maar komt niet vaak (meer) voor.

Welke 500 Watt voeding heb je? Er zit nogal verschil tussen een Q-Tec Dual Fan Gold of een Corsair RMx series voeding.

Je zou in ieder geval de voedingen eens kunnen uitwisselen tussen de systemen. :)
het gaat hier over de "sharkoon wpm500 bronze".

Ik zal vanavond als mogelijke oplossing al is de voedingen proberen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik gok ook op de voeding, ben benieuwt
Pagina: 1